Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@23:07:25 GMT

روزمرگی پاشنه‌آشیل شورای مشگین‌شهر

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۴۰۲۰

روزمرگی پاشنه‌آشیل شورای مشگین‌شهر

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: محمد پورعسگری خیاوی، نامزد ششمین دوره اسلامی شهر مشگین‌شهر با شرکت در چالش شفافیت و شایستگی جنبش «ازما» به سوالات مطرح شده در این چالش پاسخ و برای انسجام در ششمین دوره شورای شهر اردبیل راهکارهایی را ارائه داده است.

این نامزد معتقد است افراد متخصص باید جذب شورای شهر شده و با رفع روزمرگی در شورای شهر موازی با برنامه‌های شهرداری برای برون‌رفت این نهاد محلی از مشکلات مالی و شهری چاره‌اندیشی و برنامه‌ریزی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه گفت‌وگوی این نامزد انتخاباتی با خبرگزاری مهر را می‌خوانید؛

* هدف‌گذاری‌ها، برنامه‌ها و اولویت فعالیت‌های شما در دوره جدید شورا چیست؟

به عقیده من اعضای شورای شهر، باید طرح و برنامه‌های جدید و تازه ای را ارائه داده و برنامه و وظایف شهردار را به عنوان برنامه خود ارائه ندهند، به عنوان مثال آسفالت ریزی، جدول کشی، بازسازی ورودی‌های شهر و … جز وظایف شهرداری است و اعضای شورای شهر باید نظارت دقیقی بر این موارد داشته باشند تا مجموعه شهرداری کار خود را به صورت دقیق و بدون کم و کاست انجام دهند. هدف و برنامه اصلی من آوردن طرح‌های بزرگ و جذب سرمایه گذار در بخش‌های مدیریت شهری و گردشگری با همکاری سایر دستگاه‌ها برای شهرستان است، به عنوان مثال با مشارکت بخش خصوصی و تحویل مدیریت پسماند شهری به این بخش، هم می‌توان از هزینه که برای جمع آوری، حمل و نقل و دفع پسماند صرف می‌شود را کاهش داد و هم باعث ایجاد اشتغال به صورت مستقیم و غیر مستقیم شد و همچنین با همکاری و مشارکت اداره میراث فرهنگی، گردشگری می‌توان با بازسازی اماکن تاریخی این شهرستان مثل حمام‌های تاریخی، منطقه باستانی شهر یئری و… فضای مناسبی برای گردشگران ایجاد نمود، که این خود باعث درآمد پایدار برای این مجموعه و اشتغالزایی برای همشهری‌های گرامی می‌شود.

احیای پارک جنگلی خیاو چای و ممانعت از ساخت و ساز در این محل، راه اندازی سالن سینمای مشگین شهر با تبدیل به پردیس سینما، ایجاد و شبیه سازی مرکز شهر در دیگر خیابان‌های مجاور، حاشیه‌ها و شهرک‌ها برای جلوگیری از ترافیک سنگین، کاهش آلاینده‌ها و راحتی همشهری‌های گرامی که در حاشیه شهر سکونت می‌کنند، جلوگیری از تراکم فروشی در مرکزیت شهر، حمایت از ورزشکاران در حوزه همگانی و قهرمانی، مشارکت در ساخت مسکن‌، مراکز تفریحی، خدماتی که خود باعث ایجاد درآمد پایدار می‌شود، زیباسازی شهر با آوردن طبیعت به داخل شهر و استفاده از مبلمان شهری مناسب با فرهنگ و رسوم این شهرستان، که می‌توان برای این کار از آثار تاریخی مثل سنگ تراشه‌های شهر یئری هم برای مبلمان شهری و هم برای نصب المان استفاده نمود از دیگر برنامه‌های من در چشم‌انداز ششمین شورای شهر مشگین‌شهر است.

