Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، بیش از ۵۰۰ روزنامه‌نگار در رسانه‌های آمریکایی با انتشار نامه‌ای مشترک از دولت واشنگتن خواستند واقعیت اشغالگری رژیم صهیونیستی و سیاست‌های آن در فلسطین را انعکاس دهد.

در این نامه‌ی سرگشاده از مسئولان آمریکا خواسته شده است در خصوص برخورد رسانه‌های آمریکایی با فلسطین، پایان دادن به پنهان کاری اشغالگری رژیم صهیونیستی و ظلم سیستماتیک این رژیم بر فلسطینیان  تجدید نظر شود و واقعیات را در اخبار نشان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نامه توسط ۵۱۴ روزنامه‌نگار از جمله روزنامه‌نگاران رسانه‌های برجسته آمریکا مانند «واشنگتن پست»، «وال استریت ژورنال» و «لس آنجلس تایمز» امضا شده است.

در این نامه آمده است: «حقیقت یابی و پاسخگویی قدرتمند از اصول اساسی روزنامه‌نگاری است. اما برای دهه‌ها صنعت اخبار ما این اصول را در بازتاب اخبار اسرائیل و فلسطین کنار گذاشته است.»

روزنامه نگاران در نامه خود گفتند: «ما خوانندگان خود را با روایتی که جنبه‌های اساسی داستان را پنهان می‌کند، فریب دادیم: اشغال نظامی فلسطین بدست اسرائیل مساوی است با اصول رژیم آپارتاید.»

این روزنامه‌نگاران بر لزوم پایان دادن به دهه‌ها اقدامات نادرست مطبوعاتی و تغییر فوری خط مشی روزنامه نگاری تاکید کردند.

در این نامه آورده شده است: «شواهد ظلم و ستم سیستماتیک اسرائیل بر فلسطینیان بسیار زیاد است و دیگر نباید این اخبار را عقیم کرد.»

در این نامه به گزارش ۲۱۳ صفحه‌ای دیده‌بان حقوق بشر که در تاریخ ۲۷ آوریل درباره جنایات آپارتاید تل‌آویو و آزار و اذیت مقامات رژیم صهیونیستی منتشر شد، اشاره شده است و توضیح می‌دهد که گزارش فوق مستند جنایات علیه بشریت توسط مقامات رژیم صهیونیستی از طریق سیاست‌های آپارتاید است.

طی حمله رژیم صهیونیستی به باریکه غزه تعداد زیادی از کارکنان شرکت‌های بزرگ آمریکا مانند: آمازون، گوگل و فیس‌بوک از مقامات آمریکا خواستند جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و خود نیز اعلام کردند احتمال قطع ارتباط با این رژیم را بررسی می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمله به غزه رژیم صهیونیستی رسانه های آمریکایی رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۴۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه عربستانی : منطقه تاب تحمل تنش‌های بیشتر را ندارد/ ایران این بار منتظر نخواهد ماند

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه الریاض عربستان امروز در سرمقاله خود به قلم «هانی وفا» به تنش در منطقه و پاسخ تنبیهی ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی پرداخت.

در این مقاله با اشاره به حوادث غزه و پاسخ تنبیهی ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی، آمد: اگر اسرائیل دست به اقدام نظامی علیه ایران بزند در آن صورت تنش‌ها قطعا تشدید خواهد شد به ویژه اینکه ایران اعلام کرده فورا به این اقدام پاسخ خواهد داد و هرگز همانند حمله (به کنسولگری ایران) در دمشق منتظر نخواهد ماند.

این روزنامه افزود: به نفع هیچ طرفی نه ایران و نه اسرائیل نیست که تنش‌ها در منطقه شدت گیرد چرا که نتایج ناگواری به دنبال خواهد داشت. حداقل نتیجه آن، گسترش دامنه درگیری است؛ امری که هیچ کس خواهان آن نیست.

الریاض همچنین نوشت: منطقه خاورمیانه تاب تحمل تنش‌های بیشتر را ندارد و هر گونه تنش جدیدی مصداق این ضرب‌المثل «کاهی که کمر شتر را شکست» خواهد بود و به معنی واقعی کلمه نتایج فاجعه‌باری به دنبال خواهد داشت.

نویسنده مقاله در پایان با توصیه به خویشتنداری در این مرحله، آورده است: جامعه جهانی بایستی نهایت تلاش خود را برای جلوگیری از رویارویی احتمالی ایران و اسرائیل به کار گیرد و تا جای ممکن به آرام‌سازی روی آورد چرا که ایجاد تنش‌ها نه تنها به نفع منطقه بلکه به نفع جهان نیز نیست.

 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ با انتشار اطلاعیه‌ای، از انجام عملیات «وعده صادق» و شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل با هدف تنبیه تل‌آویو برای حمله موشکی این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه خبر داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز، اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق صورت گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • حماس: سخنان بلینکن تحریف واقعیت ها است
  • انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!/مخالفت گروه هفت با حمله نظامی اسرائیل به رفح
  • واکنش بلینکن به حمله منتسب به رژیم صهیونیستی علیه ایران
  • موافقت آمریکا با حمله رژیم صهیونیستی به رفح
  • روایت رسانه‌های اسرائیلی از پنهان‌کاری ارتش صهیونیستی درباره موفقیت‌های عملیات «وعده صادق»
  • صهیونیست‌ها علنا از ترس خود در برابر ایران می‌گویند
  • نمایندگان کنگره آمریکا: اسرائیل با سلاح‌های آمریکایی قوانین را نقض می‌کند
  • نماینده کنگره خواستار آتش‌بس فوری و دائمی در غزه
  • روزنامه عربستانی : منطقه تاب تحمل تنش‌های بیشتر را ندارد/ ایران این بار منتظر نخواهد ماند
  • دستاوردهای تاریخ‌ساز عملیات «وعده صادق»