Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@18:38:11 GMT

نکات مهم در عزیمت به حج با خرید فیش حج تمتع

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۴۸۹۹

نکات مهم در عزیمت به حج با خرید فیش حج تمتع

بزرگترین گردهمایی مسلمانان جهان که همه ساله در ماه ذی‌الحجه در مکه عربستان برگزار می شود، عربستان برای تامین سلامت زائران و جلوگیری از ازدحام در مراسم، تعداد زائران اعزامی از هر کشور را تعیین می کند و کشورها موظف هستند همان تعداد را برای اعزام آماده کنند.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام شرکت نورا سیر، سازمان حج و زیارت نیز پس از اطلاع از تعداد دقیق زائران اعزامی اقدام به ثبت نام کاروان ها و در نهایت درج روادید می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در دین اسلام بر مسلمانان واجب شده با دستیابی به استطاعت مالی نسبت به انجام فریضه حج اقدام کنند.

واگذاری فیش حج تمتع بر اساس قانون سازمان حج و زیارت

سازمان حج و زیارت، شیوه واگذاری یا فروش قانونی فیش‌ حج تمتع را اعلام کرده است در این شیوه نامه نحوه خرید فیش حج تمتع براساس محتویات درج شده در قبض ودیعه‌ حج و با رعایت شرایط تعیین شده و ضوابطی که سازمان حج و زیارت فراهم کرده است، شخص ودیعه‌گذار فیش حج تمتع می‌تواند فیش حج تمتع خود را برای یک بار واگذار کند یا به اصطلاح عمل فروش فیش حج تمتع را انجام دهد. با توجه به محدودیت تعداد حجاج در هر سال و افزایش تعداد متقاضیان قیمت خرید حج تمتع سالانه افزایش یابد.

چه کسانی می توانند فیش حج تمتع را به فروش برسانند؟

برای سفر به حج تمتع، باید یکی از انواع فیش حج تمتع را خریداری نمود. افرادی که قبلاً با اعلام سازمان حج و زیارت تا سال ۸۶ اقدام به سپرده گذری فیش حج تمتع از طریق بانک‌های عامل نموده اند به این معنی که قیمت فیش حج تمتع سال 86 و قبل آن را پرداخت کرده اند  و قبض سپرده گذاری خود را از بانک مربوطه دریافت نموده اند، قادر به واگذاری فیش واجب خود می‌باشند.

نکات مهم در فروش و خرید فیش حج تمتع

1- فروش و خرید فیش حج تمتع را فقط در دفاتر زیارتی مورد تایید سازمان حج انجام دهید.

2- فیش حج تمتع را بصورت وکالتی نفروشید یا نخرید، زیرا سازمان حج و زیارت در مورد فیش حج که وکالتی خریداری شده اند، مجوز انتقال صادر نمی کند.

3-  شما فقط می تواند فروش و خرید فیش حج تمتع را در استان خود انجام دهید.

4- قیمت فیش حج تمتع را می توانید قبل از امضا در دفتر اسناد رسمی و در هنگام تنظیم صلح نامه دریافت نمایید.

5- فروش و خرید فیش حج تمتع را فقط در دفاتر زیارتی مورد تایید سازمان حج و زیارت انجام دهید تا مشکلات بعدی گریبان گیر شما نشود.

6- هنگام فروش و خرید تمتع به تاریخ ثبت نام بسیار دقت کنید چون اختلاف حتی یک ماه در قیمت خرید حج تمتع تاثیر گذار است.

7- قیمت خرید حج تمتع به روز می باشد و بصورت توافقی خرید و فروش فیش حج  و واگذاری ودیعه تمتع صورت می پذیرد.

8- خرید فیش حج واجب و فروش فیش واجب تنها با حضور اشخاص فروشنده و خریدار در دفاتر زیارتی مجاز و فعال دارای مجوز سازمان حج و زیارت انجام می‌شود.

9- قبل از خرید و فروش فیش حج از سامانه جامع فیش حج نوراسیر مشاوره رایگان بگیرید این سامانه جهت رفاه حال شما در جهت حفظ منافع گیرنده و واگذار کننده ودیعه تمتع ایجاد شده است.

