Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@02:16:57 GMT

شکل و شمایلی تازه برای سومین مناظره

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۴۶۳۶

شکل و شمایلی تازه برای سومین مناظره

به گزارش گروه داده کاوی ایرنا، فضای مجازی در هفته‌ های منتهی به انتخابات به یکی از اصلی‌ ترین عرصه‌ های فعالیت نامزدها، رسانه‌ ها و کاربران برای اعلام نظر در خصوص انتخابات ۱۴۰۰ تبدیل شده است. کاربران در فضای مجازی به اظهار نظر در خصوص موضوعاتی همچون مشارکت در انتخابات می‌پردازند و چهره‌ های مختلف جریان‌ های سیاسی در شبکه‌ هایی نظیر توییتر و کلاب هاوس به صریح‌ ترین شکل مورد نقد و تحلیل قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه داده کاوی ایرنا در گزارش‌های مستمر خود و در فاصله ۶ روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری، پربازدیدترین محورهای مطرح شده در شبکه‌ های اجتماعی را مورد رصد قرار می‌دهد. این گزارش با استفاده از هوش مصنوعی و بر اساس رصد پست‌های پر بازدید تلگرامی و توییت‌های پرلایک در بازه زمانی ۱۱ صبح پنج شنبه بیستم خرداد تا ۱۱ صبح شنبه بیست و دوم  خرداد ماه جمع بندی شده است.

تلگرام و آخرین اخبار مرتبط با مناظره سوم

سومین و آخرین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم،  امروز شنبه ۲۲ خرداد ماه از ساعت ۱۷ با موضوع «دغدغه‌های مردم» برگزار شده است. در این باره اخبار مختلفی درخصوص زمان تخصیص داده شده به دولت و برخی نامزدها برای دفاع خود در مقابل سخنان سایر نامزدها در فضای مجازی منتشر شد. یک کانال تلگرامی به نقل از سید احسان قاضی‌زاده هاشمی عضو کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات نوشت: بر اساس مصوبه کمیسیون، مقرر شد دولت در یک برنامه ضبط شده به مدت ۸ دقیقه، به اظهارات نامزدهای انتخابات در جریان نخستین مناظره پاسخ داده و از عملکرد خود دفاع کند. زمان پخش برنامه دفاعیه دولت پیش از آغاز سومین مناظره است. کمیسیون به آقای رییسی ۵ دقیقه و آقای امیرحسین قاضی زاده هاشمی ۲ دقیقه زمان برای دفاع از خود داد که البته این دو نامزد از این زمان استفاده نکردند.  

قاضی‌زاده همچنین افزود: برای بررسی اعتراضات به نحوه برگزاری مناظره امروز جلسه داریم، من پیشنهادی برای طرح جدید دارم اما نمی‌شود همه این‌ها را یک‌شبه جابجا کرد. شاید در نحوه برگزاری مناظره سوم تغییر ایجاد شود.

به نوشته یک کانال تلگرامی، همتی ۶ دقیقه وقت دفاع گرفت. شکایت همتی نسبت به موارد مطروحه در مناظره در کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری بررسی و به مدت ۶ دقیقه برای او فرصت احقاق حق منظور شد.

«انتقاد ایران از همکاری نکردن کانادا برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور» یکی دیگر از اخبار انتخاباتی در ۴۸ ساعت گذشته بود که بازتاب زیادی در شبکه های اجتماعی داشت. یک کانال تلگرامی به نقل از سخنگوی ستاد انتخابات کشور نوشت: اقدام دولت کانادا در عدم همکاری برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران برای ایرانیان مقیم کانادا غیر قانونی و خلاف حقوق بین الملل است.  یکی از شهرهای مرزی آمریکا نزدیک به مرز کانادا به عنوان مکان برگزاری انتخابات برای شهروندان ایرانی مقیم در کانادا در نظر گرفته شده است.

در ادامه برجسته ترین سخنان و موضع گیری نامزدهای انتخاباتی که در ۴۸ ساعت اخیر در کانال های تلگرامی پربازدید شده اند، آمده است:

علیرضا زاکانی: در دولت آینده هزینه درمان ۲۵میلیون ایرانی کم درآمد به شکل رایگان خواهد بود و دهک‌های پایین درآمدی نباید هزینه درمانی پرداخت کنند. دولتی که بنده قصد تشکیل آن را دارم علاوه بر رسیدگی به معیشت مردم در جهت تندرستی، رفاه مردم و به خصوص هزینه‌های درمانی برنامه‌های کارشناسی شده زیادی دارد. دولت بنده در صورت رای آوردن در جهت تامین حداقل‌های زندگی کم درآمدها به ۶۹ میلیون ایرانی بن کارت کمک هزینه در هر ماه ارایه خواهد کرد.  

