Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش 6973 واحد روبه‌رو شد. رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها در رابطه با شعارهای انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری برای پرداخت یارانه های با مبالغ بالا گفت که هیچ کسی نمی تواند به طور خودسر مبلغ یارانه را افزایش یا کاهش دهد و باید مجوزهای قانونی برای آن صادر شده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سویی آیا کاندیداها وعده های انتخاباتی خود را برای یارانه نقدی بررسی و تبعات و منابع آن را پیش بینی کرده اند؟

امید حاجتی امروز شنبه در نشستی خبری در رابطه با وضعیت ثبت نام جاماندگان از یارانه نقدی و شرایط موجود منابع و مصارف یارانه ها توضیحاتی ارائه کرد و پاسخگوی سوال خبرنگاران بود.

افزایش یارانه مجوز می خواهد

با توجه به شعارهای کاندیداهای ریاست جمهوری برای افزایش مبلغ یارانه نقدی به ۴۵۰ هزار تومان و یا در مواردی چند برابر شدن یارانه دهک های پایین این موضوع از رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها مورد سوال قرار گرفت که لازمه این میزان افزایش چه آثاری را با خود به همراه خواهد داشت که او در پاسخ به ایسنا توضیح داد که تمام پرداخت ها در سازمان هدفمندی یارانه ها به موجب قانون مصوب و تبصره آن در قانون بودجه انجام می شود و هیچ کسی به صورت خودسر نمی تواند مبلغ یارانه نقدی را افزایش یا کاهش دهد. بنابراین هر وعده درباره ی پرداخت یارانه نقدی باید مجوز قانونی داشته و به تصویب مجلس رسیده باشد.

وی با بیان این که در حال حاضر یک چهارم از کل مصارف هدفمندی به پرداخت یارانه نقدی و یارانه معیشتی اختصاص دارد گفت: بنابراین اگر قرار باشد یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی به ۴۵۰ هزار تومان افزایش یابد باید حداقل ۲ و نیم برابر مصارف فعلی منابع وجود داشته باشد و در تبصره ۱۴ پیش بینی شود.

حاجتی با اشاره به این که در تامین منابع جهت افزایش مبلغ یارانه نقدی باید به چند موردتوجه داشت افزود: باید قیمت حامل های انرژی افزایش یابد که یا از محل صادرات فرآوردهای نفتی است که آن در دست ما نیست و باید قیمت جهانی رشدکند و یا این که قیمت فرآورده ها در داخل کشور افزایش یابد.

رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها ادامه دارد: در کنار افزایش مبلغ حامل های انرژی باید برخی از یارانه ها که جنبه حمایتی دارند نیز حذف شود تا بتوان منابع را برای افزایش مبلغ یارانه های نقدی تامین کرد.

وی با بیان این که بنابراین اعلام اعداد بالا برای پرداخت یارانه امکان پذیر است و پرداخت آن را هم می توان انجام داد گفت: اما مساله اینجاست که باید چند مورد بررسی شود. اول ایجاد منابع دوم آثار آن در رفاه و تولید و دیگری مجوزهای قانونی لازم. در این حالت کاندیداهای ریاست جمهوری باید اعلام کنند که آیا تبعات سیاسی و اجتماعی این نوع از افزایش مبالغ یارانه نقدی را پیش بینی کرده اند یا خیر؟

 

 ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان هدفمندی یارانه ها پرداخت یارانه یارانه نقدی افزایش مبلغ مبلغ یارانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۴۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت مصرف بهینه و جلوگیری از هدر رفت منابع آب موجود شفت

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی نقدی صبح چهارشنبه در جلسه منابع آب کشاورزی شهرستان شفت ضمن قدردانی از اقدامات دستگاه‌های اجرایی و همکاری آبسواران و دهیاران در خصوص رفع مشکلات آب کشاورزی در سال زارعی گذشته اظهار کرد: طبق پیش بینی‌ها به احتمال زیاد تابستان امسال با کمبود آب مواجه شویم و با توجه به شرایط موجود برنامه ریزی ها انجام شود.

فرماندار شهرستان شفت با اشاره به اینکه آمارها نشان می‌دهد سال زراعی سختی همچون سال گذشته را در پیش خواهیم داشت، بیان کرد: باید برای پیشگیری از وقوع هرگونه بحرانی از اکنون برنامه ریزی و آمادگی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه فصل کشاورزی سال گذشته با چالش‌هایی مواجه بودم تصریح کرد: امسال باید از تمام ظرفیت‌ها برای برطرف کردن مشکلات آب کشاورزی شالیکاران در سطح شهرستان استفاده کنیم.

نقدی بر لزوم استفاده از تجربه موفق سال گذشته در مدیریت منابع آب کشاورزی تاکید کرد و بیان کرد: لایروبی انهار، بهسازی آب بندان ها، رفع نواقص ایستگاه‌های پمپاژ، دریچه سازی در نقاط مورد نیاز، طرح تجهیز و نوسازی اراضی در برخی مناطق و همچنین انتقال آب از طریق لوله‌های پلی اتیلن از جمله اقداماتی است که در مدت زمان باقی مانده با دقت و سرعت اجرایی شود.

