Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-18@05:28:11 GMT

انتخابات 1400

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۵۰۷۵

انتخابات 1400

  علی لاریجانی طی نامه‌ای از شورای نگهبان خواست تا دلایل رد یا عدم احراز صلاحیتش را برای انتخابات 1400 به‌صورت عمومی اعلام کند او در نامه خود نوشت: «از شورای محترم نگهبان خواهشمندم بین خود و خدا با توجه به اثبات کذب بودن گزارش‌های داده شده به آن شورا در رابطه با بنده و خانواده‌ام در جریان بررسی احراز صلاحیت‌ نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، کلیه دلایل عدم احراز صلاحیت اینجانب را بدون هرگونه پرده پوشی به‌صورت رسمی و عمومی اعلام فرمایید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
حداقل به اجرای سیاست‌ کلی مصوب رهبری معظم انقلاب در باب پاسخگویی آن شورا عمل نمایید.» عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ  در توئیتر خود نوشت: «احراز و عدم احراز صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری بر اساس اسناد و مدارک کافی و قابل اعتماد انجام پذیرفته و برای اعتراض به عدم احراز صلاحیت و انتشار عمومی دلایل آن در قانون انتخابات ریاست جمهوری حکمی پیش‌بینی نشده است.» بعد از این توئیت، لاریجانی این بار در حساب شخصی توئیتر خود نوشت: «مطابق دستور حاکمیتی رهبر معظم انقلاب در پی ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات در سال ۹۵ و پیرو بند ۱۱-۲، شورای نگهبان موظف است در صورت درخواست داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در خصوص دلایل رد صلاحیت به آنان به‌صورت مکتوب دلایل خود را ارائه نمایند.» در بند ۱۱-۲ این سیاست‌ها «پاسخگویی مکتوب در خصوص دلایل ابطال انتخابات و رد صلاحیت داوطلبان در صورت درخواست آنان» به‌عنوان یکی از وظایف شورای نگهبان برای «تأمین سلامت انتخابات، جلب مشارکت حداکثری و تأمین حقوق داوطلبان و رأی‌دهندگان» مورد تأکید قرار گرفته است.    شورای اطلاع‌رسانی دولت در اطلاعیه‌ای با تأکید بر اینکه صداوسیما در تبلیغات انتخابات به‌دنبال ایجاد شفافیت و آگاهی مردم از واقعیت نیست، اعلام کرد: دولت شیوه تشخیص موارد اتهامی از سوی صداوسیما را به رسمیت نمی‌شناسد و از ظرفیت سایر رسانه‌ها برای پاسخگویی استفاده خواهد کرد. بر اساس این اطلاعیه، دولت به منظور شفافیت و ایجاد زمینه‌ای برای قضاوت درست توسط مردم شریف ایران و به منظور دفاع از جامعه چند میلیونی دولت و نیز کارنامه تلاش‌های منتخب مردم در دولت تدبیر و امید بویژه در شرایط سخت جنگ اقتصادی و پاندمی کرونا، طبق قانون انتخابات ریاست جمهوری درخواست فرصت برای تبیین و روشنگری برای حدود ۳۰ مورد احصاء شده در مناظره‌های انتخاباتی را داشت...اما در کمال تعجب فقط ۴ مورد از اتهامات ناروا توسط هیأت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری وارد دانسته شده و برای پاسخگویی به این موارد نیز صرفاً ۸ دقیقه زمان در نظر گرفته شده است که با توجه به زمان در نظر گرفته شده برای پاسخگویی و محورها عملاً ایجاد شفافیت و نیز معیاری برای قضاوت مردم فراهم نمی‌شود»   جمیله علم الهدی گفت: به‌عنوان همسر آقای رئیسی موافق حضور ایشان در انتخابات نبودم اما به‌عنوان یک هوادار در بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، تنها کسی که ویژگی‌های مدنظر رهبر معظم انقلاب برای رئیس‌جمهوری را دارد، آقای رئیسی است.    معاون تبلیغات و رسانه‌ای ستاد انتخاباتی همتی لیست منتشر شده از اعضای کابینه منسوب به وی را تکذیب کرد.     علیرضا زاکانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان این‌که عده‌ای در این فضا به‌دنبال کاسبی هستند، گفت: صدای مظلوم غارت‌شدگان هستم.     شکرالله حسن بیگی رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به الزامی بودن همراه داشتن شناسنامه و ارائه کد ملی برای رأی دهندگان در روز انتخابات از آماده باش ادارات ثبت احوال جهت ارائه کد ملی شهروندان خبر داد. به گفته وی متولدین ۲۸ خرداد ۱۳۸۲ و ماقبل آن می‌توانند رأی دهند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۵۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض گودرزی در انتخابات ترای اتلون/اسبقیان:رای نمی‌دهم

