Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نویسنده اسرائیلی اعلام کرد که اگر دولت جدید از کنست رأی اعتماد بگیرد رژیم صهیونیستی در مقابل یک حادثه سیاسی بزرگ قرار خواهد گرفت و اسرائیلی‌ها شاهد دولتی خواهند بود که تاکنون به آن عادت نداشته‌اند.

 به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، موران ازولای، نویسنده اسرائیلی در مقاله‌ای برای روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: اگر اتفاق غافلگیرکننده‌ای نیفتد شاهد یک دولت جدید پنج قطبی متشکل از نفتالی بنت، یائیر لاپید، گدعون ساعر، آویگدور لیبرمن و بنی گانتس خواهیم بود و احتمالا این دولت ادای سوگند خواهد کرد که ما را در مقابل یک رویداد سیاسی بزرگ قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر یک نماینده به این دولت رأی اعتماد ندهد ممکن است از هم فروبپاشد. برای همین کاملا واضح است که چرا همگان سکوت کرده‌اند و با نگرانی منتظر لحظات بعدی هستند چراکه اگر این اتفاق بیفتد نه تنها دولت در اسرائیل تغییر نخواهد کرد بلکه در مقابل پایان سی و ششمین دولت اسرائیلی خواهیم بود که الگویی را ارائه خواهد کرد که اسرائیلی‌ها به آن عادت نداشته‌اند.

وی گفت: دولت پنج قطبی یک رویداد جدید از نوع مشخصی از دولت‌ها در اسرائیل است چراکه پیش از این شاهد نخست وزیری بنیامین نتانیاهو به عنوان قوی‌ترین فرد در عرصه سیاست در داخل و خارج حزبش بودیم و هیچ کسی در طول دوره نخست وزیری وی به ایجاد چالش در رهبری‌اش فکر نمی‌کرد. نتانیاهو در دوره نخست وزیری‌اش وزارت خارجه را به تدریج از محتوای آن خالی کرد. وی در عرصه امنیتی به برقراری روابط مستحکم پرداخت و به هیچ کسی اجازه مداخله در حادثه امنیتی را ندارد. برعکس وضعیت سابق اسرائیلی‌ها شاهد دولت نوپای جدیدی هستند که تاکنون نظیری نداشته است. قطب اول آن با ریاست یائیر لاپید، رهبر حزب "آینده‌ای هست"، است که حزبش مرکز مهم قدرت است و قرار است به صورت نوبتی بعد از نفتالی بنت نخست وزیر شود. قطب بعدی آویگدور لیبرمن، رئیس حزب اسرائیل خانه ما است که پست وزارت دارایی و کمیته دارایی کنست را برعهده دارد. قطب سوم بنی گانتس، رئیس حزب آبی سفید و وزیر جنگ اسرائیل است. وی یک وزیر جنگ دارای مهارت نظامی در مقابل نخست وزیر جدیدی است که هیچ مهارتی ندارد.

این نویسنده گفت: در روابط میان گانتس و بنت و همچنین داخل کابینه گانتس از بزرگترین مزیت برخوردار است برای همین تأثیر زیادی بر امور نظامی دارد. علاوه بر این دولتش مسائل اصلی مثل شهرک سازی در کرانه باختری و آتش بس غزه را مطرح کرد. قطب چهارم گدعون ساعر، رئیس حزب امید نو است که یکی از قدیمی‌ترین و با مهارت‌ترین فرد در دولت تغییر است. او نیز یک شخصیت اصلی محسوب می‌شود نه فقط از نظر تعیین قضات در دادگاه عالی بلکه از نظر تعیین دادستان کل. قطب دیگر نفتالی بنت است که قرار است ابتدا وی نخست وزیر شود و این به او جایگاه بالایی خواهد داد. او باید بر قطب‌های دیگر پیروز شود و برای موفقیت در این مأموریت پیچیده باید استراتژی خود را در داخل دولت برپایه روابط خوب بسازد. رهبران فراکسیون تغییر اعتراف می‌کنند که مسیری که منتظر آن‌ها است مسیر آسانی نیست چراکه در حزب لیکود و حزب مذهبی صهیونیسم به صورت مکرر به چالش کشیده می‌شوند. این سوال باقی می‌ماند که آیا این قطب‌ها قادر به هماهنگ کردن مواضع و متحد ماندن هستند یا خیر./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۳۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدای کارشناس اسرائیلی نیز از جنایات صهیونیست‌ها در غزه در آمد

یکی از کارشناسان منطقه ای عبری زبان در توییتی نسبت به جنایات ارتش رژیم صهیونیستی شدیدا انتقاد کرد.

سرویس جهان مشرق - اوری گلدبرگ، در اعتراض به جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در غزه نوشت:

در تمام طول روز گزارش‌ها درباره کشف گورهای دسته جمعی که در بیمارستان ناصر در خان یونس کشف شده اند. ادامه دارد. اسرائیل غزه را ویران میکند و اهالی غزه را میکشد، به صورت روشمند و یا بی تفاوتی مسئله ای که هر گونه امکان زندگی در غزه را از بین می برد. دست‌های ما این خون‌ها را ریخته و همچنان می ریزد تا زمانی که تصمیم نگیریم انسان باشیم، آزادی نخواهیم داشت. تا زمانی که خوب را از بد نشناسیم صلح را نمی شناسیم

دیگر خبرها

  • صدای کارشناس اسرائیلی نیز از جنایات صهیونیست‌ها در غزه در آمد
  • اسرائیل بعد از ۲۰۰ روز جنگ به هیچ چیز نرسید
  • رسانه صهیونیستی: اسرائیل بعد از ۲۰۰ روز جنگ به هیچ چیز نرسید
  • فیلم| اعتراف مشاور اسبق نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به شکست اطلاعاتی در برآورد حمله ایران!
  • موضع‌گیری وزیر بهداشت عراق درباره مجروحان در غزه
  • مطالبات علمای شیعه از حکومت سرپرست افغانستان
  • نویسنده صهیونیست: نابودی اسرائیل به دست نتانیاهوست
  • صهیونیست‌ها ادعای نتانیاهو در مورد پیروزی را باور ندارند
  • گفتگوی تلفنی صدر اعظم آلمان با نخست وزیر رژیم صهیونیستی
  • ممانعت نتانیاهو از برگزاری جلسه کابینه جنگ برای بررسی اهداف جنگ