تلاش‌های دولت سیزدهم در کم کردن از دغدغه کشاورزان

نقدی با اشاره به تلاش‌های دولت سیزدهم در کم کردن از دغدغه کشاورزان افزود: ضروری است خود کشاورزان هم با توجه به میانگین کاهشی نزولات جوی و دیگر محدودیت‌های موجود، هر چه سریع‌تر نسبت به بیمه اراضی خود اقدام کنند.

فرماندار شفت مدیریت منابع آبی ۱۴ هزار هکتار اراضی شالیزاری شفت در سال‌های مواجه با بحران کم آبی را نیازمند تلاش ویژه دانسته و بر اهمیت برگزاری جلسات هماهنگی و توجیهی در سطح بخشداری‌ها و با مشارکت دستگاه‌ها، دهیاران، شوراهای اسلامی و کشاورزان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه کشاورزان و مسؤولان محلی برای لایروبی انهار بین مزارع برنامه ریزی و اقدام لازم را داشته باشند، گفت: خوشبختانه تاکنون برنامه‌های خوبی با همکاری کشاورزان انجام شده است.

نقدی با اشاره به اینکه ۵۵۰ پهنه آب بندان در شهرستان وجود دارد، گفت: تاکنون ۳۵۰ هکتار از آبندان های شهرستان شفت توسط جهاد کشاورزی لایروبی و برای ذخیره آب کشاورزی احیا شده است.

نقدی در خصوص لایروبی انهار و زهکش های کشاورزی گفت: برنامه ریزی برای لایروبی بیش از ۲۵ کیلومتر از انهار در سطح شهرستان صورت گرفته و این اقدام با همت آب منطقه در حال اجرا است؛ توصیه می‌شود کشاورزان و مسؤولان محلی هم برای لایروبی انهار بین مزارع برنامه ریزی و همکاری لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: پروژه‌های لایروبی نهر لاسک جوب به طول ۳ کیلومتر، ساخت و مرمت کانال‌های آبرسان نهر چناررودخان، ساخت و تعویض سازه فلزی کانال‌های آبرسان در روستاهای لیفکو و لیفکو خندان، مرمت و بازسازی سردهنه تانی محله و نهر خانم جوب در حال اجرا می‌باشد.

نقدی بر ضرورت مصرف بهینه و جلوگیری از هدر رفت منابع آب موجود این شهرستان تاکید کرد و گفت: در حال حاضر ۱۳ ایستگاه پمپاژ آب و ۷ حلقه چاه توسط جهاد کشاورزی و بیش از ۲۵ ایستگاه پمپاژ و بیش از ۱۰ حلقه چاه در شهرستان توسط آبیاری مدیریت و باید از اکنون مورد بازرسی و آماده سازی قرار گیرند.

مسؤولان محلی برای رفع مشکلات آب کشاورزی پای کار باشند

فرماندار شفت با اشاره به اینکه دهیاران به عنوان خدمتگزاران مردم در روستاها هستند، بیان کرد: دهیاران با توجه به شناختی که از مشکلات روستاها در حوزه آب کشاورزی دارند باید در راستای رفع مشکلات کشاورزان گام بردارند.

نقدی با اشاره به شعار سال و تاکید بر مشارکت مردم افزود: هدف از لایروبی انهار کشاورزی تسهیل در آبرسانی به شالیزارها و جلوگیری از هدر رفت آب کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه امسال با توجه به کمبود آب، سنت ایلجار بسیار می‌تواند در جلوگیری از هدر رفت آب کمک کند، گفت: تاکنون تعدادی از روستای شهرستان شفت به صورت سنتی و با مشارکت مسئولان محلی و کشاورزان بیش از چندین کیلومتر لایروبی انجام گرفته است.

فرماندار شفت با تاکید بر اینکه سنت ایلجار اگر چه به ظاهر ساده نشان می‌دهد اما در عمل کار بزرگی است، اضافه کرد: با توجه به اینکه برنج به آب زیاد نیاز دارد تأثیرش در طول دوره کشت و کار این محصول مشخص می‌شود.

وی با تاکید بر جدی گرفتن بحث بیمه، خواستار اطلاع رسانی مناسب در خصوص مزایای بیمه اراضی کشاورزی شد تا در زمان وقوع حوادث احتمالی، کشاورزان از حمایت‌های قانونی برخوردار شوند.

کد خبر 6080691

دیگر خبرها

  • یارانه نقدی فروردین 1403 برای کدام دهک‌ها واریز شد؟ | کی می‌شود این مبلغ را برداشت کرد؟
  • یارانه نقدی فروردین ماه واریز شد/ یارانه از ساعت ۲۴ قابل برداشت است
  • یارانه نقدی فروردین‌ماه واریز شد
  • یارانه فروردین دهک چهارم تا نهم واریز شد
  • کمبود برخی اقلام شیر خشک در داروخانه‌های خوزستان
  • چرا شیرخشک در بازار خوزستان کمیاب شده؟
  • کسری ۲۳۰ هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه‌ها
  • ضرورت مصرف بهینه و جلوگیری از هدر رفت منابع آب موجود شفت
  • مخالفت با پرداخت جایزه نقدی به برندگان المپیک
  • وزن یارانه‌ها در بودجه ۱۴۰۳