Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@01:25:19 GMT

۶۸۰ هزار تن گندم از سطح مزارع گلستان برداشت شده است

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۴۱۴۷

۶۸۰ هزار تن گندم از سطح مزارع گلستان برداشت شده است

مهاجر گفت: از یک میلیون و ۲۶۸ هزار تن برآورد تولید گندم استان گلستان است که ۶۸۰ هزار تن گندم تاکنون جمع آوری شده که از این میزان ۳۷۳ هزار تن خرید تضمینی اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «مختار مهاجر» عصر امروز (شنبه 22 خرداد) در شورای اداری استان گلستان اظهار کرد: 15 نوع زراعت گلستان مقام نخست تا پنجم را در کشور دارد که استان را از نظر تولیدات محصولات کشاورزی حائز اهمیت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: 10 تا 12 درصد از تولیدات محصولات کشاورزی در استان مصرف و مابقی آن به دیگر استان های کشور صادر می شود.

 

مهاجر یادآور شد: با برنامه ریزی هایی که در معاونت اقتصادی و ادارات کل رقم خورد در حال حاضر150 تن  گوشت مرغ در بازار داخلی استان توزیع می شود و همچنین 450 تن نیز برای تهران و 80 تن برای سایر استان ها ارسال می شود و  90 تن نیز برای انجماد و تامین سایر بخش ها در نظر گرفته شده است.

 

وی گفت: از یک میلیون و 268 هزار تن برآورد تولید گندم استان گلستان است که 680 هزار تن گندم تاکنون جمع آوری شده که از این میزان 373 هزار تن خرید تضمینی اتفاق افتاده و همچنین 32 هزار تن گندم نیز برای تهیه بذر در ارقام مختلف و گواهی شدن در نظر گرفته شده است.

 

این مقام مسئول متذکر شد: 62 هزار تن جو و 67 هزار تن کلزا نیز از مزارع استان گلستان جمع آوری شده و برداشت چغندر قند نیز آغاز شده 240 هزار تن برآورد ما است و امیدواریم تا 220 هزار تن برداشت چغندر قند در گلستان شاهد باشیم.

 

مهاجر بیان کرد: دو هزار و 180 هکتار سیب زمینی در استان کشت شده  و امیدواریم 100 هزار تن سیب زمینی از مزارع گلستان برداشت شود.

 

وی بابیان اینکه یک هزار و 500 هکتار از آبندان های گلستان مرمت و بازسازی شده است، متذکر شد: 33 میلیارد تومان اعتبارات ملی و 40 میلیارد تومان اعتبار استانی و آورده کشاورزان برای مرمت و بازسازی آب بندان ها استان امسال در نظر گرفته شده است.

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: کشت گندم خرید تضمینی گندم تولید گندم خرید گندم گندم استان گلستان هزار تن گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۴۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری

فرشید شبانی با اشاره به آغاز مبارزه با آفات سن در مزارع چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: مبارزه با این آفت در مرحله سن مادر در مزارع استان تا اواخر اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود مبارزه با آفت سن در مرحله پوره در مزارع غلات استان تا اول تیرماه ادامه یابد، بنابراین اگر برای مبارزه با این آفت اقدامی انجام نشود، مزارع گندم و جو استان از نظر کمی و کیفی خسارت خواهند دید.

شبانی پوک شدن خوشه و چروکیده شدن دانه را از جمله اثرات آفت سن در مزارع بیان و اضافه کرد: گندم‌های سن زده خاصیت نانوایی خود را از دست خواهند داد.

بیشتر بخوانید

آغاز عملیات سمپاشی گل‌های فصلی در شهرکرد

وی گفت: امسال با توجه به شرایط جوی و بارش‌های مکرر، جمعیت سن کمتر شده است، زیرا بارش‌ها اجازه فعالیت را به سن نمی‌دهند، امسال نگرانی زیادی در مورد سن مادر وجود ندارد و نگرانی‌ها در کشور از حیث بیماری زنگ زرد گندم است.

شبانی بیان داشت: چهارمحال و بختیاری درگیری کمتری نسبت به سایر استان‌ها در بیماری زنگ زرد دارد که تاکنون در حد لکه‌ای و در حد ۱۰ هکتار از مزارع گندم دیم یعنی رقم سردابی و برخی ارقام محلی کشت شده گزارش آلودگی صورت گرفته است، یعنی شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا، فلارد، منطقه بازفت شهرستان کوهرنگ به صورت بسیار محدود درگیر شده‌اند و مبارزه علیه بیماری زنگ زرد انجام شده است.

وی ادامه داد: بیماری زنگ زرد موجب کاهش فتوسنتز و کاهش عملکرد گندم می‌شود، به طوری‌که اگر برگ پرچم آلوده شود حداقل ۴۰ درصد میزان خسارت وارده خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • حال خوب مزارع گندم به لطف باران
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • گلدهی مزارع کلزا در شهرستان جلفا
  • گلدهی بیش از ۸۵ هکتار از مزارع کلزا در جلفا
  • برداشت گندم از مزارع مهران
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری
  • آغاز برداشت گندم از مزارع استان ایلام
  • آغاز برداشت گندم از مزارع شادگان