Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، هر چند به نظر می رسید که دیگر دوران چسباندن پوسترهای تبلیغاتی و پخش بروشورهای مربوط به برنامه‌های نامزدهای انتخاباتی گذشته و شبکه های اجتماعی جایگزین مناسبی برای تبلیغات حداقل در این شرایط کرونایی شده است اما، با آغاز زمان رسمی تبلیغات انتخابات شوراهای اسلامی در عرض چند ساعت، نامزدها و طرفداران آنها، فضای شهری را در انحصار پوسترهای تبلیغاتی خود قرار داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع فارغ از این که شهرداری بجنورد، مکان هایی مشخص را برای تبلیغات نامزدها مشخص کرده اند، پوسترهای تبلیغاتی ۱۱۱ نامزد شورای شهر بجنورد، در هر کوچه و برزنی، نگاه ها را به خود جلب می کند و نامزدهای تبلیغاتی  از شاخه درخت ها نیز دریغ نکردند و پوسترهای آنها به وفور بر روی درختان نیز دیده می شود.

به تعبیر دیگر با وجود هشدارهای قانونی و تعبیه مکان هایی برای امر تبلیغات نامزدها در حاشیه خیابان های اصلی، برخی از ستادهای تبلیغاتی نامزدها دست به دامان تبلیغات گسترده پوستر شده اند و بدون توجه به سیمای زیبای شهری، پوسترهای تبلیغاتی خود را در هر کجا که امکان داشته نصب کرده اند و با پاره کردن عکس های رقبا، جلوه شلختگی به سیمای شهری بخشیده اند.

در این میان اگرچه هواداران برخی نامزدها نیز از خودروهای شخصی خود برای تبلیغات استفاده می کنند اما برخی جوانان در پیاده روها، بروشور و تراکت نامزدهای مورد حمایت خود را میان مردم پخش می کنند و فراتر از آن حتی به بهانه پذیرایی با شربت و شیرینی اتومبیل های در حال عبور را نگه می دارند و با اهدای کارت های تبلیغاتی نامزدهای مورد علاقه خود، رانندگان خودروها را بدرقه می کنند.

با وجود این، انتظار می رفت با توجه به قرارگیری خراسان شمالی در موج چهارم همه گیری ویروس کرونا در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر نسبت به دوره های گذشته دیگر خبری از برپایی ستادهای انتخاباتی، نصب پوستر و بنرهای عریض و طویل تبلیغاتی نباشد اما این روزها برگزاری موسیقی های زنده و رقص محلی با تجمع جوانان در بسیاری از ستادهای تبلیغاتی استان امری معمولی شده است.

در هر دوره از انتخابات اصول تبلیغات قانونی و تخلف‌های تبلیغاتی در شهر با تشکیل کمپین های مختلف و اعلام سازمان های مختلف بیان می‌شود با وجود این، بسیاری از نامزدها به اصول درست تبلیغاتی پایبند نیستند و باعث لطمه زدن به چهره شهر و تحمیل هزینه های گزاف برای پاکسازی تبلیغات در برهه پس از انتخابات می‌شوند.

طبق اعلام شهرداری بجنورد نصب آثار تبلیغاتی در مکان‌های تعیین شده مجاز است.

شعار نامزدها با عملکرد آنها همخوانی ندارد

یکی از شهروندان بجنوردی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نصب پوسترها و بنرهای تبلیغاتی در جای جای سطح این شهر چهره ناخوشایندی به منظر شهری بخشیده در حالیکه شعار بیشتر نامزدهای شورای شهر با رویکرد عمران و آبادانی و توجه به زیباسازی شهری است.

محمد الهی افزود: حداقل در این شرایط کرونایی از نامزدها توقع داشتیم بیشتر در فضای مجازی تبلیغ کنند و فضا شهری که برای زبیاسازی آنها هر ساله بودجه زیادی صرف می شود از پوسترهای تبلیغاتی در امان باشد اما این روزها بسیاری از فضاهای شهری در میادین اصلی شهر با پوسترهای تبلیغاتی پوشیده شده است.

یکی از پاکبانان شهرداری بجنورد نیز گفت: بنده بیش از ۱۵ سال است که پاکبان هستم و در همه دوره ها نگران آثار تبلیغاتی نامزدها بر روی دیوارهای شهری هستم زیراکه من و بسیاری از همکاران تا چندین روز درگیر تمیزکارهای مربوط به این تبلیغات دیواری هستیم.

علی محمدنیا افزود: درست است که تمیز کردن و پاکیزگی شهری برعهده من و همکارانم است ولی باید نامزدهایی هم که در آینده می خواهند برای زیبایی و آبادانی فضای شهری تصمیم  بگیرند، نباید این گونه قانون را زیرپا بگذارند.

نصب سه هزار متر کتیبه کتایی برای تبلیغات شهری نامزدها

رییس اداره زیباسازی شهرداری بجنورد با اشاره به نصب سه هزار متر مربع کتیبه کتایی در شهر گفت: کتیبه ها با قاب چوب در دیوارهای سطح شهر بویژه متمرکز در هسته مرکزی و بافت میانی نصب شده اند.

دانیال امینی افزود: به نسبت سالهای گذشته امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و تمرکز نامزدها به استفاده از ظرفیت فضای مجازی در تبلیغات پیش بینی می کردیم، رعایت قانون در تبلیغات محیطی بیشتر مورد توجه واقع گیرد.

