Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:39:20 GMT

توسعه در اوج تحریم؛ خدمات دولت برای مردم تشریح شود

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۴۷۴۳

توسعه در اوج تحریم؛ خدمات دولت برای مردم تشریح شود

دومین مناظره نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر روز سه شنبه (۱۸ خرداد) در مورد موضوعات فرهنگی و اجتماعی برگزار شد. اولین مناظره میان نامزدهای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری شنبه (۱۵ خرداد) با موضوع اقتصادی برگزار شده بود. برنامه‌ای که بدون تردید در بین برنامه‌های رسانه‌ای دواطلبان انتخاب ریاست جمهوری پربیننده‌ ترین  و اثرگذارترین برنامه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال سردی مناظرات و پررنگ شدن حواشی باعث شده تاثیرگذاری این برنامه در انتخابات فعلی نسبت به انتخابات گذشته کم‌ تر شود.

افزون بر سردی انتخابات، دومین مناظره هم همانند اول اسیر حواشی شد. از جمله این حواشی که دامن گیر انتخابات ریاست جمهوری و مناظره ها انتخاباتی شده، عدم بیان توانمندی ها و برنامه ها و در مقابل تخریب دولت در پاسخ به هر سوال است. رویکردی که باعث دلسردی مردم و نازل شدن سطح مناظره ها شده است. تخریب دولت و حملات ناجوانمردانه با استناد به مطالب خلاف واقع، امری بود که در مناظره اول و دوم مدام تکرار شد. به نحوی که افکار عمومی را با این ابهام مواجه کرد اگر همه نهاد ها به خوبی به وظایف خود عمل می کنند و فقط قوه مجریه دچار اشکال است پس چرا عملکرد خوب این نهاد ها در عمل قابل مشاهده نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» چهارشنبه ۱۹ خرداد در جلسه هیات دولت با اشاره به مباحث مطرح شده در انتخابات و تخریب دولت گفت: اگر خدای ناکرده ناصحیح گفته شود، اذهان مردم را به گونه‌ای مشوش می‌کند که نسبت به اصل نظام دچار تردید ‌شوند. ادامه داد: آیا می‌توانیم بگوییم کارخانه نیست؟ اگر ۱۷ طرح بزرگ پتروشیمی در سال ۹۹ افتتاح کردیم، می‌توان این را منکر شد و بگوییم پتروشیمی افتتاح نشده است؟ اگر هزاران کیلومتر جاده و راه‌آهن افتتاح شده، سدهای طرح مهم در طول همین یکی، دو سال اخیر افتتاح شده، آیا می‌توانیم بگوییم افتتاح نشده است. بعد بگوییم هیچ کاری انجام نشده است. این حرف را بر چه مبنایی می‌گوییم.

وی با بیان اینکه در ۹۶ هم شرایط مناسبی داشتیم تا به سال ۹۷ رسیدیم که وارد یک جنگ شدیم، ادامه داد: آدم‌هایی که افتخار می‌کنند ما در جنگ بودیم و در جنگ مسوولیت داشتیم، آنها که باید بهتر از دیگران شرایط جنگ را بفهمند. ما در سال ۹۷ وارد جنگ بی‌نظیر یا کم‌نظیر در تاریخ شدیم. یک جنگ اقتصادی تمام عیار در زمانی که دشمن‌ترین آدم‌هایی که در آمریکا بودند با کمک اسراییل، صهیونیست‌ها و تندروها در داخل این کشور به روی کار آمدند.

رییس جمهوری با بیان آمارهایی به موفقیت دولت در اوج تحریم ها پرداخت و گفت:۱۷ طرح پتروشیمی را فقط در سال ۹۹ افتتاح کردیم. جهش پتروشیمی را قبول ندارید؟ این همه طرح افتتاح شد. اینها که دیدنی است. اینکه ما ۵۶ میلیون لیتر بنزین تولید می‌کردیم، امروز  ۱۰۷ میلیون لیتر شده است. اینکه ۹۷ میلیون لیتر گازوئیل، امروز ۱۱۳ میلیون لیتر شده است. اینها از یاد رفت. اینکه محصولات غذایی ما از ۹۷ میلیون تن به ۱۲۵ میلیون تن رسیده، همه این‌ها فراموش شد.

در گفتگو با «حمید رضا ترقی» عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی پیامدهای تخریب دولت و عدم بیان خدمات قوه اجرایی کشور را مورد کنکاش قرار دادیم.

انتقادات در مناظرات نباید منجر به سیاه نمایی اوضاع کشور شود

ترقی در پاسخ به این سوال که چرا برخی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در مناظرات به گونه‌ای حرف می‌زنند که انگار در طول ۴۰ سال گذشته هیچ اقدامی انجام نشده است، گفت: در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری بالاخره خیلی نمی‌توان انتظار داشت که داوطلبان برای جذب رای مردم به بیان دستاوردهای دولت مستقر یا دستاوردهای کلی کشور بپردازند. داوطلبان برای اینکه بتوانند رای قشرهای ناراضی مردم را جذب کنند به مشکلات اشاره می‌کنند. تا این حد قابل قبول است.

