Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@20:35:39 GMT

بارش ها ۵۳ درصد کمتر از سال گذشته شد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۴۶۲۸

بارش ها ۵۳ درصد کمتر از سال گذشته شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس ؛ محمد اصغری در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: در پنج روز آینده کماکان آسمانی صاف و آفتابی و آرام در اغلب نقاط کشور حاکم است.

وی افزود: امروز و فردا در ارتفاعات جنوب کرمان، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان در ساعات بعد از ظهر، رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید داریم و برخی نقاط سواحل دریای خزر نیز بارش پراکنده خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز سه شنبه ۲۵ خرداد در برخی نقاط شرق کشور به ویژه زابل وزش باد شدید داریم که در برخی نقاط سبب وقوع گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

اصغری بیان کرد: در سه روز آینده در مناطقی از خوزستان، ایلام و بوشهر وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که احتمال وقوع گرد و خاک و غبار آلود شدن هوا وجود دارد.

وی گفت: در سه روز آینده دریای عمان، خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم است، همچنین روز آینده دریای خزر مواج است.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران روز آینده صاف گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۸ و ۲۶ درجه خواهد بود.

اصغری اظهار داشت: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای ۹ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای ۴۷ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت بارش ها در سال زراعی جاری اظهار داشت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر ۹۹) تا ۱۸ خرداد امسال، حدود ۱۳۰ میلی‌متری ثبت شد، میزان بارش سال گذشته در این بازه زمانی ۲۷۶ میلی متر بود، بنابراین بارش سال جاری حدود ۵۳ درصد کمتر از سال گذشته است.

پربیننده ترین جایگزین سامانه شاد برای آموزش آنلاین چیست؟ یک رشته جدید به دانشگاه فرهنگیان اضافه شد روزهای برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۰ تعیین شد چند راهکار بهبود وضعیت آموزش و پرورش مسابقه بین المللی عکاسی طبیعت + عکس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بارش باران انتخابات ۱۴۰۰ روز آینده پیش بینی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۴۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتفاع بارش در کوشه از توابع شهرستان تفتان به ۴۰ میلی متر رسید

علی ملاشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، افزود: تا ابتدای شامگاه گذشته، از ۵۶ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی گزارش باران مخابره شد، از زاهدان ۳.۳، چاه رحمان از توابع زاهدان ۳۰، زهک ۴.۶، میرجاوه و سنگان ۱۲ میلی متر باران گزارش و ثبت شد.

وی با اشاره بارش‌های شامگاه گذشته و این مطلب که جمع میزان بارش‌ها امروز مشخص می‌شود، بیان کرد: براساس نتایج نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، بارش‌های بهاری تا جمعه در استان تداوم دارد، در زاهدان، نواحی شمالی و ارتفاعات مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان، امروز پنج شنبه در بعدازظهر و شب رگبار و رعد و برق برخی نقاط رگبارورعدوبرق شدید، تگرگ و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: طی این مدت احتمال آب گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی وجود دارد و برای شمال استان از جمعه وزش باد برخی ساعات بادشدید و گردوخاک انتظار می‌رود.

کد خبر 6088256

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارندگی در کرمان/ بارش باران در رفسنجان به ۱۶ میلی‌متر می‌رسد
  • بارش باران و تگرگ در بخش کهورستان بندرخمیر
  • بارش‌های اخیر اردستان در نیم قرن گذشته بی‌سابقه بود
  • پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان
  • ارتفاع بارش در کوشه از توابع شهرستان تفتان به ۴۰ میلی متر رسید
  • پیش‌بینی وضعیت هوا طی روزهای آینده/ تداوم باد و باران در این نقاط
  • وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود
  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده برای چهارمحال‌ و بختیاری
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا خرداد + وضعیت بارش‌ها در کشور و ۴ استان کم‌ بارش