Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن مهرعلیزاده روز شنبه در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم چهارمحال و بختیاری که از طریق شبکه جهانبین پخش شد، افزود: تاریخ‌سازان بزرگ دنیا، خانواده‌‎های معظم شهدا، خانواده‌های معظم ایثارگران، آنهایی که با خون خود از مرزهای پرگهر میهن و از مرزهای عفت و شرافت و اعتقاد و مردم پاسداری کردند، از اینکه این افتخار نصیب من شد که در اختیار شما باشم باعث خوشحالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امروز مردم ایران دست به انتخابی خواهند زد که با تکیه بر تجربیات گذشته خود قرار است راهی برای برون‌رفت از مشکلات پیچیده و بسیاری که در کشور شکل گرفته، پیدا کنند و کسی را انتخاب کنند که خدمتگزاری به تمام معنا در اختیار مردمش باشد.

مهرعلیزاده وضعیت موجود کشور را چنین تشریح کرد و گفت: امروز متاسفانه از یک سو با مسائل معیشتی، فقر، تنگدستی، بیکاری، فاصله بسیار زیاد اجتماعی بین اقشار مختلف جامعه، افزایش سطح فقر، رسیدن خط فقر به ۷۰ درصد جامعه و از سوی دیگر  با کشمش‌های بی‌حاصل بین افراد، گروه‌ها، نظرگاه‌ها و  صاحب‌نظران مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی روبرو هستیم.

این نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: تاسف‌بار تر از آن که باید گفت در کشوری زندگی می‌کنیم که با وجود نیت خیر مسئولان اما برخی اختلاس، دزدی، فساد و دست یازیدن به بیت‌المال و فشار بر مردم و نیز تحمیل زندگی سخت بر آنها را در رویه‌های اجرایی برای خود برگزیده و چنان معیشت سختی را ایجاد کرده‌اند که مردم امید به آینده را کمتر از آنکه باید داشته باشند، دارند.

مهرعلیزاده با انتقاد از عملکرد برخی مسئولان، اظهار داشت: برخی اقدامات مسئولان که بهتر است کلمه نامسئولی را برای آن به کار ببرم و اشاره کنم به کسانی که اسم خود را مسئول گذاشتند اما برای گرفتن کرسی‌های مسئولیت و ریاست به دنبال روش‌های ناصواب رفتند و کرسی و میز خرید و فروش می‌کنند و امضا خریدند و فروختند و کشور ا به جایی رساندند که در حالیکه می‌توانست به قوی‌ترین کشور منطقه تبدیل شود اما امروز با مشکلات عدیده روبرو است.

وی با بیان اینکه هدف از گفتن این سخنان ناامید کردن مردم نیست، در خطاب به مردم تصریح کرد: این‌ها را نمی‌گویم که شما را ناامید کنم اما این اقدامات مسئولان باعث شد که اعتماد مردم آسیب ببیند و این عدم اعتماد سرمایه سنگینی است که از بین می‌رود.

مهرعلیزاده گفت: افرادی که می‌خواهند در جایگاه مسئولیت قرار گیرند باید علاوه‌بر اینکه شرمساری پدرها و مادرهای کشور را به خوبی بییند و آن را بفهمند بلکه باید بتوانند برای رفع این مشکلات راهکار بدهند و آن را حل کنند.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با تاکید بر اینکه برآمده از یک خانواده متوسط است، اظهار داشت: اجازه می‌خواهم قدری صمیمانه‌تر مثل عضو خانواده با شما حرف بزنم؛ من اگرچه سالها به عنوان مدیر کار می‌کنم اما از یک خانواده متوسط بیرون آمده‌ام و باید بگویم که مشکلات زیاد است.

مهرعلیزاده خاطرنشان کرد: اینکه فکر کنیم عده‌ای می‌توانند این مشکلات را از بالا حل کنند، ایده درستی نیست اما در عین حال اینکه فکر کنیم وظیفه کسی که آن بالا نشسته طراحی و معرفی راه برون‌رفت از مشکلات است ایده درستی است.

وی به تجربه ۱۲ دوره ریاست جمهوری در کشور اشاره کرد و گفت: هریک از روسای‌جمهور کشور در طول سال‌های گذشته اقداماتی انجام داده‌اند و در حوزه‌های مختلف زحمت کشیده‎‌اند به طور مثال در دهه ۶۰ کشور با نظام صحیح اقتصادی کشور اداره شد.

مهرعلیزاده تاکید کرد: در دوران جنگ تحمیلی که روزانه با آوردن شهیدان، بمباران، تحریم‌ها و نبود درآمدهای نفتی، زندگی مردم در حداقل و با مشکل مواجه بود.

