Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سید ابراهیم رییسی روز شنبه در برنامه انتخاباتی ویژه استان قزوین، افزود: باید به استان قزین سفر می کردم اما به خاطر کرونا امکان حضور در شهرهای مختلف وجود ندارد اما از همین جا به استان و همه مردم به ویژه خانواده شهدا و آزادگان سلام می کنم.

وی اضافه کرد: به شهید ابوترابی، آزاده سرافراز و اثرگذار در جریان آزادگی که امروز معلم بزرگ همه ما در اخلاص، ادب، ایستادگی و مقاومت است و دیگر بزرگان استان، عرفای بزرگوار مرحوم آشیخ مجتبی قزوینی، مرحوم زرآبادی و بزرگان نامدار استان از سرداران و مفاخر از شهید بابایی و دیگر شهدای عالی قدر سلام می فرستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییسی گفت: خداوند رحمت کند آیت الله باریک بین را که مردی بزرگ و روحیه اخلاقمداری و مردم داری ایشان زبانزد بود و باید خداوند را در همه احوال برای نعمت ها سپاس گذار باشیم.

وی در ادامه با اشاره به استان قزوین، گفت: این استان در مسیر ترانزیتی برای کالا و مسافر و برای استان های مختلف کشور قرار گرفته و نزدیکی به استان تهران طبیعتا یک جایگاه خاصی به آن مثل استان البرز داده است که هم مزایا و هم مشکلاتی را برای این استان به دنبال دارد.

رییسی با اشاره به مزایای استان قزوین، گفت: شهرها و بخش های صنعتی مستقر در این استان یک مزیت برای قزوین است اما وجود بخش های غیرفعال و نیمه فعال در آن قابل تحمل نیست و حمتا باید فعال شوند که در اشتغالزایی و رونق اقتصادی استان بسیار موثر و مهم است.

وی با اشاره به وجود یک تضاد بین توسعه صنعتی و محیط زیست، افزود: این تضاد را قانون اساسی حل کرده و حفظ محیط زیست از مسایل بسیار مهمی است و اصلا قابل اغماض نیست و بارها اعلام کرده ایم که ادارات باید برای حفاظت از محیط زیست نسبت به دیگران توجه بیشتری داشته باشند.

کاندیدای ریاست جمهوری گفت: حفاظت از محیط زیست باید به صورت مضاعف پیگیری شود و نگاه مردم به دولتمران باید تغییر کند و اعتماد مردم برای ما سرمایه بزرگی است و نباید این اعتماد خدشه دار شود.

رییسی با بیان اینکه دیگر سرمایه اجتماعی را با عملکرد بد مدیران از دست دادن و با مردم درست صحبت نکردن بس است، افزود:  امروز بحران بی اعتمادی به دولت و مسوولان را داریم که خیلی بد است و محصول این است که کسی به مردم درست و با صداقت حرف نزند.

وی ادامه داد: مردم پنهانکاری را نمی پسندند مثلا یک قرارداد اقتصادی چرا قبل از اینکه می خواهد اتفاق بیفتد به مردم گفته نشود و در مورد آن حرف به میان نیاید و به نظر من آنچه که باعث بی اعتمادی شده است باید به مردم گفته شود.

رییسی اضافه کرد: باید با مردم صادقانه حرف زد و یک همراهی واقعی با مردم داشت که این در گرو آن است که صادقانه با مردم حرف بزنیم تا زندگی مردم تغییر کند.

وی گفت:امروز در بازار، بازایان و مردم از بی ثباتی گله دارند چرا تصمیمات لحظه ای که بازار را دچار اخلال می کند باید گرفته شود؟ باید بازاریان و زن و مرد بتوانند زندگی خود را پیش بینی کنند.

رییس قوه قضاییه افزود: من اعتقاد دارم با تمام وجود باید دنبال رفع تحریم باشیم اما نباید زندگی مردم را شرطی کنیم و بازار قزوین و تاکستان و زندگی مردم باید قابل پیش بینی باشد و در یک فضایی قرار گیرد که ثبات داشته باشد و مردم دخل و خرج خود را بدانند.

آیت الله رییسی اضافه کرد: در استان قزوین ۹۰۰ روستا داریم که تولید و کشاورزی در آنها بسیار مهم است و باید تکمیل زنجیره فراوری و تولید در آنها در دستور کار قرار گیرد و لازمه آن این است که با یک پیش بینی باید این کارها را در زمینه داشت و برداشت انجام داد که این یک ضرورت است لذا ایجاد صنایع تکمیلی و فراوری در روستاهای استان باید فعال شود تا ارزش افزوده ایجاد گردد.