تشدید نظارت بر شلختگی تبلیغات در فضای شهری

معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد نیز با اشاره به فضاسازی تبلیغاتی در شهر بجنورد، اظهار داشت: درآستانه شروع تبلیغات کاندیداهای محترم، فضاهایی را در شهر برای این امر مهیا شده است به گونه ای که کاندیداهای محترم با رعایت نصب پوسترها در اماکن جانمایی شده، مشکلاتی از قبیل ناهمخوانی و شلختگی بصری ناشی از تبلیغات بی ضابطه را ایجاد نکنند.

مجید شادکام با اشاره به تشدید نظارت گشت و اجراییات شهرداری بجنورد در فضای شهری، گفت: به منظور نظارت بیشتر به فضاهای شهری و جلوگیری از تخریب در زمان تبلیغات ، پرسنل گشت و اجراییات درسطح شهر حضور پررنگ تری خواهند داشت.

وی افزود: عوامل اجرایی خدمات شهری، سازمان فرهنگی اجتماعی و اداره زیباسازی شهرداری مجموعا اقداماتی را طی روزهای اخیر در نصب بنرهای تبلیغاتی، لمپوست بنر ، نصب کتیبه برای ایجاد شورو حال انتخابات درشهر به انجام رسانده اند.

در سیزدهمین دوره انتخابات رییس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری در خراسان شمالی که همزمان ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می شود ۲۶ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی در بخش‌های مختلف برگزاری این رویداد مهم را بر عهده دارند.
در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰  از بین ۸۶۳ هزار نفر از جمعیت استان خراسان شمالی  ۶۷۲ هزار و ۶۵۷ نفر در این استان واجد شرایط اخذ رای هستند  که این این افراد  ۱۷ هزار و ۷۴۶ نفر رای اولی هستند که در  در ۲۴ شهر و ۷۴۷ روستای استان سکونت دارند.
در آخرین انتخابات که مربوط به یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود از بین ۶۵۸ هزار و ۳۴۲ نفر واجد شرایط اخذ رای حدود ۳۷۷ هزار و ۳۹ نفر در آن انتخابات رای دادند.

همچنین بر اساس آخرین آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن، خراسان شمالی یک هزار و ۲۹۹ روستا دارد  که انتخابات شوراهای اسلامی در ۷۴۷ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت برگزار می شود و هم اکنون حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر عضو شوراهای اسلامی روستا در استان هستند.

برچسب‌ها بجنورد انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر خراسان شمالی تبلیغات انتخاباتی پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر بجنورد انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر خراسان شمالی تبلیغات انتخاباتی پوسترهای تبلیغاتی شوراهای اسلامی شهرداری بجنورد خراسان شمالی برای تبلیغات فضای شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۴۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان از آمادگی کامل حوزه‌های انتخابیه زنجان _ طارم و خدابنده برای برگزاری دور دوم انتخابات خبر داد و گفت: کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود.

ابوالفضل رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: تدابیر برگزاری مرحله دوم انتخابات در زمینه‌های فنی، اجرایی و پشتیبانی مورد بررسی مجدد قرار گرفته و تدابیر لازم پیش بینی شده است.

وی با تاکید بر بازنگری در اعضای برخی شعب با توجه به نتیجه عملکرد دور اول و با هدف تضمین هرچه بیشتر اجرای مطلوب و سلامت انتخابات در دستور کار قرار گرفته است، افزود: با توجه به تصمیم هیئت‌های اجرایی ذیربط، در تعداد و محل شعب اخذ رأی حوزه‌ای انتخابیه زنجان طارم و خدابنده در دور دوم تغییر داده نخواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با تاکید بر اینکه هم‌چون دور نخست، امکانات دولتی مشخص شده جهت بهره‌مندی از تبلیغات عادلانه می‌تواند در اختیار نامزدها باشد، گفت: مطابق روز شمار انتخابات دور دوم، فهرست امکانات و نحوه استفاده از آن‌ها به کاندیداها اعلام می‌شود.

وی تاکید کرد: یازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳، اسامی و کد انتخاباتی نامزدهایی که به مرحله دوم راه پیدا کرده‌اند، در حوزه انتخابیه توسط فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه مربوطه با انتشار آگهی اطلاع‌رسانی عمومی خواهد شد.

رفیعی گفت: تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان از ثانیه نخست بامداد روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت تا هشت صبح روز پنجشنبه مورخ بیستم اردیبهشت ادامه دارد.

به گزارش ایمنا، انتخابات در حوزه‌های انتخابیه زنجان – طارم برای تعیین منتخب دوم و در حوزه انتخابیه خدابنده برای تعیین منتخب به دور دوم کشیده شده است.

کد خبر 747150

دیگر خبرها

  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟
  • کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود
  • نکات مهم در طراحی بنر‌های تبلیغاتی!
  • راه اندازی سامانه مردمی‌سازی نظارت بر فضا‌های تبلیغاتی
  • قرعه‌کشی تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس برگزار شد/ تماشای مناظره و برنامه‌های تبلیغاتی از شبکه تهران
  • با خروج ارز از طریق فعالیت‌های غیرقانونی تبلیغاتی برخورد می‌شود
  • وزارت فرهنگ، متولی تبلیغات در حوزه VODها است
  • وزارت فرهنگ، متولی همه عرصه‌های تبلیغاتی کشور است
  • شورای وحدت در تهران و سایر حوزه‌ها لیست می‌دهد/نامزدها برای مرحله دوم برنامه ارائه دهند
  • برخورد جدّی با متخلفین تبلیغات فیلم‌های سینمایی در ماهواره