Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-20@00:33:09 GMT

بیش از ۶۰۹ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۴۷۳۷

بیش از ۶۰۹ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت

جیریایی گفت: بیش از ۶۰۹ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

«محمد رضا جیریایی» با اشاره به فعالیت های بیمه سلامت در بخش های مختلف به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: بیش از 609 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

 

مدیر کل بیمه سلامت استان مرکزی افزود: بالای 85 درصد افراد تحت پوشش بیمه سلامت خدمات بیمه ای خود را به صورت رایگان دریافت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه در شهرهای بالای 20 هزار نفر حدود 149 هزار نفر خدمت ارائه می شود، اضافه کرد: در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر نیز بیش از 320 هزار نفر از کلیه خدمات ارائه شده سازمان برخوردار هستند.

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه، با توجه به وجود بیماری کرونا، قریب به 172 میلیارد تومان برای ارائه خدمات به کلیه بیمه شدگان هزینه شده است، ادامه داد: اين در حالیست که در سال 99 یک میلیون و 552 هزار بار مراجعه به مراکز انجام شده که نسبت به سال گذشته که دو ميليون بار مراجعه بوده است، 25 درصد کاهش را شاهد بودیم.

 

نسخه نویسی الکترونیکی یکی از اهداف سازمان در سال جاری

 

مدیر کل بیمه سلامت استان مرکزی در ادامه با بیان اینکه اجرای نسخه نویسی الکترونیک به عنوان یکی از اهداف سازمان بیمه سلامت در سال جاری است، گفت: نسخه نويسي الکترونيک از سال 97 از سوی بيمه سلامت به طور سراسری درکليه استانها و در هر استان سه شهرستان بنا بر نياز و آماده شدن زيرساختها اجرا شد.

 

مدیر کل بیمه سلامت استان مرکزی اضافه کرد: در استان مرکزی نيز در سه شهرستان خمين، محلات و شازند نسخه نويسي الکترونيک  آغاز شد و در سال 99 در کليه استانها و شهرستانها اجرايي شد.

 

وی با اشاره به اینکه طي سه سال گذشته مشکلات پيش روی پروژه دولت الکترونيک(اجرای نسخه نويسي الکترونيک)بررسي و مرتفع شده است، گفت: در حال حاضر پروژه ای بدون مشکل از سوی موسسات دولتي و خصوصي در کليه مراکز در حال اجرا مي باشد.

 

این مقام مسئول دارو درمانی را یکي از ابزارهای مهم درماني، دانست و بیان کرد: بيش از 90 درصد بيماري ها توسط دارو درمان مي شوند و در همين راستا نسخه نويسي الکترونيک مي تواند کمک بزرگي به بيمار، پزشک و موسسه اي که خدمت ارائه مي کند، داشته باشد.

 

جلوگیری از تداخلات دارویی یکی دیگر از مزایای نسخه نویسی الکترونیک

 

مدیر کل بیمه سلامت استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه يکي ديگر از مزايای اجراي نسخه نويسي الکترونيک،جلوگيري از تداخلات دارويي است گفت: در صورتي که بنا بر نياز بيمار تداخلات دارويي مشاهده شود پزشک مي تواند بنا بر صلاح بيماران تداخلات دارويي را به بيمار  گوشزد و از مشکلات بعدي جلوگيري شود.

 

جیریایی بدخطی پزشکان را يکي دیگر از مشکلات بخش درمان دانست و بیان کرد: در برخي موارد شاهد نسخه پيچي اشتباه از سوی داروخانه ها بوده ايم که دولت الکترنيک مي تواند اين اشتباهات را از بين ببرد و کمک زيادی در حوزه درمان به بيماران و مراجعين نمايد.

 

وی بالا بودن سرعت، دقت و شفافيت آماري را از مزايايي نسخه نويسي الکترونيک  دانست و بیان کرد: شفاف سازی اطلاعات و آمار سازمان های بیمه گر، شفاف سازی اطلاعات بیمه شدگان و موسسات طرف قرارداد و شفاف سازی اطلاعات بانک اطلاعاتی از جمله اهداف نسخه نویسی الکترونیک هستند.

 

حذف تدریجی دفترچه های درمانی در استان

 

مدیر کل بیمه سلامت استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه به دنبال استقرار نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در کشور، حذف دفترچه های درمانی نیز در دستور کار قرار گرفت: گفت: در استان مرکزی نيز حذف تدریجی دفترچه های بیمه درمانی صورت گرفت.

 

این مقام مسئول اضافه کرد از ابتدای اردیبهشت ماه حذف دفاتر صندوق بیمه همگانی و از ابتدای خرداد دفترچه های روستاییان و عشایر در دستور کار قرار گرفت.

 

جیریایی خاطر نشان کرد: از ابتدای تیرماه نیز دفترچه های کارمندی و سایر اقشار نیز حذف خواهد شد و به همین ترتیب از ابتدای تیرماه هیچ دفترچه ای چاپ نخواهد شد.