* شهرداری‌ها هم اکنون با مشکل درآمد مواجه هستند، برنامه‌های شما برای ایجاد درآمد پایدار چیست؟ و چه برنامه‌ای برای حذف هزینه‌های غیر ضروری و اختصاص آن به اقدامات عام‌المنفعه برای برخورداری یکسان همه مردم دارید؟

برنامه و راهکارهای من برای دست یابی به درآمد پایدار در بلند مدت و میان مدت برای شهرستان مشگین شهر به این صورت است: واگذاری مدیریت پسماند شهری به بخش خصوصی با نظارت شهرداری، با تحویل مدیریت پسماند شهری به بخش خصوصی باعث کاهش چشم‌گیر هزینه‌ها در حوزه مدیریت شهری خواهیم شد. راه اندازی کتابخانه دائمی کتاب در سالن سینمای مشگین شهر که هم اکنون به انبار شهرداری تبدیل شده است دیگر برنامه مهم برای شورای شهر آینده مشگین‌شهر است، ایجاد پردیس سینما در سالن سینمای مشگین شهر با تغییر کاربری که هم‌اکنون، با فقدان مخاطب مواجه است، می‌توان سالن سینمای این شهر را در بخش‌های مختلف استفاده نمود. حتی به جای سالن بزرگ می‌توان از یک سالن ۵۰ نفری برای تماشای فیلم استفاده نمود و از بقیه فضای موجود می‌توان به عنوان سالن آمفی تئاتر، کتابخانه دائمی، کافی شاپ و …استفاده کرد.

احداث مجتمع پزشکان و خدمات درمانی، شرکت در ساخت مسکن، گسترش و توسعه فضاهای ورزشی و تفریحی، توسعه و گسترش نظام تاکسی رانی در سطح شهری با مدیریت درست و راهبردی، تقویت و توسعه طرح‌های زیرساختی و خدمات رسانی شهری، همکاری با اداره میراث فرهنگی، گردشگری برای ایجاد و بازسازی محیط‌های تاریخی با هدف جذب گردشگر، راه اندازی کارخانه آسفالت سازی این شهرستان به صورت کار مستمر، که سال‌هاست راکد مانده و بسیاری دیگر از برنامه‌ها را می‌توان با هدف بهبود وضعیت رفاه و آسایش شهروندان اجرا کرد.

* شهرداری‌ها در دوره‌های اخیر برای جذب نیروهای خاص همیشه تحت فشار اعضای شورا بوده‌اند، چه برنامه‌ای برای این موضوع دارید که جذب نیرو از مسیر سفارش و فشار خارج و مبتنی بر مراحل قانونی و ضوابط شود؟

حقیقت این است که اول باید مردم در انتخاب خود کاملاً دقت کنند، افرادی را باید برای پارلمان محلی انتخاب نمایند که تعهد و تخصص کافی را داشته باشند و به نظر بنده برای مقابله با این موضوع، اول باید در انتخاب شهردار، دقت کافی داشته باشیم که فردی را به عنوان شهردار انتخاب کنیم که هیچ وابستگی و ارتباط خویشاوندی با مراکز زر و زور و تزویر نداشته و از چنان شجاعت و آزادگی و خلاقیتی برخوردار باشد که بتواند در مقابل پیشنهادات و فشارهای اعضای شورا برای رانت بازی و … ایستادگی کند و بدون ترس از استیضاح و بدون در نظر گرفتن منافع شخصی، به کار خود برای خدمت به مردم ادامه دهد.

دوم پیشنهاد بنده برای جلوگیری از رانت بازی و… شفاف سازی مستمر است، با شفاف‌سازی مستمر از تعداد کارکنان مجموعه شهری، درآمد و هزینه و باقی موارد می‌توان از بروز این مسائل جلوگیری نمود.

