Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد اسلامی اظهار کرد: قراردادهای اجاره مسکن با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا به طور اتوماتیک یکسال تمدیدی می‌شود.

وی تاکید کرد: برای تمدید قراردادهای اجاره نیازی نیست مردم به بنگاه‌های ملاک مراجعه کنند.

وی بیان کرد: میزان افزایش سقف حداکثری نرخ اجاره بها نیز مانند سال گذشته تعیین شده است.

به گزارش تسنیم، بر اساس مصوبه سال گذشته ستاد ملی کرونا سقف افزایش نرخ اجاره‌بها در تهران ۲۵ درصد،‌کلانشهرها ۲۰ درصد و سایر شهرها ۱۵ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه و شهرسازی هفته گذشته از تصویب افزایش مبلغ وام ودیعه مسکن در ستاد اقتصادی کرونا خبر داده و به تسنیم گفته بود: تمدید قراردادهای اجاره برای یکسال دیگر تمدید شد.

محمد اسلامی درباره تمدید قراردادهای اجاره مسکن با توجه به تداوم شرایط کرونا اظهار کرد: مصوبه تمدید یکساله قراردادهای اجاره مسکن در ستاد ملی کرونا تصویب شد.

وی با بیان این که وزارت راه و شهرسازی  تغییراتی در خصوص شرایط تمدید قراردادهای اجاره مسکن در نظر دارد، تصریح کرد: این تغییرات در کمیته اقتصادی کرونا مصوب شده و در ستاد هم طرح می شود و نتیجه آن را به زودی اعلام خواهیم کرد.

وی با بیان این که در جلسه آتی ستاد ملی کرونا مصوبه جدید تمدید قراردادهای اجاره مسکن تصویب خواهد شد، افزود: تصمیمات جدید ستاد ملی کرونا پس از تصویب برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

وی همچنین از تصویب پرداخت وام ودیعه مسکن خبر داد و گفت: وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد افزایش مبلغ وام ودیعه مسکن را به ستاد ملی کرونا داده که امیدواریم در اسرع وقت مصوب و برای اجرا ابلاغ شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا شورای حل اختلاف به هیچ عنوان حق صدور حکم تخلیه برای مستاجر ندارد. نماینده شورای حل اختلاف در کمیته های اقتصادی ستاد ملی کرونا حضور داشت و در جریان صدور حکم تخلیه برای مستاجران قرار گرفته اند.

اسلامی تاکید کرد: هیچ مالکی بدون شروط اعلام شده که بر اساس آن می‌توان حکم تخلیه گرفت، نمی تواند برای صدور حکم تخلیه اقدام کند، ضمن اینکه مستاجران مکلف هستند که حقوق مالک را رعایت کنند.

به گزارش تسنیم، وزیر راه و شهرسازی امروز همچنین از تعیین وام ودیعه مسکن ۷۰ میلیون تومانی برای مستأجران تهرانی،‌ ۴۰ میلیون تومانی برای کلانشهرها و ۲۵ میلیون تومانی برای سایر شهرها خبر داده است.

۲۲۳۲۲۷

کد خبر 1524531

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مسکن قیمت مسکن بازار مسکن تهران وام و تسهیلات مسکن تمدید قراردادهای اجاره قراردادهای اجاره مسکن ستاد ملی کرونا راه و شهرسازی وام ودیعه حکم تخلیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۳۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب افزایش ۳۵ درصدی حداقل مزد ۱۴۰۳

شورای عالی کار پس‌از ساعت‌ها چانه‌زنی و مذاکره‌ی سخت و فشرده، سرانجام حداقل دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۳ را با ۳۵ درصد افزایش و بدون امضای نمایندگان کارگری تصویب کرد. با این افزایش، پایه حقوق کارگران به بیش‌از ۱۱ میلیون تومان افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، نشست نهایی دستمزد شورای عالی کار که عصر دوشنبه(۲۸ اسفند) با حضور وزیر کار و نمایندگان گروه کارگری و کارفرمایی آغاز شد و مدتی بعد با پیوستن وزیر صمت ادامه یافت، پس‌از گذشت ساعت‌ها چانه‌زنی و مذاکره فشرده، سرانجام با تصویب افزایش ۳۵.۳ درصدی حداقل دستمزد بدون موافقت گروه کارگری و امضای آنها پایان یافت. بر این اساس حداقل دستمزد کارگران از ۵ میلیون و ۳۰۸ هزار تومان به ۸ میلیون تومان افزایش یافت.

شورای‌ عالی کار در خصوص کمک‌هزینه مسکن مصوبه‌ای نداشت و همچنان مبلغ حق مسکن ۹۰۰ هزار تومان بدون تغییر باقی ماند ولی مبلغ بن خواروبار را از یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به یک‌میلیون و۴۰۰ هزار تومان افزایش داد.

اما مصوبه مهم و جدید شورای عالی کار اختصاص حق عائله‌مندی به کارگران متاهل بود که ۵۰۰ هزار تومان تصویب شد.

پایه سنوات هم از ۵۳۷ هزار تومان به ۷۱۶ هزار و ۶۰۰ تومان رسید. سایر سطوح مزدی نیز ۲۰ درصد به‌اضافه ۶۹۰ هزار تومان حدود ۷۰۰ هزار تومان تعیین شد.

به گزارش ایسنا، به دنبال افزایش ۳۵ درصدی حداقل دستمزد ۱۴۰۳ دریافتی کارگران با احتساب مبلغ بن خواروبار، کمک‌هزینه مسکن، حق اولاد و سایر مزایای جانبی، مزد به بیش‌از ۱۱ میلیون تومان افزایش یافت.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت قرارداد اجاره فقط در سامانه خودنویس از سال ۱۴۰۳
  • ثبت قرارداد اجاره فقط در سامانه خودنویس از سال آینده
  • تعطیلی ۶۰ بنگاه املاک متخلف در کهگیلویه و بویراحمد
  • حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ مشخص شد+ جزئیات
  • تصویب افزایش ۳۵ درصدی حداقل مزد ۱۴۰۳
  • افزایش حداقل دستمزد کارگران ۳۵ درصد تصویب شد
  • قیمت مسکن امروز اصفهان (مفتح) ۲۸ اسفند ۱۴۰۲+ جدول
  • مهلت پرداخت اجاره بهای خوابگاه های دانشجویان تمدید شد
  • اجاره‌نشینی در آسمان‌خراش
  • تصویب ۱۶ طرح سرمایه گذاری در گیلان