وی افزود: در دهه ۶۰، دولت برای نظام اقتصادی کاری کرد که توانست ۶ تا ۶.۵ میلیارد دلار درآمد نفتی داشته باشد که‌ سه میلیارد دلار را برای جنگ و بقیه را برای توسعه، تامین روزی مردم، واردات و تامین ویتامین و پروتئین مورد نیاز مردم اختصاص می‌داد.

مهرعلیزاده تصریح کرد: در آن زمان بسیاری مردم یک تا پنج فرزند شهید داشتند اما باز هم النگوی یادگاری خود را به جبهه‌ها هدیه می‌دادند.

وی یادآور شد: پس از جنگ، دولت اگر چه با نام سازندگی بود اما روحیه جلب همگانی تعاونی برای پیشرفت در کار را نداشت و شرایط ایده‌آل در مملکت پیش نیامد.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اظهار داشت: در گام بعدی دولت اصلاحات با انتخاب مردم روی کار آمد و دوباره برای عزت، افتخار،‌ جایگاه پاسپورت و اعتبار ایران کوشید، به‌طوری که روسای جمهوری کشورهای دیگر برای دیدار با رییس‌جمهوری ایران در آن زمان صف کشیده بودند.

وی گفت: در دولت اصلاحات طرح گفت‌وگوی تمدن‌ها در سازمان ملل مطرح و پذیرفته شد که این طرح، اعلام می‌کرد طرفدار صلح هستیم و به‌عنوان یک نظریه ایرانی در برابر جنگ تمدن‌ها ایستاد و مورد تکریم دنیا قرار گرفت.

مهرعلیزاده تاکید کرد: ارز در دوران اصلاحات قیمتی بین ۶ تا هشت هزار ریال داشت و چندین سال روی هشت هزار ریال ثابت ماند و تورم ۴۸ درصدی به زیر ۱۰ درصد رسید و بعد از سال‌ها تک‌رقمی شد.

وی افزود: ارزش پول ملی، روابط اجتماعی، شادابی، ارتباط مردم با دولت و حاکمیت، افتخار به ایرانی بودن و شاخص‌های مختلف به‌ویژه در سلامت اداری و بهبود فضای کسب و کار تقویت و با رشد همراه شد.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری تصریح کرد: در ۲ دولت بعد از اصلاحات همه این‌ها نادیده گرفته شد اما البته در همین ۲ دولت کارهای بسیار خوبی هم انجام شد.

وی یادآور شد: در ۲ دولت اخیر و در دوران روحانی، مردم انتظارات زیادی داشتند،‌اما در سه سال نخست علاوه‌بر امضای برجام، با تلاش‌های دولت و مجموعه نظام و نظارت مقام معظم رهبری و سایر بزرگان کشور به سرانجام رسید.

مهرعلیزاده اظهار داشت: شاید بتوان گفت برجام در عمر تاریخ ایران، قوی‌ترین معاهده جهانی بود که نظر ایران در آن اعمال و رسیدن به حق غنی‌سازی تاکید شد و آن‌را سازمان ملل به‌صورت مکتوب پذیرفت و چندین تحریم که به‌دنبال آن‌ها احتمال بروز جنگ وجود داشت را لغو کرد.

وی گفت: اما در ادامه آمریکا که هیچ‌وقت هم با ما دوستی نکرده است نسبت به برجام بدعهدی کرد. 

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری تاکید کرد: آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با تحمیل جنگ هشت ساله، خونریزی‌ها، ‌فشار و تحریم همواره با ایران عناد ورزیده و دوستی نکرده است، هر چند ما فکر می‌کردیم در قضیه برجام، اجماع جهانی له جمهوری اسلامی است و راه‌های صادرات، واردات، توسعه و سرمایه‌گذاری‌های خارجی باز می‌شود.

وی افزود: آمریکا با بی‌اثر کردن برجام و تحریم سازمان‌ها و شخصیت‌های ایران، از ابتدای سال ۱۳۹۷ فکر کرد می‌تواند مردم را ناامید کند و نظام جمهوری اسلامی را براندازد.

مهرعلیزاده تصریح کرد: اما تفکر، تعصب ایرانی، افتخار، ازخودگذشتگی و مهربانی مردم ایران اجازه نداد ولی عده‌ای می‌خواهند با تمامیت‌خواهی، دیدگاه‌های تنگ‌نظرانه خود را اعمال کنند.

وی یادآور شد: در شرایط کنونی به بحران وحشتناک آب توجه نمی‌شود و به دوچرخه‌سواری، بزم موسیقی، شعرخوانی و بازی در پارک‌ها گیر می‌دهند که این درد بزرگی است.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری اظهار داشت: به‌جای فکر برای معیشت مردم و برای از سکه‌انداختن دولت، مردم را به خیابان‌ها می‌کشند تا شعار "مرگ بر" سر دهند که این کار خوبی نیست.