آیا خرید و فروش فیش حج تمتع قانونی است؟

ممکن است با این سوال مواجه شوید که آیا فروش فیش حج تمتع یا خرید فیش حج تمتع اعتبار قانونی دارد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله. خرید و فروش فیش حج تمتع کاملا قانونی است. شما به آسانی و با پرداخت قیمت فیش حج تمتع می توانید این کار را انجام دهید. اما توجه داشته باشید، حتما این کار را در دفاتر اسناد رسمی و سپس دفاتر حج وابسته به سازمان حج و زیارت انجام دهید. در غیر این صورت، فیش شما فاقد اعتبار است و شما مالک آن فیش به حساب نمی آیید. در نتیجه علیرغم پرداخت قیمت تمتع، امکان اعزام برای شما وجود نخواهد داشت برای همین حتما قبل از نقل و انتقال از سامانه جامع فیش حج نوراسیر مشاوره رایگان بگیرید.

قیمت فیش حج چه قدر است؟

مطمئنا قبل از فروش و خرید فیش حج باید از قیمت فیش واجب آگاهی داشته باشید. برای دانستن این مورد می توانید به سایت ها یا دفاتر وابسته به سازمان حج و زیارت مراجعه کرده و از قیمت فیش حج تمتع با خبر شوید. حتما قیمت فیش حج تمتع سال 1386 با سایر فیش ها متفاوت است و عواملی مانند قیمت دلار، سال اعزام، شهر اعزام و قیمت اعلام شده از سوی سازمان می تواند سبب افزایش یا کاهش قیمت فیش تمتع شود. البته باید بدانید با قطعیت نمی توانیم قیمت حج تمتع اعلام کنیم، زیرا این مورد امری توافقی است.

آیا می توان به فروختن فیش حج متوفی اقدام کرد؟

یکی از مواردی که ممکن است با آن مواجه شوید، این است که فردی از اعضای خانواده شما قبل از اعزام به حج مرحوم شده است و شما نمی دانید که می توایند فیش حج تمتع او را بفروشید یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید به وصیت نامه فرد متوفی توجه کنید. اگر او در وصیت نامه از واگذاری فیش حج تمتع به شخص خاصی صحبت نکرده باشد، شخص وارث می تواند اقدام به فروش فیش حج تمتع نماید و از نظر قانون هیچ محدودیتی برای این فرد وجود ندارد. اما اگر در وصیت نامه حج تمتع واگذار شده باشد، وارث تحت هیچ شرایطی نمی تواند فیش مورد نظر را بفروشد. 

نظر مراجع درباره فروش فیش حج تمتع چیست؟

با توجه به اهمیت مناسک حج در دین اسلام، مراجع بر این موضوع اتفاق نظر دارند، مراجع اجازه فروش فیش حج تمتع و خرید فیش تمتع با قیمت مناسب و با حفظ احترام بین طرفین جایز می دانند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عزیمت به حج خرید فیش حج تمتع فروش و خرید فیش حج تمتع خرید و فروش فیش حج سازمان حج و زیارت قیمت فیش حج تمتع فروش فیش حج تمتع فیش حج تمتع انجام دهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۴۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا قیمت میلگرد آجدار در سایت فروش آهن مختلف، متفاوت است؟

قیمت میلگرد آجدار از مهمترین عوامل برای خرید میلگرد آجدار محسوب می شود. بدون شک شما هم برای خرید میلگرد آجدار، قیمت سایت فروش را زیر و رو کرده اید و شاهد تفاوت قیمتی بوده اید. احتمالاً این سوال هم برایتان پیش آمده که چرا قیمت میلگرد آجدار در سایت فروش آهن مختلف متفاوت است؟ در این مطلب قصد داریم ضمن بررسی فاکتورهای مؤثر بر قیمت میلگرد آجدار، این تفاوتی قیمت را بررسی کنیم

میلگرد آجدار چیست؟

میلگرد از پرکاربردترین انواع پروفیل فولادی با مقطع دایره ای و قطر چند میلیمتر یا چند سانتی متر است. بدنه میلگرد ممکن است صاف و بدون ناهمواری و یا اینکه دارای برجستگی و برآمدگی باشد. میلگردهای با سطح صاف را میلگرد ساده یا میلگرد بدون آج و میلگرد دارای برجستگی را میلگرد آجدار می گویند.