* در دوره قبل در بسیاری از شهرها اعضای شورای شهر با چالش‌ها و مشکلات مختلفی از جمله تخلفات مالی و … مواجه شدند که انتقاد مردم را نیز در پی داشت. تحلیل شما از چرایی وقوع این چالش‌ها چیست؟

به دلیل اینکه شورای شهر و شهرداری نهاد غیر دولتی بوده و یک نظارت کننده برای این نهاد تعریف نشده است و حساسیت زیادی روی این نهاد نیست و مهم‌تر اینکه چون مجموعه مدیریت شهری یک ساختار غیر متمرکز دارد و متولی خاصی هم ندارد زیاد نگران افشاگری و زیر سوال رفتن از سوی این نهاد نیست، اما نهایتاً با تشکیل دیوان محاسبات شهری این مشکل حل می‌شود. شورای شهر بازوی نظارتی شهرداری بوده و عدم نظارت دقیق و مستمر اعضای شورای شهر به عملکرد شهردار و مجموعه شهری یکی از عوامل ایجاد تخلفات و فساد در داخل مجموعه شهری است.

* چه برنامه‌ای برای برون رفت از مشکلات و چه راهکاری برای نظارت مؤثر بر عملکرد اعضای شوراهای اسلامی شهر در دوره جدید دارید تا به بهترین عملکرد شورا منجر شود؟

یکی از راه برون رفت از مشکلات ارتباط مستقیم با مردم است، باید اعضای شورای شهر به صورت میدانی در جامعه حضور پیدا کنند و از نزدیک حرف‌ها و مشکلات شهر را از مردم بشنوند و برای برون رفت از مشکلات مالی همکاری با بخش خصوصی و جذب سرمایه گذار جزئی از الزامات است، شهردار و اعضای شورا باید بکوشند به رغم محدودیت‌ها در زمینه سرمایه گذاری تلاش بیشتری کنند.

بحث گردشگری در مشگین شهر یکی از مناسب‌ترین زمینه برای سرمایه گذاری و راهکار مناسبی برای ایجاد درآمد پایدار است باید تلاش کنیم طرح و راهکار خوبی برای ایجاد درآمد پایدار ارائه دهیم، که با ایجاد درآمد پایدار اکثر مشکلات مجموعه شهری حل می‌شود. در نهایت با ارائه یک طرح جامع مدیریت شهری می‌توان راهکارهای مناسبی برای عملکرد شورا در نظر گرفت، که در این طرح یک بخش نظارتی از سوی مردم برای نظارت بر عملکرد اعضای شورا انتخاب می‌شود، با حضور ناظرینی از مردم که فعالیت‌های اعضای شورا را رصد می‌کنند می‌توان امید داشت بسیاری از مشکلات اتمام یابد و عملکرد شورا بهتر شود.

* چه برنامه‌ای برای شفاف‌سازی امور و اطلاع‌رسانی مستمر به موکلان دارید تا شهروندان بدانند که نمایندگانشان چه فعالیت‌هایی را در پارلمان شهری دنبال کرده‌اند؟

برای این کار حتماً باید یک سامانه شفاف سازی در حوزه مدیریت شهری با عنوان شهر الکترونیک یا شهر هوشمند تکمیل و راه اندازی شود که تمامی مصوبات شورا، امورات مالی و اجرایی، طرح‌ها، برنامه‌ها، قراردادها، مناقصه‌ها و مزایده‌ها، پروژه‌ها، آمار کامل کارکنان مجموعه شهری، درآمد و هزینه شهرداری و … برای ایجاد شفاف سازی در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

* چه سازوکاری برای دریافت خواسته‌ها و نظرات مردم و همچنین ارتباط با نخبگان و استفاده از نظرات کارشناسان در نظر دارید؟

نباید اعضای شورای شهر فاصله بین خود و مردم و همچنین فرهیختگان را تبدیل به گسل کنند، پیشنهاد من برای ایجاد ارتباط مستمر با مردم تشکیل شورای محلات است، شورای محلات می‌تواند کارایی خوبی برای مدیریت شهری داشته باشد، شورای محلات کاملاً با افراد محلات در ارتباط هستند، خواسته و نظرات مردم را می‌شنوند، کم و کاستی‌ها را می‌بینند و نظرها و خواسته‌های مردم را با اعضای شورا در میان می‌گذارند و همچنین برای طرح‌ها و تصمیمات بزرگ حتماً باید نخبگان شهری مشورت و با دادن فراخوان، نخبگان شهری در جلسات شهری حضور به عمل آورند.

