Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-03-28@13:27:49 GMT

اسکوچیچ بالاتر از کی‌روش!

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۳۵۹۴

اسکوچیچ بالاتر از کی‌روش!

بررسی عملکرد شش بازی ابتدایی سرمربیان مختلف تیم ملی فوتبال ایران نشان می‌دهد که دراگان اسکوچیچ با ۶ پیروزی، موفق‌ترین کارنامه را در میان مربیان اخیر تیم ملی فوتبال ایران داشته است. به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال ایران در جریان مسابقات انتخابی جام جهانی در منطقه آسیا، در یک دیدار پرگل و همانند بازی رفت دو تیم، این بار نیز موفق شد کامبوج را با ۱۰ گل شکست دهد تا با افزایش تفاضل گل، خود را برای مصاف با تیم ملی عراق آماده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پیروزی ششمین پیروزی پیاپی اسکوچیچ در تیم ملی است و این مربی کروات توانسته است از دوره شروع خود در تیم ملی از ۶ بازی، ۶ پیروزی به دست آورد و موفق شود یکی از کارنامه‌های خوب را در میان مربیان تیم ملی در آغاز کار برای خود ثبت کند.

در این گزارش، عملکرد ۱۲ سرمربی گذشته تیم ملی فوتبال ایران در شش بازی ابتدایی‌شان در نیمکت تیم ملی را بررسی می‌کنیم.

علی پروین؛ ۵ امتیاز

پروین بدترین شروع را در تیم ملی داشته است. او در اولین تجربه‌اش به عنوان سرمربی‌ ایران، یمن جنوبی را ۲ بر صفر شکست داد و با سه تساوی مقابل تیم‌های گینه،‌ عراق و اوگاندا و دو شکست مقابل کویت و لهستان بدترین عملکرد در شش بازی اول را از خودش بر جای گذاشته است.

علی پروین در ۳۴ بازی که به عنوان سرمربی تیم ملی روی نیمکت نشسته بود، ۱۵ برد، ۱۱ تساوی و ۸ باخت کسب کرد.

محمد مایلی کهن؛ ۱۱ امتیاز

او که حدود یک سال و نیم هدایت تیم ملی را بر عهده داشت، در اولین بازی خود به عنوان سرمربی،‌ با تیم ملی ترکمنستان بازی کرد که تساوی یک بر یک، نتیجه این بازی بود. دو برد مقابل قطر،‌ یک برد و یک تساوی مقابل کویت در بازی‌های دوستانه، نتایجی است که مایلی کهن با تیم ملی در شش بازی اول به دست آورده است.

مایلی کهن در ۳۸ بازی که سرمربی تیم ملی ایران بوده است،‌ ۲۳ برد، ۹ تساوی و ۶ باخت به دست‌ آورده است.

منصور پورحیدری؛ ۱۲ امتیاز

سرمربی اسبق تیم ملی ایران که به مدت یک سال و چهار ماه روی نیمکت تیم ملی نشست،‌ در اولین تجربه خود در چارچوب بازی دوستانه مقابل کویت ۳ بر صفر شکست خورد. پورحیدری در ادامه کار خود در مسابقات آسیایی بانکوک،‌ چهار برد مقابل تیم‌های تاجیکستان، لائوس، چین و قزاقزستان و یک باخت مقابل عمان به دست‌ آورد.

پورحیدری در ۱۷ بازی که سرمربی تیم ملی بود،‌ ۹ برد، ۵ تساوی و ۳ باخت کسب کرد.

جلال طالبی؛ ۱۱ امتیاز

جلال طالبی در دو دوره هدایت تیم ملی ایران را پذیرفت. دوره اول او به سال ۱۹۹۸ برمی‌گردد در جایی که تیم ملی به جام جهانی صعود کرده بود پس از انجام چند بازی دوستانه تومیسلاو ایویچ از سمت خود کنار رفته بود. با روی کار آمدن جلال طالبی، تیم ملی یک بازی دوستانه با کرواسی داشت که ۲ بر صفر مقابل این تیم شکست خورد و جلال طالبی پس از اتمام جام جهانی ۹۸ فرانسه از سمت خود کنار رفت.

