Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین البرز، رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در بازدید از حوزه آزمون آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج و نظرآباد استان اگفت: رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مهمترین محور فرآیند برگزاری این آزمون است زیرا حفظ سلامت دانش آموزان در درجه اول اهمیت آموزش و پرورش قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


الهام یاوری با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ حوزه آزمون در کشور برای برگزاری آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان پیش بینی شد، گفت: دستورالعمل برگزاری این آزمون درقالب بخشنامه به استان ها ارسال شد تا همه عوامل اجرایی خود را موظف به رعایت پروتکل های بهداشتی دراین وضعیت سخت کرونایی بدانند و خانواده ها نگران وضعیت سلامت فرزندانشان درحوزه های آزمون نباشند.   وی افزود: آزمون پایه هفتم روز پنجشنبه با شرکت ۱۷۶ هزار دانش آموز برگزار شد که حدود ۱۷ هزار نفرآن با کسب امتیاز بالا در مدارس استعدادهای درخشان متوسطه دوره اول پذیرفته می شوند.
یاوری گفت: روز جمعه نیز آزمون پایه دهم با حضور ۱۰۳ هزار دانش آموز درحال برگزاری است که از این تعداد ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر در مدارس استعدادهای درخشان متوسطه دوره دوم پذیرفته می شوند.   وی از رعایت پروتکل های بهداشتی دربرگزاری آزمون استعدادهای درخشان در استان اظهار رضایت کرد و افزود: آزمون روز پنجشنبه در۴۷  حوزه آزمون مدارس سمپاد استان نیز با شرکت  پنج  هزار و ۹۲۱ دانش آموز که ۳۱۴۱ پسر و ۲ هزار و ۷۸۰  دختر برگزار شد.   وی گفت: در روز جمعه دهم خردادماه نیز آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان استان البرز برای پایه دهم در ۲۷ حوزه در حال برگزاری است که در آن سه هزارو ۳۲۷ داوطلب شرکت می کند که از این تعداد یک هزارو ۵۵۶ پسر و یک هزارو۷۷۱ دختر شرکت کردند.   یاوری در ادامه به برنامه‌های آموزشی و پرورشی مدارس سمپاد درکشور پرداخت و عنوان کرد: اکنون مدارس سمپاد به سمت مسئله محور و انتخاب محوری با رویکرد مدارس مشارکتی و گفتگو مدارهمراه با نشاط و شور انگیزی سوق داده شده است.   رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان اضافه کرد: در مدارس سمپاد به تربیت فراگیر برای همه دانش آموزان توجه می شود.   استان البرز ۱۷ مدرسه سمپاد دارد که پنج هزار و ۸۶ دانش آموز درآن تحصیل می کند.
۱۱۴ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز در ۶۸۳ مدرسه سمپاد کشورتحصیل می کند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: پرورش سازمان دانش اموز مدارس استعدادهای درخشان مدارس سمپاد دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۴۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از موافقت با راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان آذربایجان غربی، گلستان و خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، حمید طریفی حسینی اظهار کرد: سال جاری موافقت اصولی راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری را در سه استان خوزستان، آذربایجان غربی و گلستان اخذ کردیم، یک مدرسه سمپاد عشایری هم در استان فارس داریم که از سال‌های گذشته فعالیت می‌کرده است، اما در بقیه مناطق کشور مدرسه سمپاد عشایری نداشتیم.

وی افزود: برای اولین بار بود که پس از سال‌ها با راه‌اندازی این مدارس موافقت شد و برای سال تحصیلی پیش رو یکی از استان‌ها توانسته زیرساخت لازم را فراهم کند تا ما بتوانیم از مهر حدود ۴۰ دانش‌آموز در دوره اول متوسطه در گروه پسران در آذربایجان غربی داشته باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اکنون هم ثبت‌نام این مدرسه ادامه دارد و دانش‌آموزان عشایر استان آذربایجان غربی می‌توانند این مدرسه را انتخاب کنند؛ این مدرسه به صورت شبانه‌روزی اداره خواهد شد و یک فضای آموزشی خوب و استاندارد است که در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

طریفی حسینی تاکید کرد: بین دانش‌آموزان عشایر، دانش‌آموزان بسیار بااستعداد و بسیار باهوش و نخبه‌ای وجود دارد که گاهی به خاطر مناطق عشایری و شرایط خاص زندگی آن‌ها، امکان تحصیل‌شان در مدارس شهری، سخت است و ما می‌خواهیم چنین مدارسی به صورت شبانه‌روزی در حوزه عشایر داشته باشیم تا بتوانیم این دانش‌آموزان بااستعداد و نخبه را وارد و متناسب با استعدادشان زمینه مناسب و امکانات لازم را برای‌شان فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: از مهر برای این مدرسه دانش‌آموز جذب می‌کنیم و سال به سال پایه‌های این مدرسه تکمیل خواهد شد، در دوره دوم متوسطه و همینطور برای گروه دختران برنامه‌ریزی خواهیم کرد که تکمیل شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: استان خوزستان و گلستان هم موافقت اصولی دارند و از سال تحصیلی آینده با توجه به تمهید مقدماتی که باید انجام شود و حساسیتی که ما در مدارس سمپاد داریم از نظر فضای آموزشی و معلم که باید تأمین شود، برای سال آتی این دو استان هم دانش‌آموز جذب می‌کنند و به تدریج در بقیه استان‌ها نیز این مدارس راه‌اندازی خواهد شد.

کد خبر 745389

دیگر خبرها

  • فردا؛ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون نهایی
  • شرایط ثبت نام در آزمون های ورودی مدارس/ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • شرایط ثبت در آزمون های ورودی مدارس/ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • صدور مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • شرکت ۱۷ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری در آزمون شبه نهایی
  • تمدید ثبت نام آزمون مدارس استعداد‌های درخشان
  • تا پایان فروردین: تمدید ثبت نام آزمون مدارس استعداد‌های درخشان
  • تمدید ثبت نام آزمون مدارس استعداد‌های درخشان