* میزان هزینه شما در انتخابات چقدر است؟ و توسط چه کسانی تأمین می‌شود؟

به علت اینکه رشته تحصیلی من مهندسی محیط زیست است و علاقه زیادی به محیط زیست دارم، برای کاهش در مصرف کاغذ و حمایت از شعار «نه به تبلیغات کاغذی»، چندان هزینه قابل توجه‌ای نکرده ام و فقط مقداری کارت ویزیت چاپ نموده ام و اکثراً در فضای مجازی با ارائه راهکار و برنامه تبلیغات خود را انجام می‌دهم، برای همین میزان هزینه من از ۳ میلیون تومان پایین‌تر هست و تمام هزینه را خودم پرداخت کرده‌ام و حتی پیشنهاد برای تبلیغات آن چنانی و پرداخت هزینه شده است ولی بنده قبول نکرده ام، چون نمی‌توانم مطیع و فرمانبردار کسی باشم که هزینه تبلیغاتی را پرداخت نموده است.

کد خبر 5232715

منبع: مهر

کلیدواژه: انتخابات 1400 چالش شفافیت جنبش ازما اردبیل انتخابات 1400 ویروس کرونا سیدابراهیم رئیسی مشارکت مردم در انتخابات کرمانشاه گرگان بوشهر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه اردبیل انتخابات شورای شهر و روستا ایلام انتخابات ریاست جمهوری عکس استانها ایجاد درآمد پایدار چه برنامه ای اعضای شورای شهر مجموعه شهری سالن سینمای مدیریت شهری اعضای شورا راه اندازی برای ایجاد برنامه ها بخش خصوصی شفاف سازی مشگین شهر برون رفت طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۴۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه‌های شهری طبق مصوبه

نیکونژاد رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر یزد، طرح تحقیق و تفحص در قسمت انتهایی بلوار مرحوم ابوترابی مبنی بر بررسی تطبیق طرح اجرایی با طرح مصوب، به کمیسیون نظارت و حقوقی شورا واگذار گردید و این طرح در دستور کار کمیسیون قرار گرفت.

وی افزود: موضوع درچندین جلسه کمیسیون به صورت میدانی و ستادی با حضور شهردار وقت و شهردار فعلی منطقه ۳ همچنین مدیر املاک وقت و فعلی منطقه و سایر مدیران شهرداری دخیل در موضوع مطرح و بررسی‌های لازم صورت گرفت.

به گفته او: با بررسی کلیه سوابق، مستندات و مکاتبات موجود از سال ۱۳۷۷ تاکنون و تشکیل جلسه کمیته نظارت با حضور مدیران ادارات بازرسی، حقوقی و حراست شهرداری و احصاء اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته و همچنین بررسی تطبیق یا عدم تطبیق طرح اجرایی با طرح مصوب بلوار مذکور، گزارش اولیه آن آماده شده که پس از نهایی شدن، گزارش مبسوط آن به صحن علنی شورا جهت تصمیم گیری ارسال خواهد شد.

لازم به ذکر است رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد ضمن تاکید بر نظارت جدی و موثر بر اجرای پروژه‌ها بر اجرای پروژه‌های شهری طبق طرح مصوب اصرار ورزید.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اجساد ۳ جوان مشگین‌شهری پس از چهار ماه پیدا شد
  • بقایای اجساد سه جوان مشگین‌شهری پس از چهار ماه پیدا شد
  • تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال ۱۴۰۳ منوط به مشارکت مردم است
  • گردهمایی ائمه جمعه استان در لنده
  • ارتقای کیفیت زندگی شهری به کمک رشد هوشمند
  • تکلیف مدیریت شهری در مشهد ایجاد زائرسرا‌های ارزان قیمت است
  • مطالبات شهرداران کلانشهرها پیگیری می‌شود
  • عجیب اما واقعی؛ خط دفاعی، پاشنه آشیل تیم دیگو سیمئونه
  • تلاش مدیریت شهری اصفهان برای تسریع در حرکت وسایل حمل‌ونقل عمومی در شهر
  • اجرای پروژه‌های شهری طبق مصوبه