Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-23@14:43:23 GMT

برداشت آلبالو از باغات قزوین آغاز شد ‏

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۴۲۹۱

برداشت آلبالو از باغات قزوین آغاز شد ‏

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محمدپیله فروش، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اعلام این خبر اظهار ‏کرد: از این میزان باغ آلبالو، هزارهکتار بارور و ۱۰۰هکتار غیربارور است و پیش بینی می‌شود بیش ‏از هفت هزارتن آلبالو از این باغات برداشت شود.‏

پیله فروش ارقام کشت شده این محصول را ارقام محلی، مجاری شامل بوترمو، سیگانی و ارلی جیبرلو ذکر ‏کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه درخت آلبالو سازگاری مناسبی با شرایط مناطق سردسیری و ‏معتدل دارد در بیشتر مناطق استان کشت و توسعه یافته است.‏

پیله فروش با اشاره به مصارف آلبالو گفت: این محصول برای تازه خوری و یا استفاده در صنایع فرآوری ‏مانند تهیه مربا، انواع شربت، شیرینی پزی و مارمالاد به بازار عرضه می‌شود.‏

این مقام مسئول یادآور شد: ترویج و توسعه نهال‌های گواهی‌دار و اصلاح شده در تولید محصول درشت و ‏با کیفیت و با قابلیت حمل و نقل مناسب جهت بازاررسانی آسان‌تر، تاثیر به سزایی دارد.‏

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اجرای عملیات هرس باردهی، مدیریت کف باغ شامل ‏مبارزه با علف‌های هرز، شخم، تغذیه درختان و کنترل آفت و بیماری در زمان مناسب را در بهبود کیفیت ‏و کمیت محصول موثر دانست.

46

کد خبر 1524463

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۴۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۴۰دستگاه انواع پهپاد در عرصه‌های کشاورزی استان قزوین

علی راه انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در حال حاضر عملیات سمپاشی و محلول پاشی مزارع و باغات استان با ۴۰ دستگاه پهپاد با اپراتور‌های آموزش دیده انجام می‌شود.

وی یادآور شد: در راستای استفاده از تکنولوژی‌های نوین مکانیزه در مزارع و باغات؛ قزوین یکی از استان‌های پیشرو در این زمینه است.

راه انجام یادآور شد: سمپاشی برعلیه انواع آفات به ویژه سن غلات، علف‌های هرز مزارع و محلول پاشی در مزارع و باغات توسط پهپاد علاوه بر دقت و سرعت عمل باعث صرفه جویی و کاهش هزینه‌های تولید می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: سمپاشی با پهپاد به دلیل مصرف پایین سموم در کنترل آفات و علف‌های هرز کمک شایانی به پایداری محیط زیست و کاهش اثرات زیست محیطی می‌کند و باعث بهبود کیفیت محصولات تولیدی در مزارع و باغات می‌شود.

راه انجام بیان کرد: استان قزوین از سال ۱۴۰۰ با استفاده از تسهیلات و اعتبارات خطوط مختلف مکانیزاسیون اقدام به شناسایی افراد متقاضی آموزش دیده جهت جذب و خرید انواع پهپاد برای فعالیت در عرصه‌های کشاورزی کرده است.

این مسئول تاکید کرد: در حال حاضر قزوین یکی از استان‌های پیشرو در زمینه ارائه خدمات مکانیزه توسط پهپاد‌ها در کشور می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • برداشت توت از باغات شهر منصوریه بهبهان+فیلم
  • فعالیت ۴۰دستگاه انواع پهپاد در عرصه‌های کشاورزی استان قزوین
  • فروش ایران خودرو آغاز شد + شرایط
  • برداشت محصول گوجه سبز در ۲ روستای پیران و کلاهمال
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • خرید محصولات پاییزه در خوزستان از ۵۳۶ هزار تن گذشت
  • بیش از ۵۳۰ هزار تن محصولات پاییزه در خوزستان خریداری شد
  • آغاز کشت چغندر قند با استقبال کشاورزان قزوینی+ فیلم