Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-18@02:30:43 GMT

برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در دهه کرامت

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۴۱۷۵

برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در دهه کرامت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محمدحسین اسماعیلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: امسال با توجه به تداوم همه گیری ویروس کرونا و لزوم رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی، فعالیت های تدارک دیده شده متناسب با این شرایط بوده و در مجموع ده ها برنامه فرهنگی و هنری و تبلیغی و آموزشی در سطح کل استان قزوین برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، تبلیغات محیطی و شهری، نورافشانی در ایام دهه کرامت به ویژه شب میلاد امام رضا (ع)، محتوا سازی و انتشار مطالب مرتبط در فضای مجازی، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی هنری با موضوع دهه کرامت در سطح استان، برپایی نمایشگاه های متعدد فرهنگی، برگزاری برنامه ها و جلسات و کارگاه های مشاوره ای مختلف فرهنگی توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد و سمن های فرهنگی و بنیاد رضوی را از جمله برنامه های این ایام اعلام کرد.

اسماعیلی برگزاری مسابقات شاخص فرهنگی و کتابخوانی و ادبی، قرائت و پخش صلوات خاصه امام رضا (ع) از طریق فضای مجازی و مساجد و بقاع متبرکه، برگزاری جشن‌های میلاد به ویژه به صورت مجازی و کاروان های شادی سیار، تجلیل از دختران نمونه در حوزه های دینی و فرهنگی، دیدار و تجلیل از خانواده شهدا، برگزاری آیین های جشن تکلیف دختران، برگزاری همایش‌های سبک زندگی رضوی، اجرای نمایش‌ و... را از دیگر برنامه های مهم یاد شده در ایام دهه کرامت برشمرد.

 او همچنین از آغاز به کار و اعلام فراخوان جشنواره سراسری امام رضا (ع)  خبر داد و گفت: این رویداد فاخر، در نیمه دوم سال اجرا می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، تقویت فعالیت های فرهنگی هنری خلاقانه در فضای مجازی را از اولویت های این ایام عنوان و اظهار امیدواری کرد در شرایط فعلی بتوان از تمام خلاقیت های موجود در استان بهره برده و پویایی نو و تازه تری در عرصه فعالیت های دینی، فرهنگی و هنری ایجاد کرد.

 به گفته او ویژه برنامه های متنوع فرهنگی و هنری دهه کرامت از ۲۲ تا ۳۱ خرداد ماه در اقصی نقاط استان همزمان با سراسر کشور اجرا می شوند.

کد خبر 1524481

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۴۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی قزوین رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محمدرضا باقری، معاون ستاد فرهنگی اجتماعی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور روز گذشته در نشست کمیته اقتصادی فرهنگی استان که در سالن جلسات سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تمامی استان های کشور موظف به تهیه برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی شدند.

وی افزود: ۱۴ استان در عرض ۲ سال گذشته از این برش رونمایی کردند و انتظار داریم قزوین هم بتواند به عنوان استان پانزدهم در این ترکیب قرار بگیرد که در آینده نزدیک این اتفاق خواهد افتاد.

باقری در مورد این طرح، توضیح داد: چشم اندازهای فرهنگی، هنری و حتی اجتماعی قزوین در یک افق پنج ساله در برش استانی دیده می شود.

معاون ستاد فرهنگی اجتماعی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور ادامه داد: در واقع برش استانی، برنامه و طرح دستگاه ها و بخش مردمی استان است که ذیل مسایل اولویت دار تصویب شده در هر استان طراحی می شود و با یک مدیریت پنج ساله، فارغ از آمد و رفت مدیران و دولت ها باید در ۲ شورای مهم فرهنگ عمومی و شورای برنامه ریزی استان پیگیری شود.

گفتنی است، طرح برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی از ابتدای سال ۱۴۰۰ در کشور آغاز و امسال شاهد سومین سال تدوین و اجرایی شدن آن در برخی استان ها هستیم و قزوین نیز در مرحله تدوین این برش قرار دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896250

دیگر خبرها

  • اعتبار حوزه هنری فقط نیم درصد بودجه فرهنگی است
  • تبادل توافق نامه احداث مجتمع رفاهی در محور راور - دیهوک
  • لزوم مشارکت کانون‌های مساجد در برنامه‌های دهه کرامت
  • برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی قزوین رونمایی می‌شود
  • ۲ هزار و ۵٠٠ برنامه فرهنگی طی کنگره ملی شهدای استان اجرا می شود
  • بانک اطلاعات مفاخر لرستان تشکیل می شود
  • تاکید یک مقام تبلیغی برتکریم مقام دختران استان تهران طی دهه کرامت
  • اجرای برنامه های متنوع فرهنگی،هنری در بهارستان
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت با هویت محلی، ملی و بین‌المللی
  • جشن‌های دهه کرامت با هویت محلی، ملی و بین‌المللی برپا می شود