Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@19:06:25 GMT

همه چیز در مورد قیمت چشمی دزدگیر اماکن

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۴۸۰۷

همه چیز در مورد قیمت چشمی دزدگیر اماکن

یک دزدگیر اماکن از اجزای مختلفی تشکیل شده است که از آن جمله می‌توان به پنل، چشمی، بلندگو، ریموت، تلفن کننده، باتری و … اشاره نمود. اما سؤال اساسی این است کدامیک از این اجزا وظیفه تشخیص خطرات احتمالی را بر عهده دارد؟ بدون شک تجهیزی که در سیستم دزدگیر منازل، احتمال سرقت و خطر را تشخیص دهد، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اجزای سیستم به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پاسخ به این سؤال باید این طور بگوییم که چشمی یا سنسور دزدگیر اولین تجهیز در سیستم دزدگیر اماکن است که کار تشخیص موارد مشکوک را بر عهده دارد.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام وب سایت پنتا، با علم به این نکته در ادامه با ما همراه باشید تا در خصوص چشمی دزدگیر اماکن و انواع آن بیشتر بحث کنیم.

اهمیت و نقش چشمی دزدگیر اماکن 

مبحث سیستم‌های مدیریت هوشمند ساختمان یا Building Management System  چند سالی است که به طور جدی در ایران مورد توجه قرار گرفته است و مهندسان ساختمان زیادی روی این حوزه تمرکز کرده‌اند. بحث درباره سیستم‌های مدیریت هوشمند ساختمان مفصل است و نیاز به مجالی دیگر دارد اما ذکر این نکته لازم است که دزدگیر اماکن یکی از بخش‌های مدیریت هوشمند ساختمان به شمار می‌رود که در چند سال اخیر برای صاحبان کسب‌وکارها، منازل مسکونی و ادارات اهمیت پیدا کرده است.

چشمی یا سنسور دزدگیر به عنوان چشم بینای این سیستم عمل می‌کند و در صورت تشخیص هرگونه عامل مزاحم در محیط سیگنال مناسب را در کمترین زمان به پنل دزدگیر ارسال می‌کند.

نکات نصب چشمی دزدگیر اماکن

یکی از نکات مهمی که در خصوص چشمی دزدگیر اماکن باید مورد توجه قرار بگیرد، محل نصب آن است؛ بسیار مهم است که این تجهیز در مکان‌هایی نصب شود که اولاً به‌راحتی قابل تشخیص نباشد و در ثانی سارقان نتوانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند. اگر به هر دلیلی این تجهیز توسط سارقان از کار بیفتد، عملاً سیستم دزدگیر فلج می‌شود و نمی‌توان عامل مزاحم را شناسایی کند؛ بنابراین لازم است تا کار نصب این تجهیز توسط افراد خبره و باتجربه در این زمینه صورت بگیرد.

همان‌طور که چشم ما انسان‌ها در صورت قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید دچار مشکل در شناسایی محیط می‌شود، چشمی‌ها نیز در صورتی که در معرض تابش مستقیم آفتاب باشند، نمی‌توانند به خوبی عمل کنند و عوامل مزاحم را شناسایی نمایند.

نوسانات دمایی زیاد می‌تواند روی عملکرد چشمی تایر مخرب داشته باشد؛ بنابراین توصیه می‌شود که چشمی‌ها در مکان‌های سایه و با ارتفاع معین نسبت به سطح زمین نصب شود.

انواع چشمی دزدگیر اماکن

برای تقسیم‌بندی چشمی‌های دزدگیر منازل روش‌های مختلفی وجود دارد؛ به عنوان مثال برخی این سیستم‌ها را بر مبنای ساختار نصب آنها دسته‌بندی می‌کنند که به دو دسته بی‌سیم و باسیم تقسیم می‌شود. هدف از این تقسیم‌بندی تشخیص نحوه اتصال این تجهیز به پنل دزدگیر است.

اما یک دسته‌بندی دیگر برای چشمی دزدگیر اماکن وجود دارد که آنها را بر مبنای مکانیزم حساسیتشان تقسیم‌بندی می‌کند. بر مبنای این نگاه چشمی‌های دزدگیر به چند دسته مختلف تقسیم می‌شوند که عبارت‌اند از:

چشمی‌های نوری  

حفاظت از برخی مکان‌ها صرفاً محدود به بازه زمانی خاصی است که مجموعه خالی از سکنه باشد. در این گونه مواقع استفاده از چشمی‌های نوری در اماکن توجیه دارد. در واقع مکانیزم عملکرد این چشمی‌ها به این صورت است که با تغییرات انعکاس نور از اجسام محیط پیرامون به آن، سیگنال خطر را به پنل دزدگیر ارسال می‌کند. دو نوع از این چشمی‌ها وجود دارد که یکی برای کار کردن در روز و دیگری برای شب مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته باید به این نکته اذعان کنیم که استفاده از این گروه از چشمی‌ها به تنهایی گزینه مناسبی برای حفاظت از اماکن به شمار نمی‌رود.

