Web Analytics Made Easy - Statcounter

با شناخت شخصیت خود، می توانید دیگران را نیز بشناسید.

به نقل از inc.com، هنگامی که نوع شخصیت خود را درک کردید و شناختید، شناسایی دیگران نیز برای شما آسان می شود. نوع شخصیت شما از همه دوستانی که انتخاب می‌کنید گرفته تا نامزد‌هایی که در یک انتخابات سیاسی به آن‌ها رأی می‌دهید تأثیر می‌گذارد و با این حال، بسیاری از افراد، هرگز وقت زیادی را صرف تفکر در مورد ویژگی‌های شخصیتی خود نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درک شما از شخصیت خود می‌تواند بینشی در مورد نقاط قوت و ضعفتان  ایجاد کرده و همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا متوجه بینش دیگران در مورد خود شوید.

اغلب روانشناسان امروزی موافق این نظریه هستند که پنج نوع شخصیت اصلی وجود دارد و هر فردی دارای "مدل پنج عاملی" است و ویژگی هایی از هرکدام از این مدل ها دارد.

وظیفه شناسی

افرادی که میزان وظیفه شناسی بالایی دارند، کارآمد، منظم، قابل اعتماد و خودکفا هستند و ترجیح می‌دهند از قبل برای کارهای خود برنامه ریزی کنند و در حقیقت، هدفشان موفقیت‌های بزرگ است.

افرادی که از نظر وظیفه شناسی رتبه پایین تری دارند، ممکن است کسانی را که دارای این ویژگی شخصیتی هستند، لجباز و وسواس گونه قلمداد کنند.

مطالعات نشان می‌دهد که ازدواج با شخصی که از وظیفه شناسی بالایی برخوردار است، نه تنها شانس موفقیت در زندگی، که موفقیت در محل کار را نیز افزایش می‌دهد؛ چراکه همسر وظیفه شناس می‌تواند بهره وری فرد را بالا ببرد و به او در دستیابی به بیشترین موفقیت کمک کند.

برون گرایی

افرادی که برون گرا هستند، از انجام فعالیت‌های اجتماعی انرژی کسب می‌کنند. آن‌ها افرادی پرحرف و اجتماعی و در کانون توجه هستند و ممکن است دیگران، آن‌ها را سلطه جو بدانند.

مراقب کسانی که قوی دست می‌دهند، باشید

مطالعات نشان می‌دهد مردانی که با قدرت دست می‌دهند، برونگرا و کمتر دچار اختلالات عصبی هستند؛ اما این مساله راجع به زنان صادق نیست.

موافقت

کسانی که از نظر موافق بودن در امور، در رتبه بالایی قرار دارند، در مقایسه با دیگران قابل اعتماد و مهربان  هستند. آن‌ها به دلیل رفتار‌های اجتماعی شناخته شده اند و غالباً متعهد به کار داوطلبانه و فعالیت‌های نوع دوستانه هستند. این در حالی است که ممکن است افراد دیگر، آن‌ها را ساده لوح و بیش از حد منفعل بدانند.

به دنبال یک سرمایه گذار مالی باشید که میزان موافقت آنها برای پذیرفتن امور بالا باشد؛ چراکه مطالعات نشان می‌دهد سرمایه گذاران موافق، حتی از معاملات ریسک دار هم استقبال می کنند و این حاکی از اعتماد به نفس بالای آن هاست و به همین دلیل است که آن ها به سمت کارهای پرخطر جذب می شوند.

استقبال از تجربه‌های متفاوت

افرادی که از تجارب مختلف استقبال می‌کنند، با گستردگی علایق و تصویرسازی خارق‌العاده‌شان شناخته می‌شوند. آن‌ها افرادی کنجکاو و خلاق هستند و معمولا تنوع داشتن را به عادی بودن در کار‌ها ترجیح می‌دهند.

آن ها به دنبال این هستند که از طریق تجربیات خود مانند درمان هایی چون مدیتیشن یا زندگی در خارج از کشور، شناخته شوند و ممکن است همین موضوع باعث شود که دیگران، آن ها را غیرقابل پیش بینی و بدون تمرکز بدانند.

استقبال کردن از تجربه‌های مختلف و انعطاف پذیری، یکی از ویژگی‌های شخصیتی است که به طور مداوم، جهت گیری های سیاسی را پیش بینی می کند و به همین دلیل، مطالعات نشان می‌دهد افرادی که انعطاف پذیری و صراحت بالایی دارند، احتمالاً لیبرالیسم را تأیید کرده و همچنین احتمالا  عقاید سیاسی خود را به صراحت بیان می کنند.

روان رنجوری

افراد عصبی، درجه بالایی از بی ثباتی عاطفی را تجربه می‌کنند و به احتمال زیاد، واکنش پذیر و تحریک پذیر هستند و احساسات ناخوشایند زیادی مانند اضطراب و تحریک پذیری را دارند و در این میان، افراد دیگر ممکن است آن‌ها را ناپایدار و ناامن بدانند.

افراد عصبی با انتشار تصاویر زیادی در فیس بوک به دنبال پذیرش هستند و تصاویر زیادی را منتشر می کنند و بیشترین عکس را نیز در آلبوم عکس خود دارند و مطالعات نشان می‌دهند که احتمال ارسال نظرهای بحث برانگیز برای این افراد، کمتر باشد.

