Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین کرمان، سید محمد حبیب اللهی گفت: سال تحصیلی1400-1399که در حال برداشتن آخرین گام های آن هستیم، تجربه بسیار متفاوتی برای آموزش و پرورش بود، زیرا که با بحرانی مواجه شدیم که هیچ گونه پیش زمینه فکری و آمادگی در خصوص برنامه ریزی برای آموزش مجازی نداشتیم.

وی با اشاره به این که در سال تحصیلی گذشته پنج کارگروه برای اجرای پروژه مهر داشتیم افزود: دو کارگروه آموزشی و پرورشی به منظور آمادگی آموزش های غیرحضوری و کارگروه سلامت و بهداشت به منظور نظارت بیشتر بر اجرای دقیق شیوه نامه های بهداشتی سال گذشته به کارگروه های ستاد پروژه مهر اضافه شد، هر چند که ضرورت تشکیل کارگروه فناوری اطلاعات به منظور رفع چالش های سامانه های دانش آموزی احساس می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه در حال برداشتن گام نهایی سال تحصیلی 1400-1399 هستیم، گفت: کارنامه امتحانات نهایی پایه دوازدهم در این سال تحصیلی به ما نشان می دهد که تا چه اندازه در آموزش غیرحضوری موفق بوده ایم، اما پیش بینی می شود سال تحصیلی جدید را با چالش هایی از جنسی جدیدتر آغاز کنیم ضمن این که هنوز اطمینان نداریم شرایط کرونا در کشور به چه شکلی پیش رود و آیا مدارس صد در صد به صورت فیزیکی بازگشایی می شوند یا خیر؟ چرا که مقرر شده اقشار زیادی از مردم تا آن زمان از جمله معلمان واکسینه شوند اما باز، عدم واکسینه شدن دانش آموزان موضوع دیگری است.

حبیب اللهی بیان کرد: چالش مهم ما در پروژه مهر سال آینده، چالش بی رغبتی و بی میلی دانش آموزان برای رفتن به مدرسه است که به علت تغییر سبک زندگی دانش آموزان رخ داده، تعدادی از خانواده های کم درآمد سال گذشته از حضور فرزاندانشان در کلاس های غیرحضوری ممانعت و فرزندان خود را روانه بازار کار کردند.

وی اظهار داشت: پیش بینی می شود در سال تحصیلی آینده حتی کلاس هایی با حضور 50 نفر دانش آموز داشته باشیم که باید استان را برای ساماندهی مطلوب فضا، تجهیزات، نیروی انسانی، دانش آموز و....آماده کنیم. 

وی با بیان اینکه در ستاد پروژه مهر نیاز به مشارکت فکری همه داریم افزود: پروژه مهر به لحاظ ساختار تعریف شده اجرا می شود، اما باز هم نیاز است رابطان با مسئولان کارگروه ها هماهنگ باشند و از نظرات همه صاحب نظران در این زمینه استفاده شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کرمان اجرای مطلوب پروژه مهر سال تحصیلی پروژه مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۴۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردو‌های دانش آموزی باید در اولویت فعالیت‌های مدارس باشد 

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش در همایش رؤسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی در محل باشگاه فرهنگیان اظهار کرد: کارویژه‌های سازمان مدارس غیردولتی در سال جاری شامل برگزاری آفرینو و اردوهای دانش‌‌آموزی، اصلاح روند فعالیت‌های آموزش زبان در آموزشگاه‌ها و تقویت نظارت بر عملکرد  آموزشی و تربیتی مراکز و مدارس می‌شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش در این نشست بر ضرورت برخورد جدی با تخلفات تاکید کرد و گفت: کارها باید کیفی اجرا شود. اعتقاد بنده این است که اگر کاری انجام می‌شود با نهایت کیفیت برگزار شود. 

محمودزاده با بیان اینکه امسال چند کارویژه در مجموعه این سازمان برگزار خواهد شد، ابراز کرد: اولین جشنواره آفرینو به منظور ارائه و انتشار ابتکارات و خلاقیت های مدارس امسال برگزار خواهد شد.

وی افزود : تقریبا ۶ هزار و ۲۰۰ طرح تاکنون به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: کارویژه دیگر در حوزه زبان است که باید محتوای آموزش‌ها متناسب با فرهنگ دینی و بومی و اسلامی ما باشد.

وی از کارویژه‌های دیگر سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی را «نظارت» دانست و ادامه داد: این موضوع هم میدانی و سامانه‌ای انجام می شود و رعایت الزامات قانونی مورد تاکید است . 

محمودزاده بر مردمی‌سازی و مشارکت تاکید کرد و گفت: در این زمینه دو پروژه برای مشارکت مردم در اداره مدارس تعریف شده است. این کار در مدارس دولتی صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی تاکید کرد: حتما به بحث اردوهای دانش‌‌آموزی جدی‌تر ورود کنید. مدارس غیردولتی را به سمتی سوق دهید که از ظرفیت‌های اردوگاه‌ها استفاده کنند. یکی از محوری‌ترین امور  به منظور افزایش توانمندی و مهارت‌های دانش‌آموزان باید برگزاری اردوهای دانش‌‌آموزی باشد.

به گزارش آنا، همایش آموزشی توجیهی روسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش از صبح امروز در محل باشگاه فرهنگیان آغاز شده و تا فردا ادامه دارد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیش از ۹۰ درصد کردستانی‌ها پایبند به حجاب هستند
  • سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی اثرگذار است
  • افزایش قبولی دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری با تاثیر سوابق
  • اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی در اقلید
  • برپایی جشنواره کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین»
  • وضعیت مطلوب دلیجان در حوزه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش
  • مطلوب بودن مشارکت‌های مردمی در بخش کشاورزی خوزستان
  • اردو‌های دانش آموزی باید در اولویت فعالیت‌های مدارس باشد 
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از چند روز آینده
  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان مرکزی کلید خورد