دوره دوم حضور جلال طالبی در تیم ملی پس از دوران حضور منصور پورحیدری رقم می‌خورد. او در اولین بازی خود مقابل قبرس در چارچوب یک بازی تدارکاتی به تساوی بدون گل دست پیدا کرد و در ادامه راه در مسابقات مقدماتی جام‌ ملت‌های آسیا، سه برد، یک تساوی و یک باخت به دست‌ آورد.

جلال طالبی در مجموع دو دوره عملکردی که در تیم ملی داشت، در ۲۵ بازی،‌ ۱۴ برد، ۵ تساوی و ۵ باخت به دست‌ آورد.

میروسلاو بلاژویچ؛ ۷ امتیاز

این مربی کراوات که هشت ماه روی نیمکت تیم ملی نشست، در شش بازی اول خود به به عنوان سرمربی ملی‌پوشان، عملکرد خوبی نداشت و سه باخت در مجموع مسابقات جام ال‌جی و یک بازی دوستانه به دست آورد. دو برد مقابل تیم‌های عمان و بوسنی و هرزگوین و یک تساوی مقابل بوسنی در چارچوب یک بازی دوستانه، دیگر نتایج ابتدایی “چیرو” بود.

بلاژویچ در کل ۱۹ بازی روی نیمکت تیم ملی نشست و ۱۰ برد، ۴ تساوی و ۵ باخت کسب کرد.

برانکو ایوانکوویچ؛ ۱۰ امتیاز

دوره حضور برانکو در تیم ملی یک وقفه‌ یک ساله داشت که در آن یک سال، همایون شاهرخی هدایت تیم ملی را برعهده گرفت. اولین حضور برانکو در تیم ملی با شکست همراه بود و ایران در یک بازی دوستانه، ۳ بر ۲ از تیم اسلواکی شکست خورد. ۳ برد مقابل تیم‌های ونزوئلا، کویت و اوکراین،‌ یک تساوی مقابل جمهوری آذربایجان و یک شکست مقابل تیم اردن، حاصل شش بازی اول حضور برانکو در تیم ملی است.

برانکو در ۵۲ بازی  که سرمربی تیم ملی بود، ۳۳ برد، ۱۰ تساوی و ۹ باخت حاصل کرد.

امیر قلعه‌نویی؛ ۱۲ امتیاز

قلعه‌نویی که بعد از اتمام جام جهانی ۲۰۰۶  به عنوان سرمربی تیم ملی معرفی شد، در اولین بازی خود در چارچوب دیدار تدارکاتی مقابل امارات رفت و یک بر صفر پیروز شد. بعد از این دیدار، تیم ملی به رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا رفت و سه تساوی مقابل سوریه، کره‌جنوبی و اردن و دو پیروزی مقابل سوریه و عراق حاصل کار سرمربی تیم ملی ایران در شش بازی اول بود.

قلعه نویی در ۱۷بازی، ۱۰ برد، ۶ تساوی و یک باخت برای تیم ملی ایران به دست آورد.

علی دایی؛ ۱۱ امتیاز

دایی که پس از خداحافظی‌اش از فوتبال،‌ به عنوان سرمربی تیم ملی معرفی شد. در اولین بازی مقابل بحرین رفت و در منامه یک بر صفر شکست خورد. یک برد مقابل زامبیا در بازی دوستانه،‌ دو تساوی و دو برد مقابل کویت و امارات در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰، حاصل کار علی دایی در شش تجربه اولش در تیم ملی بود.

علی دایی در ۲۴ بازی که روی نیمکت تیم ملی نشست، ۱۵ برد،‌ ۶ تساوی و ۳ باخت کسب کرد.

افشین قطبی؛ ۹ امتیاز

سرمربی پیشین پرسپولیس پس از باخت تیم ملی مقابل عربستان در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت. قطبی در بازی اول در چارچوب بازی دوستانه، مقابل چین یک بر صفر شکست خورد و در مقدماتی جام جهانی،‌ سه بازی مهم با تیم‌های کره شمالی، امارات و کره جنوبی داشت، که حاصل آن ۲ تساوی مقابل کره شمالی و جنوبی و یک برد مقابل امارات بود. یک تساوی مقابل بوتسوانا و یک برد مقابل بوسنی حاصل شش بازی اول قطبی روی نیمکت تیم ملی است.