سعید جلیلی: اگر مشکل اشتغال حل شود اکثر مشکلات مملکت حل می‌شود. رییس‌جمهور به عنوان کسی که در راس دولت قرار می‌گیرد باید نقش هر وزارت‌خانه را در ایجاد اشتغال مشخص کند. ایجاد شغل فقط وظیفه وزارت کار نیست، همه دستگاه‌های زیرمجموعه دولت موظف هستند.  برنامه‌ای که ما در روستا به آن رسیده‌ایم، مدل باشگاه کشاورزان جوان است. بر اساس این مدل، در هر روستا جوانان ما منتظر انتخابات و تعیین دولت و فرمانده نمانند، بلکه خود، فهرست‌ نیازمندی‌های روستا و اینکه چطور درآمد سرانه روستا را افزایش دهند و اشتغال را بیشتر کنند، مشخص کنند.  

سید ابراهیم رئیسی: فناوری صنایع دفاعی متاسفانه به خودروسازی منتقل نمی‌شود. کمّیت، کیفیت و قیمت خودروهای داخلی باید مورد توجه قرار گیرد. مسئله خودرو دغدغه مردم و قابل حل است.  دولت ما، دولت «خدمتگذار» است نه «منت‌گذار».یک مدیریت کارآمد در کشور هم وجود دارد که می‌تواند نیروی انسانی و امکانات را به کار بگیرد تا هیچ قوم و مذهبی ناراحت و برافروخته نشود. ایرانی بودن کافی است تا هر عزیزی در ایران از حقوق شهروندی برخوردار باشد. اجرای عدالت بدون مردم سالاری دینی امکان پذیر نیست.

محسن رضایی: بانک مرکزی را از وابستگی به دولت، خارج و مستقل می‌کنیم.  سند پیشرفت هر استان را امضاء و آن را اجرا می‌کنیم. دولت "اقدام و تحول" به دنبال پایان دادن به ادعای بی‌پایه است. در استان‌ها مناطق اقتصادی ایجاد و مسئولیت آن را به همان استان می‌سپاریم. هر استان طبیعت و مردم و اقلیم خاص خودش را دارد. برای هر استان برنامه خاص آن استان با کمک مردمان همان استان تهیه شده است. رابطه خوب من و رهبر انقلاب، دستم را برای خدمت بازتر می‌کند.

عبدالناصر همتی: کنکور را حذف می‌کنم. وجود کنکور تنها رانتی را برای برخی موسسات ایجاد کرده و باعث استرس جوانان می‌شود. این نحو از آزمون در هیچ جای دنیا وجود ندارد و در اکثر دنیا براساس امتیازات، دانشجو در دانشگاه جذب می‌شود. :برنامه دولت من، افزایش سه برابری مدیران ارشد اهل سنت است. شرایط اقتصادی کشور مطلوب نیست. دولت مهمترین کاری که باید انجام دهد این است که حداقل دستمزد را افزایش دهد و از طرف دیگر با اعطای کارت‌های خرید اعتباری با اقساط بلند مدت به اقشار کم درآمد جامعه کمک کند.

محسن مهرعلیزاده: برجام قوی‌ترین پیمان بین‌المللی تاریخ ایران بود. با بازار انحصاری خودرو در داخل موافق نیستم. از طرفی با واردات انحصاری خودرو هم مخالفم. اصطلاح «تعرفه گمرکی» در دنیا، ابزاری برای کنترل بازار رقابتی خودرو است. صنعت خودرو قدمتی حداقل ۶۰ ساله در کشور ما دارد که یادم است آن زمان هنوز هیوندای و دوو نبودند. ایران از منظر صنعت خودروسازی، کشور پیشرفته‌ای است و بیش از ۵۰۰ هزار نفر در صنعت خودرو مشغول به کار هستند که بایستی این افراد را نگه داریم. باید رقابتی شدن این عرصه را ممکن سازیم.  

امیر حسین قاضی زاده هاشمی: اگر کسی در ستاد بنده تخریب و بی اخلاقی نسبت به سایر کاندیداها انجام دهد خودش بداند که عضو ستاد بنده نیست. کل انتخابات به یک غیبت و گناه نمی ارزد. با کمک مرکز عملی اسلامی پیشرفت به یک مدلی رسیدیم که یک وزارتخانه تشکیل بدهیم به نام خانواده که موضوع آن ازدواج، پایدارسازی ازدواج، فرزندآوری و رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی است. در دولت «سلام» تمام شهرهای کشور به عنوان پایتخت انتخاب می‌شوند و اختیارات هیات دولت نیز به مدیران شهرستانی واگذار می‌شود.

