Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سیدحسن قاضی عسگر، روز شنبه در جلسه هیات اُمنای کانون کارآفرینان اصفهان در استانداری افزود: برخی از دستگاه‌ها در استان بصورت جزیره‌ای عمل می‌کنند.

وی تصریح کرد: بزرگترین مشکل امروز ما این است که یک دستگاه مسوول بدون هماهنگی، کارخانه‌ای را تعطیل و سازمان دیگری با دستگیری مدیرعامل کارخانه‌ای، مشکلاتی را برای تولید استان ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: ستاد هماهنگی تحقق شعار سال با هدف هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف استان تشکیل شده است و پس از این، هر دستگاه و ارگانی که با فعالیت خود برای تولید مانع ایجاد کند و به تولید ضربه بزند، باید قبل از هر اقدامی، مُصوبه این ستاد را دریافت کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان اظهار داشت: در زمان حاضر وقت کافی برای ایجاد ظرفیت‌ها، تشکیلات و کارهای جدید در استان وجود ندارد  و باید با شناسایی و تجمیع ظرفیت‌های موجود، بصورت هدفمند فعالیت کنیم.

وی اضافه کرد: ساختارهای زیادی در استان تشکیل شده است و هر کس در یک حوزه ای فعالیت می کند اما باید مسائل را تقسیم بندی کنیم و نباید موازی کاری و تداخل بین وظایف و فعالیت کارآفرینان با دیگر نهادها و سازمان ها انجام شود.

قاضی عسگر با اشاره به اهمیت اولویت‌بندی کارهای کانون کارآفرینان استان خاطرنشان کرد: شبکه‌سازی باید در اولویت کاری این کانون قرار گیرد و برنامه‌های آینده و مسائل مختلف باید بصورت نظام‌مند و دسته‌بندی شده ارائه شود.

وی بیان کرد: کارآفرینان استان باید بیش از پیش با هم در تماس باشند و بتوانند از هم کمک بگیرند و مکان فعالیت بعنوان نخستین مشکل کانون کارآفرینان استان باید حل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان با اشاره به اهمیت فعالیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود: فعالیت این کارگروه تاثیر فراوانی در بهبود شاخص‌های محیط کسب و کار اصفهان داشته و رُتبه استان از بیست وچهارم در کشور به جایگاه هشتم رسیده است.  

وی با اشاره به نتایج دیگر فعالیت این کارگروه گفت: اواخر سال ۹۷ نرخ بیکاری در استان ۱۴.۱ دهم بود که اکنون به ۹.۸ رسیده که از نتایج فعالیت‌ این کارگروه محسوب می‌شود و نشان دهنده کارهای خوب انجام شده در این زمینه است.  

قاضی عسگر با بیان اینکه کانون کارآفرینان استان باید با سازوکار کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آشنا شود، ادامه داد: در صورتی که کارآفرینان با مشکلی مواجه شوند و نتوانند آن را حل کنند، مشکل آنها در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مطرح و رسیدگی خواهد شد.

وی اظهار داشت: مشکل بسیاری با کارآفرین‌های خارجی که با سیستم اداری و اجرایی استان آشنا نیستند، وجود دارد که کانون کارآفرینی استان باید مشاوره‌های لازم را به همه بویژه اینگونه افراد ارائه دهد.

معاون استاندار اصفهان گفت: مرکز فوریت‌های کسب و کار، تولید و سرمایه‌گذاری در اتاق بازرگانی اصفهان تشکیل شده است و سامانه ۳۱۵۵ بزودی در این مرکز فعال خواهد شد و فعالان اقتصادی از هر نقطه استان می‌توانند با تماس با این شماره، مشکل خود را مطرح کنند.

وی گفت: اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان اواخر سال گذشته یک نظرسنجی در باره آشنایی و اطلاع فعالان اقتصادی استان از فرایند کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید انجام داد که تنها ۲۰ درصد آنها با این کارگروه آشنایی داشتند و ۸۰ درصد هیچ اطلاعی از نحوه فعالیت این کارگروه نداشتند.

به گفته وی، ۸۰ درصد از افراد آشنا با این کارگروه، از فعالیت‌های آن رضایت داشتند که این امر نشاندهنده موفقیت فرایند مزبور است.

قاضی عسگر اضافه کرد: گروه کاری طرح‌های راکد و غیرفعال هم در استان تشکیل شده که مسوولیت آن بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است و تاکنون فعالیت‌های خیلی خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی افزود: یک هزار و ۱۷۷ طرح راکد و غیرفعال در استان وجود داشت که پس از بررسی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به ۳۲۷ طرح رسیده و مسائل آنها برطرف شده است و روز به روز کاهش پیدا خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان ابراز امیدواری کرد که در مدت باقیمانده از فعالیت دولت دوازدهم بتوانیم همه طرح‌های راکد باقی مانده در استان را فعال کنیم.  