قطبی در مجموع در ۳۰ بازی، ۱۶ برد، ۶ تساوی و سه باخت به دست آورد.

کارلوس کی‌روش؛ ۱۶ امتیاز

نامدارترین سرمربی تاریخ تیم ملی فوتبال ایران که در دوره ۸ ساله خود لحظه‌های متفاوت و هیجان‌انگیزی برای فوتبال ایران به ارمغان آورد، در شش بازی اول خود به عنوان سرمربی بهترین عملکرد را بین سرمربی‌های دیگر تیم ملی داشت و ۵ برد و یک تساوی داشت.

کارلوس کی‌روش در ۱۰۰ بازی، ۶۰ برد، ۲۷ تساوی و ۱۳ باخت به دست آورده است.

مارک ویلموتس؛ ۱۰ امتیاز

سرمربی بلژیکی تیم ملی که میراث‌دار کی‌روش بود، در شش بازی که هدایت یوزها را بر عهده داشت به سه پیروزی مقابل‌ تیم‌های سوریه، کامبوج و هنگ‌کنگ، یک تساوی مقابل کره‌جنوبی و دو شکست مقابل‌ تیم‌های بحرین و عراق دست یافت.

دراگان اسکوچیچ؛ ۱۸ امتیاز

سرمربی فعلی تیم ملی فوتبال ایران تا اینجای کار توانست عملکرد بهتری نسبت به کارلوس کی‌روش داشته باشد و در ۶ بازی که سرمربی تیم ملی بود، موفق شد در همه رقابت‌ها نتیجه پیروزی کسب کند.

۳ پیروزی اول اسکوچیچ در رقابت‌های دوستانه به ثمر رسید و ۳ پیروزی اخیر شاگردان اسکوچیچ در رقابت‌های انتخابی جام جهانی صورت گرفت.

انتهای پیام

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: دراگان اسکوچیچ تيم ملي فوتبال ايران دراگان اسکوچیچ كارلوس كي روش روی نیمکت تیم ملی نشست تیم ملی فوتبال ایران سرمربی تیم ملی عنوان سرمربی یک بازی دوستانه یک تساوی مقابل امتیاز سرمربی شش بازی اول اولین بازی مقابل تیم هدایت تیم ملی تیم ملی ایران تیم ملی باخت کسب مقدماتی جام بر صفر شکست دست آورد باخت به دست تیم ملی مقابل کویت جلال طالبی تیم ملی برد مقابل جام جهانی شکست خورد یک برد یک سال کی روش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۳۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه جهانی استقلال، بالاتر از پرسپولیس و سپاهان

به گزارش "ورزش سه"، فیفا دی ماه مارس به پایان رسید و اکنون همه در انتظار آغاز دوباره مسابقات باشگاهی در سراسر جهان هستند. بازی های لیگ برتر فوتبال ایران نیز در سال جدید قرار است با برگزاری دیدارهای معوقه آغاز شده که سپاهان با 2 بازی عقب افتاده، برنامه پرفشاری دارد و سپس تیم‌های استقلال و پرسپولیس نیز دیدارهای خود را در سال ۱۴۰۳ برگزار می‌کنند.

سه تیمی که امسال رقابت بسیار سخت و فشرده‌ای در صدر جدول رده‌بندی داشته و هر کدام از آنها برای کسب عنوان قهرمانی تلاش می‌کند. در حال حاضر سپاهان با دو بازی کمتر نسبت به سرخابی ها، در رتبه پایین‌تر قرار دارد ولی می‌تواند با کسب پیروزی و به دست آوردن شش امتیاز، فاصله خود را کاهش داده و به جمع مدعیان قهرمانی اضافه شود. هرچند که نباید از کنار نام تراکتور نیز به راحتی گذشت، چرا که شاگردان خمس هم یک بازی معوقه در پیش دارند و می‌توانند با کسب پیروزی در این دیدار، مثلث مدعیان را به یک چهار ضلعی تبدیل کنند.