کاربرد میلگرد آجدار

مهمترین حوزه استفاده انواع میلگرد آجدار عبارتند از:

استفاده در سازه بتنی به عنوان میلگرد عرضی یا طولی کاربرد میلگرد آجدار برای تقویت انواع بخش های سازه نظیر تیر، ستون دال، دیوار برشی و… پر استفاده برای سازه خاص و بزرگ نظیر سدها، پل ها، تونل ها و… قابلیت کاربرد در صنایع مختلف نظیر صنعت راه سازی و صنایع پتروشیمی مناسب برای انواع ماشین آلات کشاورزی و یا تراش کاری و سوراخ کاری استفاده از میلگرد آجدار برای صنایع خودروسازی و حوزه های مرتبط نظیر حمل و نقل و تجهیزات مکانیکی انواع میلگرد آجدار

میلگرد آجدار معمولا در سه رده یا گرید مختلف به نام های میلگرد آجدار A2، A3 و A4 تولید می‌شود. میلگرد A1 نیز در گروه میلگرد ساده یا بدون آج قرار می گیرد. هرچه گرید میلگرد بالاتر باشد، مقدار مقاومت و استحکام کششی آن بیشتر می شود. در ادامه به بررسی مهمترین ویژگی های هر یک از انواع میلگرد آجدار می پردازیم.

میلگرد آجدار A2 میلگرد A2 به دلیل کربن کمتر، قابلیت خم شدن و انعطاف پذیری بهتری دارد. از این رو اغلب برای میلگرد عرضی یا همان خاموت استفاده می شود. شکل آج تقریباً مارپیچی بوده و میلگرد آجدار مارپیچ نیز نامیده می شود
میلگرد A2 را می توان در زمره میلگرد نیمه سخت طبقه بندی کرد. مقاومت تسلیم میلگرد A2 حدود 3400 کیلوگرم بر سانتی متر مربع است، لذا به آن میلگرد S340 نیز می گویند. عمده کاربرد میلگرد A2 ساختمان های سبک و کوچک و خاموت می باشد. میلگرد آجدار A3 میلگرد آجدار A3 از دیگر انواع آرماتور است که مقاومت به مراتب بالاتری نسبت به نوع A2 دارد. مقاومت تسلیم آن در حدود 4000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع می باشد.
شکل آج در میلگرد A3 یا S400، اغلب به صورت جناقی است. به همین دلیل، به میلگرد آجدار A2 ، میلگرد آجدار جناقی هم می گویند. این نوع میلگرد اغلب برای میلگرد طولی یا همان آرماتور طولی ساختمان ها استفاده می شود. میلگرد آجدار A4 میلگرد آجدار A4 برخلاف میلگرد آجدار A2 و A3 جزء میلگرد سخت قرار می گیرد. چراکه انعطاف پذیری کمتر و مقاومت بسیار بیشتری نسبت به دو نوع دیگر دارد. تنش تسلیم آن چیزی در حدود 5000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع است.
شکل ظاهری آج در میلگرد A4 یا S500 به صورت مرکب است.  چرا قیمت میلگرد آجدار در سایت فروش آهن مختلف، متفاوت است؟

اگر نگاهی به قیمت میلگرد آجدار در فروشگاه مختلف بندازید، احتمالاً قیمت ثابت و یکسانی نخواهید دید. در نتیجه این پرسش برایتان به وجود می آید که چرا قیمت میلگرد آجدار در سایت های فروش آهن متفاوت است؟ برای پاسخ به این پرسش می توان 7 عامل کلیدی را مؤثر دانست. عواملی که به دلیل عملکرد متفاوت سایت های فروش، نقش زیادی بر تفاوت قیمت میلگرد آجدار دارد. در ادامه به بررسی این فاکتورها می پردازیم.