 وی با بیان اینکه نقش کارآفرینان هم در این زمینه از اهمیت ویژه ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: ایده بعضی از این طرح‌های صنعتی قدیمی شده و دیگر ارزش اقتصادی ندارد و این طرح‌ها باید با ایده‌های کارآفرینانه به روز شوند.  

قاضی عسگر با اشاره به اینکه باید ظرفیت‌های استان را به کارآفرینان معرفی کنیم، تصریح کرد: تشکیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر یکی از نیازهای ضروری امروز اصفهان است که باید در دستور کار کانون کارآفرینان استان قرار گیرد. 

وی گفت: راه اندازی نمایندگی‌های کانون در سایر شهرستان‌های استان زمانبر است و باید جزو اولویت‌های بعدی این کانون قرار گیرد.  

به گزارش ایرنا، جلسه هیات امنای کانون کارآفرینان اصفهان، امروز با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان در استانداری و دبیر، رییس و تعدادی از اعضای این کانون در استانداری برگزار شد.

برچسب‌ها رونق تولید کارآفرینی اصفهان استانداری اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رونق تولید کارآفرینی اصفهان رونق تولید کارآفرینی اصفهان استانداری اصفهان هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کانون کارآفرینان استان استانداری اصفهان قاضی عسگر تشکیل شده طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۴۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی دستگاه‌های امنیتی تل آویو از اظهارات بن گویر درباره حادثه اصفهان

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد توییت‌های وزیر امنیت داخلی و عضو کنست که به مسئولیت این رژیم درباره حادثه امروز در ایران اشاره کردند، موجب نگرانی دستگاه‌های امنیتی شده است.

به گزارش مشرق، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: توییت‌های ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل و تالی گوتلیب، عضو کنست (پارلمان اسرائیل) که به مسئولیت اسرائیل اشاره کرده‌اند موجب نگرانی دستگاه‌های امنیتی شده است.

این کانال همچنین گزارش داد: پیش‌بینی‌های ارتش و دستگاه‌های امنیتی این است که «حمله» به پایان رسیده است اما اسرائیل همچنان آماده‌باش خود را حفظ می‌کند.

این کانال گزارش داد: به رغم اینکه اسرائیل از قبل به واشنگتن گفته بود حمله‌ای را به ایران انجام خواهد داد اما آمریکا موضع مشخصی اتخاذ نکرد.

پیش از این ایتامار بن گویر در توییتی به حادثه امروز اشاره کرده و نوشته بود این حمله «مسخره و ضعیف» بود.

تالی گوتلیب نیز که از حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو است، به این رویداد اشاره کرده بود و این درحالی است که تل آویو رسما مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

گوتلیب که عضو کمیته خارجه و امنیت کنست است امروز در توییتی نوشت: صبح به خیر مردم عزیز اسرائیل. صبحی سربلند با افتخار! امیدواریم قدرت بازدارندگی را بازیابیم!

مقامات رسمی رژیم صهیونیستی درباره گزارشات مربوط به حوادث امروز در ایران، سوریه و عراق تاکنون سکوت کرده‌اند.

از سوی دیگر کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد وزارت خارجه این رژیم از سفارتخانه‌هایش در جهان خواست از هرگونه اظهارنظر درباره گزارشات مربوط به این رویداد خودداری کنند.

بامداد امروز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور در برخی از شهرها از جمله اصفهان خبر دادند.

همچنین وزارت دفاع سوریه اعلام کرد رژیم صهیونیستی امروز حملاتی را به جنوب این کشور انجام داد. گزارشاتی نیز از حملاتی در شهر بابل عراق منتشر شده است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • فعالیت مستمر گشت مشترک نظارت بر نانوایی ها با هدف ارتقای کیفیت نان در اهواز
  • نگرانی دستگاه‌های امنیتی تل آویو از اظهارات بن گویر درباره حادثه اصفهان
  • امیر سرتیپ دوم میهن‌دوست: حادثه اصفهان هیچ خسارتی نداشته است
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است
  • دستگاه‌ها نقش خود را در تحقق شعار سال تعریف کنند
  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی یزد به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • کانون پرورش فکری، دوستدار کودکان و نوجوانان محلات حاشیه‌نشین
  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • احصای ۶ درخواست در نخستین جلسه کارگروه اقتصادی استانداری تهران