وب سایت اوپتا به مانند هر هفته، رتبه‌بندی جدیدی از تیم‌های باشگاهی در سراسر جهان را منتشر کرده که طی آن استقلال به عنوان تنها تیم ایرانی موفق شده در میان ۱۰ تیم برتر قاره آسیا قرار بگیرد. آبی پوشان که فصل بسیار عجیب و پرحاشیه‌ای را تجربه کرده‌اند، در میان شگفتی همگان، سال را با صدرنشینی به پایان رساندند و اکنون نیز مدعی اول کسب عنوان قهرمانی به شمار می‌روند. البته این چیزی نیست که در ابتدای فصل و با توجه به سطح یارگیری‌های تیم‌های مدعی قهرمانی، تصور می‌شد.

استقلال که در لیگ امسال تنها یک بار و در هفته سوم مقابل سپاهان و در اصفهان مغلوب شده، پس از اینکه در همان مرحله نخست رقابت‌های جام حذفی با شکست مقابل مس رفسنجان از دور پیکارها کنار رفت، اکنون می‌تواند با برنامه سبک‌تر و مدت زمان بیشتری برای استراحت، لیگ را از سر بگیرد که این می‌تواند پوئن مثبتی برای تیم نکونام باشد تا بتواند شگفتی که در پایان سال گذشته خلق کرده بودند را تکمیل نماید.

همین عملکرد خوب شاگردان نکونام باعث شده تا آنها در رتبه‌بندی سایت اوپتا بالاتر از تیم‌های پرسپولیس و سپاهان ایستاده و جایگاه نهم آسیا و ۲۴۶ جهانی را از آن خود کنند. نکته جالب اینکه استقلال در این رده‌بندی توانسته بالاتر از تیم فوتبال کاوازاکی ژاپن قرار بگیرد که تا مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان امسال نیز بالا آمده بود ولی با شکست مقابل شاندونگ چین، از دور بازی‌ها کنار رفت.

پرسپولیس نیز در رتبه یازدهم آسیا و ۲۶۰ جهان ایستاده است. سرخ پوشان نسبت به رنگینگ هفت روز گذشته، چهار پله در رده‌بندی جهانی صعود کرده‌اند، در حالی که استقلال یک رتبه تنزل یافته است. نکته جالب اینکه تیم فوتبال العین امارات که راهی دیدار نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا شده و باید به مصاف الهلال عربستان برود، در رتبه چهاردهم جای گرفته؛ یعنی پایین‌تر از استقلال و پرسپولیس.

تیم فوتبال سپاهان نیز با قرار گرفتن در رتبه بیستم آسیا و ۳۳۱ جهان، دیگر تیم ایرانی است که نامش در میان تیم‌های برتر قاره دیده می‌شود. تراکتور نیز توانسته است جایگاه چهلم آسیا و ۵۴۹ جهان را به خود اختصاص دهد. چهار تیمی که به نظر می‌رسد جام قهرمانی امسال لیگ برتر به یکی از آنها خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • انگیزه سرمربی ایرانی الشمال مقابل الاهلی
  • رتبه جهانی استقلال، بالاتر از پرسپولیس و سپاهان
  • عصبانیت و اعتراض شدید کریستیانو رونالدو به داور چهارم پس از باخت پرتغال مقابل اسلوونی / فیلم
  • فیفادی؛ تساوی برزیل در اسپانیا، باخت هلند به آلمان
  • تاجیک‌ها عربستان را هم متوقف کردند!
  • باخت تیم ملی تنیس پسران ایران مقابل تایلند
  • ساعت بازی برگشت تیم ملی فوتبال ایران - ترکمنستان
  • باخت شهرداری ارومیه مقابل شهداب یزد
  • سورپرایز تیم ملی: ترکمنستان 5 بازیکن جدید آورد
  • تغییر تاکتیک اجباری قلعه نویی و الگوبرداری از سیستم اسکوچیچ