Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-23@09:30:09 GMT

خوراکی که مصرف همزمان آن با خیار خطرناک است

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۴۲۴۴

خوراکی که مصرف همزمان آن با خیار خطرناک است

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، یک متخصص تغذیه در سوهو، معتقد است؛ خیار را باید در تابستان به بسیاری از خوراکی ها اضافه کرد، اما هرگز نباید آن را با بادام زمینی ترکیب کرد.

خیار حاوی بسیاری از مواد مفید است که وظیفه موثر در عملکرد مغز و سیستم عصبی را بر عهده دارند، دارای اثر تب بر و از بین بردن سموم بدن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین، این سبزی در مبارزه با لکه‌های پیری (به سفید شدن آن‌ها کمک می‌کند) و وزن اضافی موثر است. فیبر موجود در خیار باعث بهبود عملکرد روده می‌شود.

 بادام زمینی نیز دارای خواص مفید بسیاری است. بادام زمینی حاوی اسید‌های چرب اشباع نشده، فیبر غذایی و فاقد کلسترول است. علاوه بر این، دارای اثرات ضد پیری و انرژی بخشی است.

با این حال، خوردن بادام زمینی با خیار می‌تواند باعث ناراحتی گوارشی و اسهال شود. در این راستا کارشناسان توصیه می‌کنند برای خوردن این محصولات پشت سر هم، حداقل یک ساعت فاصله داشته باشید.

پیش از این در خبر‌ها آمده بود که بیشترین ویتامین E در بادام، دانه کاج، فندق و تخمه آفتابگردان وجود دارد. ویتامین‌های فوق العاده در آجیل‌ها غنی از ویتامین‌های گروه B، به خصوص B۱ و B۶ هستند و همچنین دارای غلظت بالایی از مس، فسفر، منیزیم، منگنز و سلنیوم هستند. بادام به طور کلی از ترکیب ویتامین و مواد معدنی یکسان، با محتوای بالای ویتامین B۲ متمایز می‌شود؛ و دانه کاج سرشار از ویتامین A است.

منبع: الف

کلیدواژه: بادام زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۴۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش فندق در کاهش ریسک ابتلا به سرطان

آفتاب‌‌نیوز :

فندق طعم شیرینی دارد و می‌توان آن را به صورت خام، بو داده یا آسیاب‌شده به شکل خمیر مصرف کرد. مانند سایر آجیل‌ها، فندق نیز سرشار از مواد مغذی است و دارای مقدار زیادی پروتئین، چربی، ویتامین و مواد معدنی است. در این مطلب، چهار فایده شگفت‌انگیز فندق برای سلامت بدن را خواهید خواند.

۱) حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدانی

با مصرف فندق مقادیر قابل توجهی از ترکیباتی با خواص آنتی‌اکسیدانی دریافت خواهید کرد. آنتی‌اکسیدان‌ها از بدن در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می‌کنند که می‌تواند به ساختار‌های درون‌سلولی آسیب بزند، پیری زودرس را به دنبال داشته باشد و خطر ابتلا به انواع سرطان و بیماری‌های قلبی را افزایش دهد.

۲) حفظ سلامت قلب

مصرف فندق می‌تواند در کاهش سطح کلسترول خون مؤثر باشد. افرادی که فندق مصرف می‌کنند، سطح کلسترول بد در آن‌ها کاهش می‌یابد. مصرف فندق سطح چربی خون را کاهش و سطح ویتامین E را افزایش می‌دهد. همچنین از آن‌جایی که فندق سرشار از انواع اسید‌های چرب و آنتی‌اکسیدان است، فیبر زیادی دارد و حاوی مقادیر قابل توجهی منیزیم و پتاسیم است، مصرف آن به تنظیم فشار خون کمک می‌کند.

۳) منبع غنی مواد مغذی

اگرچه کالری فندق زیاد است، اما منبعی غنی از مواد مغذی و چربی‌های سالم است. هر ۲۸ گرم فندق (تقریباً ۲۰ عدد مغز فندق) ۱۷۶ کالری دارد و ۱۷ گرم چربی، ۴٫۲ گرم پروتئین، ۴٫۷ گرم کربوهیدرات، ۲٫۷ گرم فیبر دارد. مغز فندق همچنین دربردارنده‌ی ویتامین (E)، تیامین یا ویتامین (B ۱)، منیزیم، مس و منگنز است.

۴) کاهش خطریسک ابتلا به سرطان

آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در فندق باعث می‌شوند تا این مغز مغذی خواص ضدسرطانی هم داشته باشد. در میان انواع مغزها، فندق حاوی بیشترین مقادیر از آنتی‌اکسیدان‌هایی با عنوان پروآنتوسیانیدین‌ها است. پژوهش‌ها نشان می‌دهند این ترکیبات آنتی‌اکسیدانی می‌توانند در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان و حتی درمان آن‌ها مؤثر باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • این ویتامین‌ها اضطراب را کاهش می‌دهد
  • رویش گیاه ریواس در دشت‌های زیرکوه
  • کدام موادغذایی حاوی سطح خطرناک‌تری از مواد شیمیایی ماندگار هستند؟ چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • (تصاویر) خواص قارچ برای سلامتی؛ فقط این قارچ‌ها خوراکی هستند!
  • مصرف این مواد غذایی به جلوگیری و متوقف کردن ریزش مو کمک می‌کند
  • ضرورت مصرف مکمل‌ها در زمان‌های مشخص برای بهبود جذب آن‌
  • نقش فندق در کاهش ریسک ابتلا به سرطان
  • برای سلامت استخوان‌ها این میوه را بخورید
  • سیرابی و این همه خاصیت؟