کاندیدای ریاست فدراسیون ترای اتلون در مجمع انتخاباتی این فدراسیون به نحوه برگزاری مجمع اعتراض کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خب رگزاری تسنیم، در جریان مجمع انتخاباتی فدراسیون ترای اتلون، مهدی گودرزی یکی از کاندیداهای پست ریاست فدراسیون هنگام ارائه برنامه خود در مجمع اعلام کرد که مجمع به دلیل این که از زمان ثبت‌نام کاندیداها بیش از یک سال سپری شده، غیرقانونی است که این مسئله با واکنش اسبقیان رئیس مجمع مواجه شد‌.

وی پیش از شروع صحبت‌های خود به نامنی که پیش از این سرپرستی فدراسیون سخ گانه (ترای اتلون) را برعهده داشت، درخواست کرد که اعضای هیئت رئیسه خود را معرفی کند که در پاسخ، اسبقیان به گودرزی گفت: این مجمع انتخاباتی است و نباید مسائل شخصی را در آن دخیل کنید.

گودرزی افزود: به خاطر احترامی که به مجمع دارم، در انتخابات حضور پیدا کردم، اما پیگیر اعتراض خود خواهم بود.

گودرزی به رعایت نشدن مواد اساسنامه در زمان نامنی اعتراض و خاطرنشان کرد: نامنی زمانی که سرپرستی فدراسیون را برعهده داشت، مواد اساسنامه را رعایت نکرده و شناختی به اعضای هیئت رئیسه نداشت.

اسبقیان رئیس مجمع هم در واکنش به این کاندیدا گفت:  انتخابات با حضور محمود خسروی وفا که نماینده کمیته ملی المپیک است و احمد نامنی که سرپرست دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی است، به طور قانونی حضور دارد و مشکلی برای برگزاری وجود ندارد. اگر اعتراضی به برگزاری مجمع دارید، بعد از جلسه اعتراض خود را به من اعلام کنید، فعلا اجازه دهید که مجمع برگزار شود.

در این انتخابات، 6 کاندیدا حمید براتی، محمد کاظم حججی، محمد نصیری، مهدی گودرزی، علی‌اکبر حسن‌پورحیدری و جاسم منوچهری برای تصدی پست ریاست فدراسیون رقابت می کنند.

اسبقیان گفت: به دلیل اینکه شاهد برگزاری مجمع قانونی وسالمی باشیم، به نفع هیچ یک از کاندیداها در رای گیری شرکت نکرده و رای نمی‌دهم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام ۱۵ نفر در انتخابات فدراسیون شطرنج/ پریدر نیامد
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان
  • اعتراض گودرزی در انتخابات ترای اتلون/اسبقیان:رای نمی‌دهم
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان | رقابت این ۴ نقر به قالیباف
  • حضور در انتخابات از پشت میله‌های زندان؟
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود
  • برگزاری دور دوم انتخابات در دو حوزه خوزستان/ اتصال عمده دستگاه‌های احراز هویت به بانک اثرانگشت
  • منحنی محبوبیت ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری نزولی شده/ بایدن کم کم در نظرسنجی ها بالاتر می رود
  • «کاندیدای مستعفی» گزینه دبیری فدراسیون والیبال