Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@03:34:29 GMT

بهره‌مندی 98 درصدی شهرهای ایران از گاز طبیعی

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۴۰۷۵

خبرگزاری آریا - مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران از بهره‌مندی 98 درصدی شهرهای کشور از گاز طبیعی خبر داد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، غلامرضا مشایخی در حاشیه آیین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت گاز استان البرز با اشاره به رشد فزاینده مشترکان گاز شهری، گفت: سال 1399 با وجود شیوع ویروس کرونا با برنامه‌ریزی خوب توانستیم رکوردی تازه در گازرسانی به مناطق شهری، روستایی و صنعتی کشور ثبت کنیم؛ بر این اساس هم‌اکنون در بخش شهری، بیش از 98 درصد و در بخش روستایی، 85 درصد جمعیت روستاییان کشور از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: پارسال 2 هزار و 918 روستا، 23 شهر و 6 هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی به جمع مشترکان گاز کشور افزوده شدند.
مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه با برنامه‌ریزی انجام‌شده، امسال نیز گازرسانی به دیگر روستاهای کشور با شتاب تداوم دارد، اظهار کرد: طبق مصوبه شورای عالی اقتصاد برای حمایت از بخش تولید و کاهش آلودگی هوا، یارانه ویژه‌ای برای گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی در کشور اختصاص یافته و طبق آن، این واحدها تا سقفی مشخص از پرداخت هزینه گازرسانی معاف خواهند بود.
مشایخی تصریح کرد: امسال همچنین برنامه توسعه گاز تا سال 1401 نیز تعریف شده است تا شرکت‌های گاز استانی بتوانند با دورنمای مناسب بهتر به مردم خدمات‌رسانی کنند.
وی در پایان با خرسندی از اینکه اکنون سوخت پاک و آسان در اختیار روستاییان قرار دارد، یادآور شد: این مهم توانست افزون بر ارمغان آسایش و رفاه برای روستاییان، تا حد زیادی از تخریب محیط زیست و آلودگی هوا نیز بکاهد.
حسین تقی‌نژاد، مدیرعامل پیشین شرکت گاز استان البرز نیز در این آیین گفت: البرز یک استان متفاوت با دیگر استان‌هاست و همه سرمایه‌گذاران تمایل دارند که در این منطقه سرمایه‌گذاری کنند.
سهراب نجار، سرپرست جدید شرکت گاز استان البرز هم اظهار کرد: همه دست به دست هم دهیم تا پروژه‌های ناتمام هرچه زودتر به انجام رسد؛ زیرا نباید هیچ پروژه گازرسانی معطل بماند.
وی تاکید کرد: تا زمانی که مسئول هستیم، رضایت مردم را جلب خواهیم کرد، ضمن آنکه توجه به تلاشگران عرصه گازرسانی نیز در اولویت کاری شرکت گاز استان البرز قرار دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شرکت گاز استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۴۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دنیا، راه ورود به بهشت و بهره‌مندی از لذات آن است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله هاشمی علیا تولیت مدرسه علمیه قائم (عج) چیذر در جلسه هفتگی اخلاق عمومی که با عنوان «شرح دعای هشتم صحیفه سجادیه» برگزار شد گفت: تجارت دنیا نتیجه‌ای جز تضییع عمر و حساب و کتاب سخت اخروی در پی نخواهد داشت.

وی افزود: در طرف مقابل، تلاش در جهت آبادانی آخرت، نشانه عقلانیت آدمی و دارو و شفای تمام دردهای اوست. عالم آخرت، ثمره، ثواب و عوض تمام مجاهدت‌ها، سختی‌ها و بلاهای دنیوی انسان است. به عنوان نمونه، بنا بر روایتی از امام صادق (ع)، در بهشت درختی است که وقتی باد در بین شاخه‌های آن می‌پیچد، صوت دلنوازی از آن نواخته می‌شود که به گوش احدی از مخلوقات نرسیده است. این صوت را تنها کسانی می‌توانند بشنوند که مسموعات حرام دنیا را به سبب ترس از خدا ترک کردند.

هاشمی علیا خاطرنشان کرد: در واقع یکی از حکمت‌های وجود لذات و نقمات دنیوی، درک لذات و عذاب‌های اخروی است؛ اگرچه این دو قابل قیاس با یکدیگر نیستند، اما به طور مثال، درک حرارت و سوزانندگی آتش دنیا راهی برای درک آتش آخرت است. در رابطه با لذات معنوی و عذاب‌های روحی نیز همین طور است. خداوند در روز قیامت، اهل بهشت و جهنّم را به یکدیگر نشان می‌دهد و مواجهه با حقیقت از دست دادن بهشت، از بزرگ‌ترین عذاب‌های روحی اهل جهنّم است.

این استاد اخلاق گفت: هدف از خلقت انسان، بهره‌مندی از فیض و لطف و احسان دائمی خداوند و تحصیل نور و کمال و حیات مطلق است که قابلیت می‌خواهد و حکمت الهی بر این قرار گرفته که قابلیت بندگانش را برایشان احراز کند. بنابراین دنیا هدف نیست، ولی طریق آخرت و راه حصول بهشت است. اگرچه دنیا بسیار مذمّت شده، اما طبق فرمایش امیر مؤمنان (ع) همین دنیا محلّ عبادت، موعظه، عبرت و توانگری است برای کسی که از آن در جهت کسب توشه آخرت بهره گیرد و فریفته جلوه‌های آن نشود.

کد خبر 6048168 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • برخورداری ۴۸ روستای آستارا از نعمت گاز طبیعی
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در ۳۰ فروردین‌
  • دنیا، راه ورود به بهشت و بهره‌مندی از لذات آن است
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومانی برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • راه اندازی اتوبوس‌های برقی تحولی مهم در حمل ونقل شهری کشور است
  • اتوبوس‌های برقی حمل‌ونقل شهری را متحول می‌کند
  • وزیر کشور:  برقی سازی اتوبوس ها تحولی مهم در حمل ونقل شهری کشور است
  • مصرف ۱.۹ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در خراسان جنوبی
  • مصرف سه میلیارد و ۶۹۵ میلیون مترمکعب گاز در کردستان