وی با بیان اینکه نباید مشکلات به نحوی مطرح شود که این تصویر در اذهان عمومی شکل بگیرد که اوضاع کشور خراب و غیر قابل اصلاح است، افزود: هیچ اشکالی ندارد که دواطلبان مشکلات کشور را بیان کنند. اما نباید در مناظرات که مخاطبان زیادی دارد بگویند که هیچ اقدامی در طول چهل سال گذشته و یا در دولت گذشته انجام نشده است. این امر باعث نا امیدی و دلسری مردم می شود. البته ما نمی توانیم انکار کنیم که در کشور تورم وجود دارد یا اجناس گران شده است. اما مساله اینکه این مشکلات را بیان کنیم به علل واقعی به وجود آمدن این مشکلات هم بپردازیم و در نهایت به مردم امید دهیم این مشکلات قابل حل هستند.

خدمات دولت توسط کاندیداهایی که در دولت مسوولیت داشتند تشریح شود

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه انتظار مردم از کاندیداهایی که در دولت مسوولیت داشتند بیان دستاوردهای دولت است، بیان کرد: ما در مناظره اول و دوم مشاهده کردیم که این افراد به جای بیان دستاوردهای دولت، تلاش کردند بگویند هیچ نسبتی با دولت ندارند که این امر فرار از مسئولیت و فرافکنی است. علاوه بر انتخابات و مسئله مواضع کاندیداها خود دولت هم اقدام خاصی در بیان دستاوردها و موانع انجام نداده است.

وی در پایان گفت: به عنوان مثال وزرای دولت در همین مدت تبلیغات انتخاباتی که مسایلی در مورد دولت مطرح شده و آقای رییس جمهور ی هم در جلسه هیات دولت به این موارد واکنش نشان داد وزرای دولت و معاون رییس جمهوری چه موضعی گرفتند و یا چه توضیحی به مردم دادند؟ البته دولت هم نباید همه مشکلات را به گردن جنگ اقتصادی و کرونا بنیدازد. دولت باید قوی تر در میدان حضور پیدا می کرد و هماهنگی بیش بخشی بیشتری برای مدیریت کشور در دوران تحریم ایجاد می‌کرد که این اتفاق نیفتاد.

برچسب‌ها حمیدرضا ترقی تحریم دونالد ترامپ حسن روحانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حمیدرضا ترقی تحریم دونالد ترامپ حمیدرضا ترقی تحریم دونالد ترامپ حسن روحانی انتخابات ریاست جمهوری میلیون لیتر تخریب دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۴۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد

رئیس جمهور ونزوئلا در دیدار هیئتی از ایران  اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه کشورش را «اشتباهی جدی» توصیف کرد و گفت: ایالات متحده به یک کلمه از توافقنامه امضا شده در اکتبر گذشته در قطر احترام نمی‌گذارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "نیکلاس مادورو"، رئیس دولت ونزوئلا بعدازظهر روز دوشنبه از هیئتی از جمهوری اسلامی ایران به ریاست آیت‌الله رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (عج) جمهوری اسلامی ایران که به منظور تقویت روابط راهبردی بین دو کشور به ونزوئلا سفر کرده، استقبال کرد.

رئیس‌جمهور ونزوئلا در این دیدار اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه کشورش را «اشتباهی جدی» توصیف کرد و گفت: ایالات متحده به یک کلمه از توافقنامه امضا شده در اکتبر گذشته در قطر احترام نمی‌گذارد.

اشاره او به مذاکراتی است که توسط قطر در سپتامبر 2023 انجام که منجر به مبادله زندانیان شد و در آن 10 آمریکایی و 18 ونزوئلایی آزاد شدند و ونزوئلا گفت که واشنگتن همچنین به پایان تحریم‌ها در صورت برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در سال 2024 رای داده است.

مقامات آمریکایی اخیراً اعلام کردند که دولت بایدن تحریم‌ها را مجدداً علیه ونزوئلا اعمال خواهد کرد و مدعی شدند که دولت مادورو از "انتخابات فراگیر و رقابتی" حمایت نکرده است.

آمریکا و ونزوئلا تبادل زندانی انجام دادندایران تمدید مجدد تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را محکوم کرد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی در توسعه سریلانکا مشارکت کند
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • دیدار های منتخب مردم استان سمنان در انتخابات مجلس خبرگان
  • رهبر انقلاب: با جهش تولید، جیب و دست کارگر پر می‌شود /هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • دهه نود بدترین دهه زندگی مردم بود
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد