Web Analytics Made Easy - Statcounter

هنوز خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان کامل نشده است که یک مقام آمریکایی از بازگشت احتمالی سربازان این کشور برای مقابله با فعالیت گروه‌های تروریستی و القاعده خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، خبرگزاری افق نیوز افغانستان امروز (شنبه) به نقل از «رونالد مولتری» معاون وزارت دفاع آمریکا که در مجلس سنا حضور یافته بود اعلام کرد که واشنگتن در حال بررسی گزینه احتمالی بازگشت به افغانستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود:دستگاه اطلاعات آمریکا (سیا) فعالیت‌های گروه‌های تروریستی و القاعده را زیر نظر دارند.

«مایک والتس»، عضوی کنگره آمریکا و سرباز پیشین این کشور در جنگ افغانستان هم گفت که احتمال بسیار قوی وجود دارد که ما مجبور به برگشت شویم.

وی افزود: احتمال دارد القاعده بار دیگر پس از پیشروی طالبان، ظاهر شود و با سازماندهی دوباره آمریکا را هدف حمله قرار دهد.

این در حالی است که مقامات آمریکایی گفته اند که بیش از ۵۰ درصد نیرو‌های این کشور افغانستان را ترک کرده و قرار است تا ماه سپتامبر تمام نیرو‌های خارجی افغانستان را ترک کنند.

همزمان با روند خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان، طالبان حدود ۲۰ شهرستان را به تصرف خود درآورده اند و امروز نیز گزارش شده است که شهرستان زارع در استان بلخ و شهرستان «تولک» در استان غور در کنترول طالبان درآمده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بازگشت نظامیان آمریکایی به افغانستان القاعده فعالیت های گروه های تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۴۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: حمله هوایی ایران بی‌سابقه بود؛ با گروه ۷ برای واکنش دیپلماتیک تشکیل جلسه خواهم داد

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با اذعان به اینکه حمله هوایی ایران به تاسیسات نظامی اسرائیل بی سابقه بود، اعلام کرد که برای هماهنگی واکنش دیپلماتیک به حمله ایران به اسرائیل با رهبران گروه ۷ فردا یکشنبه به وقت محلی تشکیل جلسه خواهد داد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شنبه شب به وقت محلی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «اوایل امروز (شنبه به وقت محلی)، ایران - و نیرو‌های نیابتی آن که در یمن، سوریه و عراق فعالیت می‌کنند - حمله هوایی بی‌سابقه‌ای را علیه تأسیسات نظامی در اسرائیل انجام دادند. من این حملات را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کنم.»

رئیس جمهور آمریکا در ادامه تلاش برای دلگرمی و افزایش روحیه رژیم اسرائیل تصریح کرد: «به دستور من، برای حمایت از دفاع اسرائیل، ارتش آمریکا طی هفته گذشته هواپیما‌ها و ناوشکن‌های دفاع موشکی ضدبالستیک را در منطقه مستقر کرده بود. به لطف این استقرار‌ها و مهارت فوق‌العاده نیرو‌های نظامی‌مان، ما به اسرائیل کمک کرده‌ایم تقریباً تمام پهپاد‌ها و موشک‌های ورودی را سرنگون کند.»

بایدن در ادامه تلاش‌های واشنگتن برای افزایش روحیه اسرائیل مدعی شد: من با نتانیاهو صحبت کردم تا بر تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل تاکید کنم. به او گفتم که اسرائیل توانایی زیادی برای دفاع از خود و شکست حتی حملات بی‌سابقه از خود نشان داده است و پیامی واضح به دشمنانش ارسال می‌کند که نمی‌توانند امنیت اسرائیل را به طور مؤثر تهدید کنند.

رئیس جمهور آمریکا بدون کوچکترین اشاره‌ای به حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق سوریه ادامه داد: «فردا، من رهبران گروه ۷ را گرد هم می‌آورم تا پاسخ دیپلماتیک یکپارچه به حمله بی پروای ایران را هماهنگ کنند. تیم من با همکاران خود در سراسر منطقه ارتباط برقرار خواهد کرد و ما ارتباط نزدیکی با رهبران اسرائیل حفظ خواهیم کرد. اگرچه ما امروز شاهد هیچ حمله‌ای به نیرو‌ها یا تأسیسات خود نبودیم، اما در برابر همه تهدید‌ها هوشیار خواهیم بود و از انجام همه اقدامات لازم برای محافظت از مردم خود دریغ نخواهیم کرد.»

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • دیدار مقامات طالبان در ارگ ریاست جمهوری
  • سفر نخست وزیر عراق با هدف تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی
  • پاسخ مستقیم ایران به اسرائیل و سناریوهای محتمل
  • طرح روسیه برای گسترش روابط با طالبان و کاهش نفوذ آمریکا
  • رژیم اسرائیل مانند ناتو در افغانستان شکست می‌خورد
  • سیل های اخیر در افغانستان دست کم ۳۳ کشته بر جای گذاشته است
  • قوانین طالبان در انتظار امضای ریاست این گروه
  • استخدام پلیس زن در افغانستان
  • بایدن: حمله هوایی ایران بی‌سابقه بود؛ با گروه ۷ برای واکنش دیپلماتیک تشکیل جلسه خواهم داد
  • اعلام آمادگی چین برای بازسازی افغانستان