Web Analytics Made Easy - Statcounter

فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری اسامی ورزشکاران المپیکی این رشته را اعلام کرد که براساس آن و در حالی که نامی از مدال‌آوران ایران المپیک ۲۰۱۶ توکیو در آن دیده نمی‌شود، علی هاشمی مجوز حضور در بازی‌های المپیک توکیو را بدست آورد.

اسامی وزنه‌برداران المپیکی در دسته های مختلف بر روی سایت فدراسیون جهانی این رشته قرار گرفت و ایران در ۲ وزن مجاز به اعزام ورزشکار به المپیک توکیو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم «علی داودی» که عنوان قهرمانی جوانان جهان را در کارنامه دارد با کسب سه هزار و ۷۱۶ امتیاز بعد از «لاشا تالاخادزه» در جایگاه دوم قرار گرفته  است.  

در دسته ۱۰۹ کیلوگرم مردان نیز علی هاشمی با سه هزار و ۶۷۲ امتیاز در جایگاه چهارم قرار دارد. در این دسته سیمون ماتروسیان از ارمنستان با کسب چهار هزار و ۳۷۸ امتیاز در جایگاه نخست و اکبر ژورایتف با چهار هزار و ۹۸ امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد. 

اما داستان دسته ۹۶ کیلوگرم و امکان حضور وزنه‌برداران ایرانی این دسته در المپیک به صفحه پایانی خود رسید و هیچ وزنه‌برداری از کشورمان نتوانست امتیاز لازم را برای رسیدن به آوردگاه توکیو را کسب کند. 

در این دسته کیانوش رستمی و سهراب مرادی مدعی پوشیدن پیراهن تیم ملی بودند که به خاطر مصدومیت و مسائل حاسیه ای نتوانستند به امتیاز لازم برسند. سهراب مرادی در گزینشی‌های المپیک سه هزار ۸۹ امتیاز کسب کرد و نتوانست در جمع هشت نفر برتر قرار گیرد. برخی امید داشتند که وی بتواند با کسب عنوان برترین وزنه‌بردار قاره کهن مسافر توکیو شود اما این عنوان به رسولبکوف قرقیزستانی رسید. 

سهراب مرادی که به خاطر مصدومیت از ناحیه کتف امتیازات زیادی را از دست داده بود در مسابقات قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک در کلمبیا عملکرد مناسبی نداشت و در نهایت یکی از غایبان سرشناس این دسته در توکیو است. 

کیانوش رستمی که با اوت کردن‌های متوالی امتیازات زیادی را از دست داده بود با کسب ۳ هزار و ۱۴ امتیاز در جایگاه ۳۲ این دسته قرار گرفت تا رسیدن به عنوان پرافتخارترین المپین ایرانی برای او در حد رویا باقی بماند. کیانوش رستمی در سال ۱۳۹۸ در ۲ گزینشی المپیک اوت کرد.

وی در آن سال ابتدا نتوانست از مسابقات قهرمانی ۲۰۱۹ جهان که در تایلند برگزار شد امتیازی را کسب کند و سپس در بهمن ماه ۱۳۹۸ در مسابقات جام فجر با اوت کردن ناکامی خود را تکمیل کرد. 

در این دسته «فارس الباخ قطری» در جایگاه نخست قرار دارد. البته فدراسیون وزنه‌برداری چین نیز نام تیان‌تائو را از فهرست اعزام حذف کرد تا وزنه‌بردار قطری شانس زیادی برای کسب مدال طلا در توکیو داشته باشد./ ایرنا

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: امتیاز در جایگاه کیانوش رستمی سهراب مرادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۳۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست قعرنشین لیگ یک مقابل استقلال ملاثانی

استقلال ملاثانی تیم قعرنشین لیگ دسته اول فوتبال را در دیداری خارج از خانه شکست داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، از ساعت 16:15 امروز (سه‌شنبه) در سومین روز از هفته بیست‌وهفتم مسابقات فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور خوشه طلایی میزبان استقلال آبی‌پوش ملاثانی بود که در پایان با نتیجه 2 بر صفر شکست خورد.

علی فاتح در دقیقه 19 و دانیال مومنی در دقیقه 40 برای میهمان گلزنی کردند تا این تیم با پیروزی زمین بازی را ترک کند.

بعد از پایان این دیدار خوشه طلایی با 15 امتیاز در رده هجدهم و قعر جدول جای دارد و استقلال ملاثانی با 33 امتیاز در جایگاه دوازدهم جای گرفته است.

همچنین  بعد از پایان دیدارهای هفته بیست‌وهفتم لیگ دسته اول، خیبرخرم آباد با 61 امتیاز صدرنشین است و چادرملو با 56 امتیاز در رده دوم قرار دارد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • کیفیت میزبانی همدان در تاریخ کاراته کشور بی‌سابقه است
  • علی داوودی: اگر یک درصد هم فکر کنم شانس مدال ندارم، المپیک رفتنم جالب نیست
  • بازدید بیش از ۱۵۷ هزار مسافر از موزه‌های همدان
  • هفته بیست و هفتم لیگ دسته یک؛ پیروزی استقلال ملاثانی
  • احتمال عجیب سهمیه وزنه‌بردار ایرانی در المپیک
  • اولین تیم سقوط‌کننده از لیگ دسته اول فوتبال
  • وزنه‌بردار خوزستانی به اردوی تیم‌ملی فراخوانده شد
  • شکست قعرنشین لیگ یک مقابل استقلال ملاثانی
  • حسین رضازاده هنوز طلایه‌دار طلایی‌هاست
  • با مشعل المپیک پاریس روشن شد