وی با اشاره به حضور خود در یک واحد صنعتی در عباس آباد و صحبت با کارگران، گفت: در حال حاضر کارگران مشکل معیشت دارند و باید حقوق کارگر و معلم را متناسب با تورم متناسب سازی کنیم، کارگر یک دریافتی دارد اما تورم چقدر است اما یک درصدی شوراهای مسوول افزایش می دهند اما آیا متناسب با تورم است؟

رییسی با بیان اینکه به نظر من می شود مشکل اشتغال و مسکن را حل کرد، افزود: هزینه ۵۰ درصدی سبد خانوار را می شود به ۳۰ درصد تبدیل کرد که امکان آن وجود دارد که زمین است و قابل تدارک می باشد.

وی خاطر نشان ساخت: چرا باید تسیهلات کشور به چند نفر داده شود که بد حساب هستند اما برای ازدواج و کشاورزی مشکل وجود داشته باشد از مهمترین کارهای دولت ما اجرای عدالت در کشور است که به معنی توزیع امکانات براساس عدالت خواهد بود که باید در یک کار حساب شده و با اطلاع رسانی و شفاف سازی به مردم صورت گیرد.

رییسی گفت: یکی از مسایل که مردم را نگران می کند اطلاع رسانی نکردن به مردم است، عدم شفافیت مردم را به دولت بی اعتماد می کند، ما در صورت رای آوردن حتما مساله شفافیت را دنبال می کنیم.

وی با اشاره به شفاف سازی های صورت گرفته در دوره مدیریتی خود، افزود: در دستگاه قضایی یک حساب خاصی وجود دارد و بسیاری در مورد آن گمانه زنی می کردند که با ورود به دستگاه قضا، اولین گزارش حساب خاص را به مردم دادیم و در رسانه ها این بحث تمام شد.

رییسی در خصوص شفاف سازی درباره نذورات و درآمد و بخش اقتصادی آستان قدس رضوی، گفت:  در روزهای پایانی کار خود در آستان، تمامی شرکت های آستان قریب به ۴۰ شرکت را پشت ویترین آوردیم و هم درآمد، هم افزایش، هم میزان سود و سرمایه و تولیدات آنها پشت ویترین آمد و بر همگان معلوم شد.

وی با بیان اینکه شفافیت یکی از نکات اعتمادساز برای مردم است، افزود: یکی از مشکلات دولت این بوده که شفافیت را برای مردم ایجاد نکرده است و تصمیمات و اقدامات یکدفعه ای مردم را در شوک فرو برده و مشکلات جدی برای مردم ایجاد می کند.

رییسی گفت:ما باید با مردم حرف بزنیم و مردم را درجریان مسایل قرار دهیم، دولتی از مردم، با مردم و در مردم حتما می تواند متفاوت باشد، اعتراضی که به دولت دارم این است که شفافیت لازم را ندارد، متاسفانه در خیلی جاها محرمانگی های بی جایی وجود دارد که مردم را به دولت و دولتمردان بی اعتماد می کند، حتما می شود اینها را کنار گذاشت و شرایط متفاوتی را شکل داد که این کار حتما با کمک مردم امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه کشاروزی استان باید کاملا دانش بینان شود، افزود: این کار می تواند صورت بگیرد، کشاورزی می شود کم هزینه تر و پرمحصول تر باشد، صنایع بسته بندی و تبدیلی می تواند ایجاد شود و زنجیره ارزش و ارزش افزوده می تواند در استان شکل بگیرد.

رییسی در خصوص مساله تولید مرغ و طیور در قزوین، گفت: این موضوع خیلی می تواند در اقتصاد استان نقش داشته باشد و باید در این زمینه سرمایه گذاری شود.

وی گفت: این مهم از کالاهای اساسی است که سفره مردم را شکل می دهد و ما در این زمینه سرمایه گذاری خواهیم کرد.

رییسی با بیان اینکه مردم با غیرت قزوین باید غیرتمندانه در عرصه انتخابات و برای مشارکت در انتخابات و حمایت از دولت آینده حضور پیدا کنند، افزود:آقای ابوترابی نشان داد که می توان در شرایط سخت همه تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد، من با خیلی از آزاده ها صحبت کرده ام و آقای ابوترابی عبارت های "نمی شود و نمی توانیم" در فرهنگش نبود.