 

انجام صد در صدی نسخه نویسی الکترونیک در موسسات تشخیصی درمانی استان

 

مديرکل بيمه سلامت استان مرکزی در ادامه با انجام صد درصدی نسخه نویسی الکترونیکی در موسسسات تشخیصی درمانی استان اشاره کرد و گفت: دربخش دولتی که اجرای طرح از اسفند ماه سال گذشته شروع شده است تا کنون حدود نزدیک به 70 درصد نسخه نویسی الکترونیکی اجرایی شده است.

 

جیریایی بهره مندی کامل مردم و بیماران تحت پوشش از مراحل مختلف درمان را يکي از دغدغه های مهم سازمان بيمه سلامت دانست و گفت: امید است با این فعالیت ها هيچ فردي از درمان محروم نشود و بيماران با ارائه کد ملي در مراکز مختلف سطح کشور از خدمات بيمه اي و درماني بهره مند شوند.

 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: بیمه شدگان در صورت بروز مشکل می توانند با اجرای کد دستوری# 1666* از اطلاعات بیمه ای خود مطلع شوند.

 

مراقب افراد سود جو و فرصت طلب باشید

 

مدیر کل بیمه سلامت استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت برخی افراد سودجود در راستای ارائه کارت به هموطنان اشاره کرد و گفت: سازمان بیمه سلامت دریافت هیچ مبلغی بابت صدور کارت یا دفترچه را در دستور کار خود ندارد و صرفا با ارائه کد ملی تمامی خدمات مورد نیاز ارائه می‌شود.                                                                                                                                           

 

این مقام مسئول اضافه کرد: در صورتی که تماسی با بیمه شدگان در خصوص دریافت مبلغ برای دریافت کارت اعتباری گرفته شد به هیچ وجه اعتماد نکنند چرا که این افراد سودجو و فرصت طلب هستند.

 

وی با تاکید بر اینکه سازمان بیمه سلامت هرگز برای بیمه نمودن افراد، از تماس تلفنی استفاده نکرده است، ادامه داد: هم استانی های عزیز باید هوشیار باشند و بدانند که هرگونه تماس در این راستا در خصوص بیمه پایه و یا مواردی از این قبیل که باعث تهدید همشهریان در خصوص بیمه پایه آنان یا ابطال دفاتر بیمه شدگان و مواردی از این قبل باشد ، کاملا کذب و جعلی است.

 

جیریایی اضافه کرد: و همشهریان عزیز حتما با شماره تلفن 1666 سازمان بیمه سلامت ایران یا شماره مستقیم 32215997 واحد رسیدگی و پاسخگویی به شکایات مردمی اداره کل در استان تماس حاصل فرمائید و موضوع را اطلاع دهند.

 

مدیر کل بیمه سلامت استان مرکزی اضافه کرد: سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان بزرگترین سازمان بیمه گر درمان پایه کشور، هرگونه موضوعی در خصوص بیمه نمودن افراد تحت پوشش خود را از طریق سایت رسمی سازمان بیمه سلامت ایران به آدرس www.ihio.gov.ir و یا از طریق صدور پیام در رسانه های جمعی، اطلاع رسانی می نماید .

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: استان مرکزی اراک بخش دیگری از سخنانش نسخه نویسی الکترونیک نسخه نویسی الکترونیک تحت پوشش بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت مقام مسئول بیمه شدگان هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۴۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛مدیرکل بیمه سلامت خوزستان در ارتباط با خبر ساعت ۱۷ آبادان گفت: اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیک بیمه سلامت به روز رسانی و ارتقاء این سامانه است و تا حدود یک هفته این مشکل برطرف خواهد شد. 
محمدرضا رضایی می گوید: برای اینکه مشکلی در روند دریافت خدمات بیماران ایجاد نشوند به تمامی موسسات طرف قرارداد اعلام کردیم تا زمان رفع مشکل نسخه‌نویسی کاغذی را جایگزین کنند تا مردم مجبور به پرداخت هزینه به صورت آزاد نشوند.
به گفته رضایی در سطح کشور روزانه حدود ۶۰۰ هزار نسخه به صورت الکترونیک صادر می شود که این تعداد در استان خوزستان به ۱۴ هزار نسخه در روز می رسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بررسی اختلال در سامانه الکترونیک بیمه سلامت
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی
  • چتر حمایت بر سر بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی
  • ادامه اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت در اردبیل
  • رفع اختلال سامانه بیمه سلامت در گلستان تا ۲۴ ساعت آینده
  • رفع اختلال سامانه نسخه‌نویسی بیمه سلامت تا پایان هفته جاری
  • ادامه اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک و مشکلات داروخانه ها/ پاسخ بیمه سلامت
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک/ پاسخ بیمه سلامت