درک اصول شخصیت

شخصیت با گذشت زمان نسبتاً ثابت می‌ماند؛ به طوری که ویژگی‌های شخصیتی که در ۷ سالگی به نمایش گذاشته اید، احتمالاً بسیاری از رفتار‌های شما در بزرگسالی را پیش بینی می‌کنند.

البته می‌توانند برخی از ویژگی‌های شخصیتی خود را تغییر دهند که برای ایجاد تغییرات بزرگ، کار و تلاش زیادی لازم است و اغلب دانشمندان بر این امر اتفاق نظر دارند./باشگاه خبرنگاران جهان

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مطالعات نشان می دهد ویژگی های شخصیتی وظیفه شناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۳۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خصوصیات کلیدی خانه‌های خلاق کدام است؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، خانه خلاق پلتفرمی برای استقرار و رشد شتاب‌دهنده‌های تخصصی، شرکت‌های خلاق و استارت‌آپ‌های فعال در حوزه‌های صنایع فرهنگی، علوم انسانی، هنر و فناوری‌های نرم و هویت ساز است. به بیان ساده، خانه خلاق مکانی فیزیکی یا مجازی است که از افراد و کارآفرینان خلاق پشتیبانی می‌کند تا مشاغل در کنار هم و با کمک یکدیگر رشد کنند.

صنعت خلاق بسیار گسترده است و حوزه‌های مختلفی را شامل شده و تنوع بالایی دارند. اما تعدادی ویژگی اصلی وجود دارد که تعریف هر خانه خلاق را مشخص می‌کند که بازیگران مراکز خلاق، دانش ارتباطات و تعاملات اجتماعی، هویت و تصویر کلی، کیفیت مکانی از جمله ویژگی‌های ثابت و اساسی خانه‌های خلاق و نوآوری هستند.

بازیگران مراکز خلاق

برای ارزیابی ظرفیت یک صنعت خلاق در خصوص شکست، قابلیت، میزان درک از کسب و کار‌های خلاق، باید از بازیگران آن شروع کرد، زیرا آنان تصمیم گیرنده‌هایی هستند که بر اساس تعامل آنها با موسسات یا سازمان‌های اصلی منافعی را برای مراکز به وجود می‌آورند.

دانش ارتباطات و تعاملات اجتماعی

امروزه با وجود ابزار‌های مختلف ارتباطی، میزان ارتباطات چهره به چهره کاهش یافته است، این در حالی است که بر اساس مطالعات انجام شده ترکیب دانش ارتباطات و تعاملات اجتماعی میان متخصصانی از صنایع مرتبط در اغلب مواقع می‌تواند منافع بالا و حتی بدون هزینه‌ای برای توسعه یک کسب و کار فراهم کند؛ بنابراین در دسترس بودن فیزیکی این مراکز باعث ایجاد فرصت‌هایی است تا به کمک دانش ارتباطات و معاشرت اجتماعی نوآوری افزایش پیدا کند.

هویت و تصویرکلی

هنگامی که خانه خلاقی به سطح مناسبی از رشد و توسعه دست می‌یابد، عوامل اجرایی آن به عنوان بازیگران یک مرکز، دارای هویتی منسجم می‌شوند که در تصویر و چشم انداز کلی خانه خلاق موثر است. چنین هویتی نه تنها برای افراد درونی خانه بلکه برای افرادی که این خانه را از بیرون ارزیابی می‌کنند نیز مشخص است. این موضوع منجر به هماهنگی بهتر افراد و راهبری آنها به سمت اهداف مشترک می‌شود.

کیفیت مکانی

کیفیت مکانی خانه‌های خلاق از شاخصه‌های کلیدی آن است و می‌تواند به ایجاد ارزش افزوده صنایع خلاق در اقتصاد محلی و جهانی کمک کند. در خصوص خانه‌های خلاق و مکان فیزیکی آنها یکی از مهم‌ترین مسائل محیط اطراف و نحوه رفت و آمد به آن مرکز است، بنابراین امکانات دسترسی آن مرکز و دور نبودن از مرکز شهر باید مورد توجه قرار گیرد.

همچنین از آنجایی که خانه‌های خلاق به گونه‌ای پل اتصالی میان آموزش و بازار کار هستند، تخصص افراد حاضر و نوع انرژی که در آنجا وجود دارد نیز حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگیری عاملان نزاع دسته‌جمعی در دلفان
  • دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی در دلفان
  • سه گروه اصولگرایان از نظر عباس عبدی : از "ارزشی های واقعی" تا "بی شخصیت های هتاک"
  • خصوصیات کلیدی خانه‌های خلاق کدام است؟
  • رفتاردرمانی دیالکتیکی برای اختلال شخصیت مرزی
  • این چای برای افراد مبتلا به فشار خون توصیه شده
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • کدام ویتامین همان اکسیر جوانی است!
  • تکلیف تعطیلی پنج‌شنبه‌ بانک‌ها مشخص شد / مصوبه کاهش ساعت اداری شامل چه افرادی نمی‌شود؟
  • در مشهد هیچ کارتن‌خوابی وجود ندارد!