این کاندید ریاست جمهوری گفت: عبارت های "نمی توانیم و نمیشه  و مگه میشه" در فرهنگ ما نیست و فرهنگ ما فرهنگ حاج قاسم سلیمانی، ابوترابی و شهید بابایی و "ما می توانیم" است که می توان با کمک مردم بسیاری از گره ها را با توکل بر خداوند گشود.

رییسی گفت: درصدد هستیم به هر شکل ممکن به قزوین سفر کنیم و بدهیی را که در دوره قوه قضاییه داشتیم جبران کنیم و دیدار تازه ای را با مردم عزیز استان قزوین داشته باشیم.

سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی ۲۸ خردادماه برگزار می شود.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی استان قزوین انتخابات ریاست جمهوری پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی استان قزوین انتخابات ریاست جمهوری ریاست جمهوری استان قزوین رییسی گفت بی اعتماد محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۴۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۸ درصدی صنعت نساجی در دولت سیزدهم

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: در این ۲ سال دولت سیزدهم رشد تولیدات نساجی ۱۸ درصد رشد کرد و این صنعت در نمایشگاه چین نیز توانست ثبت سفارش‌های متعددی را داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمدمهدی برادران امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در حاشیه بازدید از واحد نساجی دسترنج رضابافت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تکمیل ۲۰۰۰ طرح منتخب و بزرگ صنعتی در سطح کشور هدف‌گذاری شده که از این تعداد ۸۰ طرح بزرگ متعلق به استان قزوین است.

وی از سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی در بخش طرح‌های صنعتی منتخب استان قزوین خبر داد و افزدد: از مجموع طرح‌های منتخب کشوری ۱۰۰۰ واحد تولید، هم هم‌اکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تلاش شده تا هرچه سریع‌تر تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه رکورد اشتغال صنعتی کشور سال گذشته با تحقق ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار اشتغال‌زایی شکسته شد، بیان کرد: همان‌طور که امروز مشاهده می‌شود، کمبود نیروی کار امروز به یکی از چالش‌های اصلی واحدهای تولیدی منجر شده و خوشبختانه نیروهای کارگری ما در سال جاری علاوه بر دریافت حقوق توانستند به اشتغال پایدار دست یابند.

برادران اضافه کرد: ما به تازگی خودکفایی صنعت شوینده را جشن گرفتیم و در آینده نزدیک نیز خودکفایی صنعت پلی استر و نخ را جشن خواهیم گرفت، تا جایی که تا پایان سال جاری برنامه‌ریزی شده تا در صنایع مختلف جشن خودکفایی داشته باشیم.

وی با اشاره به توسعه صنعت نساجی ادامه داد: بسیاری معتقد بودند که صنایع نساجی ما فرسوده شده و اگر سرپا بماند دستاورد بزرگی است، اما همه مشاهده کردید که در این ۲ سال دولت سیزدهم رشد تولیدات نساجی ۱۸ درصد رشد کرد و این صنعت در نمایشگاه چین نیز توانست ثبت سفارش‌های متعددی را داشته باشد.

معاون وزیر صمت یادآور شد: صنعت نساجی امروز بیش از هرچیز به رقابت با محصولات خارجی نیاز دارد تا بتوانیم میزان قاچاق در حوزه پوشاک را کاهش دهیم، ضمن اینکه شرکت‌های خوبی در حوزه تحقیق و توسعه پروانه دریافت کرده و در حوزه دانش بنیان نیز اقدامات خوبی شده است.

کد خبر 747033

دیگر خبرها

  • فعال کردن ۳۵۰ هزار میلیارد ریال صنایع راکد لرستان نگاه ویژه دولت را می طلبد
  • فعال شدن صنایع راکد لرستان نیازمند نگاه ویژه دولت
  • فعال کردن ۳۵۰ هزار میلیارد ریال صنایع راکد لرستان نگاه ویژه دولت را می‌طلبد
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین
  • ارتقای ظرفیت ۵۰ واحد نیمه‌فعال لرستان
  • رشد ۱۸ درصدی صنعت نساجی در دولت سیزدهم
  • قدردانی رییسی از مردم پاکستان برای حمایت از غزه
  • به مردم پاکستان که همواره از حق دفاع کرده‌اند افتخار می‌کنیم
  • رییسی: همه بخش‌ه ملزم به اجرای قانون حجاب هستند
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان غربی تداوم می‌یابد