عملکرد و چگونگی فعالیت سایت

نخستین عامل در تفاوت قیمت سایت های فروش انواع میلگرد آجدار، چگونگی فعالیت آن هاست. به زبان ساده تر، برخی از سایت ها فروش انحصاری محصولات خاصی مثلاً فقط ورق سیاه را برعهده دارند. یا اینکه به عنوان واسطه عمل کرده و خودشان شرکت بازرگانی و مستقیم با کارخانه‌ تولیدکننده در ارتباط نیستند. در نتیجه میزان در نظرگیری سود و اختلاف قیمت چنین سایت هایی بیشتر از شرکت های تخصصی آهن آلات است.

 همکاری با برندهای تولید میلگرد آجدار

اغلب سایت فروش میلگرد آجدار، با برندهای مختلف ایرانی یا خارجی در ارتباط هستند. هر چه سابقه و اعتبار یک شرکت بالاتر باشد، طبیعتاً این همکاری قوی و پرنگ تر است. بنابراین، قیمت تمام شده آن شرکت پایین تر و طبیعتاً قیمت فروش آن مقرون به صرفه تر است. در حالی که شرکت های کم سابقه و غیرتخصصی، برای جلب اعتماد و تهیه محصولات، ناچار به پرداخت هزینه بالاتری به تولیدکننده هستند. لذا قیمت فروش میلگرد آجدار در چنین شرایطی متفاوت از شرکت های بازرگانی با تجربه است.

میزان نفوذ در بازار

هر چه یک شرکت و برند تجاری در بازار اعتبار داشته باشد، طبیعتاً طرفدار و خواهان بیشتری خواهد داشت. بنابراین، برخی شرکت ها برای ربودن گوی رقابت و جذب مشتری، قیمت های پایین تر و متفاوتی ارائه می کنند.

کاهش واسطه ها در فروش میلگرد آجدار

ارتباط مستقیم با کارخانه تولیدکننده و کاهش واسطه، یعنی قیمت تمام شده کمتر برای شرکت بازرگانی. لذا قیمت فروش میلگرد آجدار در چنین سایت هایی اغلب مقرون به صرفه تر است. به خاطر داشته باشید هر چه فاصله تولید تا عرضه کاهش پیدا کند، قیمت خرید میلگرد آجدار ارزان تر است. چراکه حاشیه سود عوامل مختلف کاهش می یابد.

خدمات ویژه مشتریان

برخی شرکت تجاری برای کاربران خدمات و امتیازات ویژه ای در نظر می گیرند. از جمله تخفیفات خرید بالاتر از سقف مشخص و نظایر آن. این خدمات و امتیازات می تواند در کاهش یا افزایش قیمت خرید میلگرد آجدار مؤثر باشد.

هزینه های انبارداری، ارسال و بارگیری میلگرد آجدار

برخی شرکت بازرگانی، هزینه های جانبی را با معیارهای خاصی تعیین می کنند. به عنوان مثال به دلیل داشتن انبار خصوصی، هزینه انبارداری تا چند روز مشخص رایگان یا کم هزینه است. یا اینکه به دلیل داشتن تیم کارشناسی مختص همان شرکت، ارسال و بارگیری سفارش ورق قیمت ارزان تری دارد.

حاشیه سود فروش میلگرد آجدار

شرکت های تجاری و سایت های فروش میلگرد آجدار، حاشیه سودهای مختلفی برای خود در نظر می گیرند. برخی از شرکت ها به دلیل کاهش واسطه، اعتبار بالا، ارتباط خوب با برندهای تولید کننده، حاشیه سود پایین تری دارند. این شرکت ها سعی می کنند، با افزایش فروش خود میزان سود دریافتی را بالا ببرند. این عامل می تواند هم برای فروشنده و هم خریدار، امتیاز مثبتی لحاظ شود.

شما مخاطبان عزیز برای دریافت مشاوره رایگان خرید و دریافت قیمت میلگرد آجدار با تلفن 88654200-021  تماس بگیرید یا به سایت شرکت فولاد جهان مهر به آدرس jamsteelco.com  مراجعه نمایید.

برای خرید از سایت های فروش آهن به چه نکاتی توجه کنیم؟

سایت فروش میلگرد آجدار باید از شرکت های تجاری با سابقه در زمینه آهن آلات باشد. تخصصی بودن و داشتن تجربه لازم دو رمز اصلی برای انتخاب یک مجموعه است.

