Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@05:21:53 GMT

نفس های آخر قیمت گذاری دستوری

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۴۲۳۶

نفس های آخر قیمت گذاری دستوری

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان و طارم در رابطه با موضوع ارزان فروشی در صادرات میلگرد اظهار کرد: با وجود این که برای تبدیل فولاد به میلگرد برق و انرژی زیادی صرف می شود و میلگرد محصول با ارزش تری نسبت به فولاد است اما در برخی موارد این محصول با نرخ کم تری نسبت به بازار داخل، به سایر کشورها صادر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم درباره برخی خبرها مبنی بر این که در طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد که در کمیسیون صنایع و معادن بررسی شده و در حال حاضر در نوبت بررسی در صحن علنی است، در رابطه با قیمت‌ گذاری فولاد توضیح داد: در این طرح، فولاد در بورس عرضه می‌شود بنابراین قیمت‌ گذاری انجام نمی‌شود. براساس این طرح کمیته فولاد که متشکل از اعضای مختلف است، قیمت پایه فولاد را تعیین می‌کند اما عرضه فولاد در بورس و براساس قوانین حاکم در آن است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان به این مسئله پرداخت که برای قیمت فولاد در طرح کمیسیون صنایع و معادن سقفی در نظر گرفته نشده، در حال حاضر تولیدات فولادی به صورت کامل در بورس عرضه نمی‌شود؛ به طور مثال در سال‌های ۹۸ و ۹۹ تنها ۲۵ درصد از برخی محصولات فولادی در بورس عرضه و مابقی در بازار سیاه عرضه شد که این موضوع خود نیز مشکل جدی است که باید به آن به درستی پرداخته شود و تنها زمانی که محصولات فولادی از طریق بورس کالا ارائه شود می توان انتظار کاهش توام با ثبات را داشته باشیم.

پربیننده ترین قیمت میلگرد صادراتی ارزان تر از قیمت فروش داخل ضرورت حمایت از فروشگاه های آنلاین به دلیل ظرفیت های نوین مبارزه با قاچاق

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت گذاری دستوری انتخابات ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۴۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرغ ارزان شد/ قیمت جدید را ببینید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهدی یوسف‌خانی از پایین بودن مقطعی قیمت مرغ خبر داد و گفت: در حال حاضر قیمت مرغ زنده در هر کیلو به ۵۴ هزار تومان کاهش یافته در حالی که پیش‌تر ۶۰ هزار تومان در هر کیلو بوده است.

وی در گفت وگو با ایلنا افزود: کاهش قیمت مرغ زنده به کاهش قیمت گوشت مرغ و رسیدن آن به ۸۰ هزار تومان در هر کیلو انجامیده و این در حالیست که این قیمت‌ها به سود تولیدکننده نیست و می‌تواند در میان‌مدت به کاهش جوجه‌ریزی و افزایش قیمت مرغ در بازار بینجامد.

یوسف‌خانی ادامه داد: در حال حاضر مرغ با کیلویی ۸۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود و البته فروشندگان مجاز هستند که قیمت آن را تا ۸۵ هزار تومان در هر کیلو بالا ببرند اما از آنجا که این روزها بازار مرغ با مازاد عرضه نسبت به تقاضا روبه‌رو شده این کالا در برخی فروشگاه‌ها با اندکی پایین‌تر از این قیمت نیز فروخته می‌شود.

رییس اتحادیه فروشندگان مرغ گوشتی و ماهی خاطرنشان کرد: به طور معمول در نیمه دوم فروردین هر سال رکود شدیدی برای بازار مرغ حاکم می‌شود که البته موقت است و در ادامه سال با افزایش تقاضا قیمت بالا می‌رود تا تولیدکننده هم متضرر نشود.

وی اظهار کرد: تامین خوراک مرغ به خوبی صورت می‌گیرد و همین موضوع نیز عاملی است که به تقویت عرضه و کاهش قیمت کنونی انجامیده است.

223225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896874

دیگر خبرها

  • حداکثر کشتار دام در طول سال ۸ میلیون راس است
  • مرغ ارزان شد/ قیمت جدید را ببینید
  • عرضه سهام بیواتانول باشت در بورس
  • قیمت جدید مرغ در بازار
  • افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی
  • قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس اعلام شد (+جزئیات)
  • ارزش آفرینی رویکرد مهم در مشتری محوری بانک صنعت و معدن
  • پتانسیل صادرات بیش از ۶۰۰ هزارتن مرغ در کشور وجود دارد
  • حراج شمش طلا پس از ۱۱ سال تعلیق در ویتنام
  • ژست سوئیسی استاندارد خودرو قیمت‌ها را افزایش می‌دهد؟