Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، رسول جلیلیان روز شنبه ۲۲ خرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه زمان تبلیغات انتخاباتی از ۲۰ خردادماه شروع شده، اظهار کرد: کلیه نامزدها می‎توانند در بازه زمانی ۲۰ تا ۲۷ خردادماه، نسبت تبلیغات انتخاباتی در فضای واقعی و مجازی اقدام کنند اما باید قانون را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:تبلیغات در فضای مجازی باید منطبق با قانون انتخابات باشد و همه کاربران اخلاق انتخاباتی را  رعایت کنند.

وی خاطر نشان کرد: هرگونه محتوای تبلیغاتی علیه داوطلبان انتخابات از جمله  انتشار صوت، تصویر و فیلم خصوصی خانوادگی نامزدها، نشر یا بازنشر اکاذیب و تخریب کاندیداها جرم است و با  کسانی که رعایت نکنند برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

وی توضیح داد: بنابراین از همه کاندیداها و کاربران فضای مجازی درخواست داریم تا اقدامات تبلیغاتی را در چارچوب قانون انجام دهند و شهروندان نیز توجه داشته باشند هر لینکی را بازنشر نکنند.

این مقام انتظامی با اشاره به تخلفات تبلیغاتی نامزدهای انتخابات در استان البرز، گفت:  رصد تخلفات تبلیغاتی از پیش از زمان آزادی تبلیغات انتخاباتی آغاز شده و مواردی از جمله تبلیغات زودهنگام مشاهده شده که  برخوردهایی از سوی مراجع قضایی صورت گرفته و به صورت تذکر، هشدار و مسدود سازی صفحات کاندیداها اقدام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در موسم انتخابات مجرمین سایبری فعال می شوند؛  اظهار کرد: مجرمین سایبری با دعوت مردم به گروه‌ها و کانال‌ها و جذب سایر افراد به این فضاها به ازای مبلغی اقدام می‌کنند.

این مسئول افزود: هدف آنها یا جذب فالوور برای فروش است  و یا با وارد کردن  افراد به این  گروه‌ها و کانال ها و دریافت اطلاعات هویتی آنها، از طریق درگاه‌های جعلی و فیشینگ به خالی کردن  حساب افراد اقدام می کنند.

جلیلیان همچنین هشدار داد: برخی مجرمین سایبری با استفاده از نام  کاندیداها و یا جریان انتخاباتی خاص، افراد را برای کمک مالی  به ستاد انتخاباتی اغوا می‌کنند.

وی ادامه داد: شهروندان توجه داشته باشند که همه این موارد کلاهبرداری است و در چنین مواردی هیچگونه مبلغی  به حساب این افراد واریز نکنند و مشخصات هویتی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

رییس پلیس فتا استان البرز از راه اندازی مرکز فوریت‌های سایبری در پلیس فتا استان خبر داد و افزود: این مرکز همچون پلیس ۱۱۰ ، به صورت شبانه روزی فعال است و همکاران ما در پلیس فتا به صورت برخط پاسخگوی سوالات شهروندان در خصوص فضای مجازی و جرایم سایبری هستند. شهروندان می‌توانند در تمامی ساعات شبانه روز از طریق شماره   ۲۱۸۲۷۱۴۸ با مرکز فوریت‌های سایبری استان البرز در تماس باشند و پاسخ سوالات خود  در حوزه فضای مجازی و جرایم سایبری را دریافت کنند.

پربیننده ترین استان البرز چه تعداد رای اولی دارد؟ افزایش دما وآلاینده ها برای البرز پیش بینی شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: حمله سایبری انتخابات ۱۴۰۰ استان البرز فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۴۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حادثه واژگونی خودرو در کویر مرنجاب آران و بیدگل با ۳ مصدوم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ عباس علیزاده مسئول فوریت‌های پزشکی شهرستان آران وبیدگل گفت:در پی واژگونی یکدستگاه خودروی سواری آفرود در منطقه کویر مرنجاب، پس از اعلام به مرکز فوریت‌های ۱۱۵ شهرستان (پایگاه نوش آباد)، و با هماهنگی به عمل آمده، بالگرد هوایی قم برای انتقال مصدومان به منطقه اعزام شد و مصدومان به مرکز درمانی منتقل شدند.

در یک ماه گذشته حوادث رانندگی در کویر مرنجاب و سیازگه، ۲ کشته و بیش از ۱۰ مصدوم برجا گذاشته است.

دیگر خبرها

  • حادثه واژگونی خودرو در کویر مرنجاب آران و بیدگل با ۳ مصدوم
  • حادثه واژگونی خودرو در کویر مرنجاب با ۳ مصدوم
  • دستگیری ۴۰۰ نفر مجرم فعال آزمون سراسری در فضای مجازی + فیلم
  • تقدیر مدیرکل تبلیغات البرز از مشارکت مردم در برنامه های ماه رمضان
  • مسمومیت ۵ نفر به علت خوردن قارچ سمی در کرمانشاه
  • کانون علمی آرد و نان در البرز راه اندازی می‌شود
  • راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج
  • مدرسه مجازی آموزش‌و‌پرورش در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان راه‌اندازی می‌شود
  • نماهنگ «ما می آییم» با زبان انگلیسی در فضای مجازی فارس اکران شد
  • بانوی پیرانشهری در حمله خرس به شدت زخمی شد