چشمی‌های حرارتی یا PIR   

این دسته از چشمی‌ها قادر هستند تا با رصد محیط به کمک اشعه مادون‌قرمز و حسگرهای حرارتی، عوامل انسانی مزاحم را به خوبی شناسایی کنند؛ چرا که دمای بدن انسان معمولاً نسبت به دمای محیط بالاتر است و به همین دلیل به راحتی توسط حسگرهای حرارتی، حضور انسان در یک محیط قابل رهگیری است. البته باید به این نکته اشاره کنیم که این نوع سنسورها معمولاً کاربردهای نظامی و امنیتی دارند. به دلیل قیمت بالای آنها. اما از نظر دقت تشخیص عملکرد بسیار خوبی در بین انواع چشمی‌های دزدگیر دارند.

از این نوع چشمی‌ها در سیستم دزدگیر اماکن حیاتی و مهم نظیر موزه‌ها که اشیای قیمتی در آنها نگهداری می‌شود، استفاده می‌شود. در ساعات خاصی که موزه‌ها تعطیل هستند، تردد در سالن‌های موزه وجود ندارد. به همین دلیل سنسورهای حرارتی به راحتی قادر هستند عامل انسانی حاضر در محیط را شناسایی کنند.

چشمی‌های ارتعاشی  

دسته‌ای دیگر از چشمی‌ها هستند که نسبت به ضربه حساس هستند و در صورتی که افراد سارق تلاش کنند با ضربه‌زدن به درب‌ها یا شکستن شیشه‌ها وارد ساختمانی شوند، عامل محرک را تشخیص می‌دهند. به این ترتیب سیگنال هشدار را به پنل دزدگیر ارسال می‌کنند. معمولاً این چشمی‌ها روی درب‌ها و پنجره‌های ساختمان‌ها نصب می‌شوند.

کلام پایانی در مورد سیستم دزدگیر اماکن یا منزل

آنچه مطالعه کردید، مختصری درباره مفهوم چشمی دزدگیر اماکن و انواع آن بود. در تهیه این تجهیز که به عنوان یکی از مهم‌ترین اجزای هر سیستم دزدگیری به شمار می‌رود، باید دقت کافی لحاظ شود. در صورتی که درباره چشمی دزدگیر منازل و قیمت انواع دزدگیر اماکن سؤالی دارید، می‌توانید با همکاران ما در شرکت پنتا تماس حاصل نمایید یا به سایت پنتا به آدرست Panta.ir مراجعه نمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیستم دزدگیر چشمی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۴۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پست احساسی روزبه پس از 200تایی شدن

به گزارش قدس آنلاین،  روزبه چشمی به رسیدن به ۲۰۰ بازی با پیراهن استقلال واکنش احساسی نشان داد.

روزبه چشمی در بازی استقلال مقابل آلومینیوم به رکورد ارزشمند ۲۰۰ بازی با پیراهن استقلال رسید.

چشمی بعد از رسیدن به این رکورد، یک پست احساسی خطاب به هواداران، هم تیمی ها و کادر فنی استقلال منتشر کرد.

257 251

دیگر خبرها

  • هونگچی H ۵؛ سدان چینی ۵میلیاردی در بازار!
  • خرید این سدان چینی بیش از ۵میلیارد تومان آب می‌خورد!
  • چندین راز برای خرید دزدگیر که نمی دانید
  • عکس| قاب به یادماندنی استقلالی ها با آقای رکورد دار
  • عکس دسته جمعی استقلالی ها با آقای شماره ۲۰۰
  • کمک فنر سراتو سایپایی با کیفیت بالا و قیمت مناسب از کجا تهیه کنیم
  • پست احساسی روزبه پس از ۲۰۰تایی شدن
  • پست احساسی روزبه پس از 200تایی شدن
  • منبع موتورخانه ترموتبرید
  • مقایسه سهند و شاهین؛ مشخصات فنی، قیمت و هر آنچه باید بدانید(+عکس)