تنوع بالای محصولات باعث می شود تا بهتر بتوان مشخصات فنی میلگرد آجدار ها را با یکدیگر مقایسه کرد.

بهترین سایت فروش میلگرد آجدار با برندهای معتبر ایرانی همکاری دارد. همچنین قیمت به روزی از محصولات خود را به مشتریان ارائه می کند.

امکان مشاوره تخصصی و کسب اطلاعات لازم از محصولات و شرایط خرید از دیگر معیارهای مهم است.

سایت های معتبر دارای ضمانت و پشتیبانی فعال از محصولات خود هستند.

برای خرید از سایت فروش میلگرد آجدار از گواهی و استانداردهای معتبر مالی آن مطمئن شوید.

خرید میلگرد آجدار با تضمین کیفیت و قیمت

یک مرکز خرید تخصصی و با سابقه، گزینه ای هوشمندانه برای خرید میلگرد آجدار با قیمت مناسب است.

مجموعه فولاد جهان مهر از سال 1350 فعالیت خود را از منطقه شاپور تهران ( خیابان قزوین فعلی) در زمینه تهیه و تامین انواع آهن آلات ساختمانی مانند تیرآهن معمولی ، میلگرد، لوله گاز و... آغاز کرد. پس از گذشت 27 سال و تاسیس بازار آهن شادآباد تهران، ضمن استقرار در بازار آهن، حوزه کاری خود به سایر بخش ها مانند صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، و امکان تمامی اقلام فولادی نظیر میلگرد آجدار، فلنج و اتصالات، تیرآهن هاش ، شیرآلات و … را برای مشتریان خود فراهم نمود.

این مجموعه به صورت رسمی در سال 1389 شرکت فولاد جهان مهر را ثبت نموده است و با ارائه فاکتور رسمی و واردات مستقیم از چین، ترکیه و اروپا سعی بر تامین نیازهای مشتریان معتبر خود نموده است.

در سال 1394 با توجه به گسترش اینترنت و نیاز مشتریان به دسترسی سریعتر قیمت، سایت شرکت فولاد جهان مهر به آدرس jamsteelco.com راه اندازی شد و ضمن ارتباط بهتر با مشتریان، به ارائه مشاوره فنی خرید رایگان توسط تیم مهندسی مجموعه از طریق تلفن 88654200-021 به مشتریان ارائه نموده است.

این شرکت با پشتوانه تجربه نیم قرنی خود در تامین انواع مقاطع فولادی، میلگرد آجدار و لوله فولادی مورد استفاده در صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، نیروگاهی، ماشین سازی، کشتی سازی، ساختمانی و...، و تلاش برای تامین متریال مورد نیاز این صنایع در کوتاهترین زمان و با مناسبترین قیمت از کارخانجات و برند های معتبرایرانی و خارجی ، همچنین اخذ و ارائه گواهینامه بین المللی از این کارخانجات، هم‌اکنون یکی از مهمترین تامین کنندگان مقاطع آهن و فولاد کشور محسوب می‌گردد.

شما مخاطبان عزیز برای دریافت جدیدترین قیمت میلگرد آجدار با تلفن 88654200-021 تماس بگیرید.

 

 

دیگر خبرها

  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / روند صدور روادید زائران آغاز شد
  • اعلام تعداد زائران حج و پیگیری‌ برای ویزای عربستان
  • اعزام بیش ۸۳ هزار زائر در حج تمتع سال ۱۴۰۳
  • قیمت جت‌ های شخصی در ایران چند تومان است ؟
  • الکترود جوشکاری co2 و نکات  مهم خرید سیم جوش co2
  • اولین اعزام زائران حج عمره پس از ۹ سال انجام شد | اعلام زمان نخستین پرواز حج تمتع | مدت حضور حجاج در عربستان چند روز است؟
  • حداقل و حداکثر مدت حضور حجاج ایرانی در عربستان
  • چرا قیمت میلگرد آجدار در سایت فروش آهن مختلف، متفاوت است؟
  • متقاضیان حج تمتع در انتظار اعلام ثبت نام برای ظرفیت باقی مانده
  • آسمان در اختیار متمولین؛ از بلیت هواپیمای نجومی تا خرید جت شخصی