توییتر و اظهارنظر و برنامه‌های نامزدها برای اداره کشور

در بررسی ۱۰۰ توییت پربازدید توییتر فارسی در بازه زمانی ۲۴ ساعت گذشته، توییت های برخی از نامزدهای ریاست جمهوری و یک عضو ستاد انتخاباتی در ادامه آمده است:

محسن رضایی در باره نقش زنان در ساخت کشور با درج هشتگ #مادران_تحول‌ساز توییت زد: اصلاح جامعه از خانه آغاز می‌شود؛ مطمئن هستم که مادران عزیز و مهربان و زحمتکش و تمام زنان ایرانی در انتخابات ۲۸ خرداد، نقشی تاریخ‌ساز در ساختن ایران ایفا خواهند کرد. #مادران_تحول‌ساز

سعید جلیلی درباره برخی مشکلات و موانع تولید در کشور توییت زد: من ده‌ها شهرک صنعتی را رفتم؛ مهمترین مشکل آنها نقدینگی است و این درحالی است که روزانه دو هزار میلیارد تومان در کشور خلق پول صورت می‌گیرد. بسیاری از مشکلات ناشی از دخالت بیجا و اشتباه دولت است؛ این موانع را برطرف می‌کنیم.

عبدالناصر همتی درباره توجه به اقلیت های مذهبی در دولت خود نوشت: مشاور عالی اقتصادی من در بانک مرکزی #اهل_سنت بود، نماینده اقتصادی من در مناظرات صدا و سیما اهل سنت بود. برنامه دولت من، افزایش سه برابری مدیران ارشد اهل سنت است. #ایران_برای_همه

محسن مهرعلیزاده به مناسبت روز دختر و درج هشتگ حجاب نوشت: #حجاب کنشی است که دختران و زنان باید قلبا و عقلا به درک و پذیرش آن برسند نه اینکه حقوق اجتماعی و امکان حضور آنان در جامعه گروگان گرفته شود یا با #پیامک_وحشت روح آنان را آزرد. روز #دختر مبارک. برایتان شادابی و نشاط آرزومندم.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی  درباره وضعیت دسترسی آزاد در دولت خود توییت زد: انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات اولویت قطعی #دولت_سلام برای تحقق شعار شفافیت است. وقتی رئیس جمهور شدم تکالیف سختی برای دستگاه‌های اجرایی در این زمینه تعریف و ابلاغ خواهم کرد.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ صدا و سیما داده كاوي انتخابات ریاست جمهوری پروندهٔ خبری حاشیه و متن انتخابات فدراسیون فوتبال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ صدا و سیما داده كاوي انتخابات ۱۴۰۰ صدا و سیما داده كاوي انتخابات ریاست جمهوری قاضی زاده هاشمی ریاست جمهوری اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۴۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت

سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای اداری ورامین با اشاره به لزوم پیگیری مطالبات مردم اظهار داشت: تشکیل استان شرقی و استان شدن ورامین فرایندی دارد که آغاز شده و در مسیر اجراست.

وی با بیان اینکه بخشی از کار‌های استان تهران شرقی پیش رفته است افزود: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: مطالبات مردم و مشکلات احصا شده، لذا باید ثبت و توسط فرمانداران و معاونان استاندار تهران رسیدگی شود.

 شاهچراغی ابراز داشت: ارتباط با مردم نیاز به برنامه ریزی مستمر دارد و فرمانداران و بخشداران باید به این نکته توجه کنند که دیدار با اقشار مختلف جامعه از جمله دانشجویان، کشاورزان، عشایر و ... منوط به دوره خاصی نباشد و مشکلات احصا شده به‌صورت مستمر پیگیری شود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات افزود: انتخابات در استان تهران کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر بود که با همکاری تمام استانداران و فرمانداران پیگیری شد و در احقاق ۴ راهبرد فرموده مقام معظم رهبری گام‌های ارزشمندی را شاهد بودیم.

معاون وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان ما از برگزاری انتخابات پرشور در ایران هراس داشتند و پیام‌های رسمی صادر کرده بودند که اختلال و ضربه‌ای به انتخابات وارد می‌کنند، اما انتخابات در تمام کشور و حتی در مرز‌ها به‌خوبی انجام شد و برای اولین بار بیش از ۹۹ درصد آرای مردم به‌صورت آنلاین اتخاذ شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • همه تاریخ خوان باشیم و تاریخ را بدانیم
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • سومین جلسه منتخبان مجلس دوازدهم به میزبانی شریان برگزار شد
  • برگزاری سومین جلسه منتخبان مجلس دوازدهم به میزبانی شریان
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی خانه ملت می‌شوند
  • تماشای مناظره از شبکه تهران
  • قرعه‌کشی تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس برگزار شد/ تماشای مناظره و برنامه‌های تبلیغاتی از شبکه تهران