وی گفت: دشمنی و کینه‌ها را تمام کنید و به زندگی ادامه دهید زیرا که این کارها در شان ایرانی نیست و ما باید با دنیا، ‌بزرگوارانه برخورد کنیم و تاریخ چندهزار ساله خود را به آن‌ها نشان دهیم که البته دنیا نیز همین را از ما می‌خواهد.

مهرعلیزاده تاکید کرد: تاریخ و سابقه برخی کشورهای اروپایی و آفریقایی به ۲۰۰ تا یک‌هزار سال نمی‌رسد اما اصیل‌ترین، قدیمی‌ترین و مقتدرترین امپراطوری دنیا مختص ایران و کوروش است و به مغول تعلق ندارد.

وی افزود: به ایرانی بودن و مسلمانی خود افتخار داریم که بدون خونریزی و جنگ توانستیم اسلام را جذب و هضم کنیم و از خود، به اسلام فرهنگ و آموزه بدهیم و به قول شهید مطهری توانستیم به خدمات متقابل اسلام و ایران برسیم.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه ما ملت ایران بزرگ هستیم و بزرگان باید حرکت‌های بزرگانه انجام دهند، افزود: امروز مردم حق دارند که بگویند اگر این بزرگی وجود دارد پس چرا رعایت حق بزرگی صورت نمی‌گیرد و چرا اجازه داده نمی‌شود که زندگی شاداب را تجربه کنند و در فضایی رقابتی به کسب و کار مشغول شوند و چرا در برنامه‌های تولید مانع ایجاد می‌شود و چرا اجازه نمی‌دهند راه تولید باز شود.

مهرعلیزاده تصریح کرد: این رانت است که اجازه حق بزرگی را نمی‌دهد و ارتباطات زیر میزی نمی‌گذارد که راه تولید باز شود تا مردم زندگی شرافتمندانه داشته باشند.

وی در ادامه به بخشی از زندگی‌نامه خود اشاره کرد و گفت: من متولد سال ۱۳۳۵ در شهر مراغه هستم و در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک در دانشگاه تبریز و صنعتی شریف تحصیلات خود را به پایان برده‌ام، همچنین مدرک دکتری مدیریت مالی را از دانشگاه تهران و در ادامه دکتری اقتصاد مهندسی را در دانشگاه هلند پیگیری کردم.

مهرعلیزاده با بیان اینکه از سن ۲۵ سالگی وارد بازار کار شدم، افزود: من کار را از کف کارخانه شروع کردم و سپس در صنعت، تولید و اداره کار مشغول شدم و پس از آن وارد صنعت خودرو شدم و به یک مدیر عالی‌تر ارتقا یافتم، از سن ۲۹ تا ۳۴ سالگی نیز به مدت پنج سال به عنوان معاون وزیر صنایع سنگین خدمت کردم و سپس ماموریت یافتم تا مذاکرات را برای راه‌اندازی نیروگاه اتمی بمباران شده بوشهر به سرانجام برسانم.

وی یادآور شد: در دولت اول خاتمی به عنوان استاندار استان تفکیک نشده خراسان در بخش‌های مختلف فعالیت کردم و در دولت دوم  به عنوان معاون ریاست جمهوری و رییس تربیت‌بدنی وقت در خدمت جامعه ورزشکاران بودم که قبل از آن نیز در دوره‌ای شرکت سرمایه‌گذاری اندوخته شاهد را برای فرزندان شهدا بنا گذاشتم.

مهرعلیزاده ادامه داد: امروز من فردی هستم که با تکیه بر امکانات، تحصیلات و تجربه‌هایی که در امور برنامه‌ریزی، اقتصاد، مالی، پولی و مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کسب کرده‌ام می دانم مشکلات از کجاست.

وی با بیان اینکه مشکل ایران به راه‌اندازی تولید و از بین بردن رانت و قطع ارز ۴۲۰۰ تومانی که خود عامل رانت است بازمی‌گردد، گفت: ۱۱ هزار میلیارد دلار از درآمد مردم تلف‌ شده است و این ناشی از بی‌عرضگی، ناتوانی و کار ندانستن است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری از مردم خواست با دقت مطالعه کنند چرا که مشکل اقتصاد را کسی می‌تواند حل کند که مسائل اقتصادی را بفهمد.

مهرعلیزاده افزود: دوباره تاکید کردم یک به آدم فرهنگی یا آدم امنیتی، نظامی و حقوق‌دان و قاضی مشکلات را حل نمی‌کند و در گذشته نیز نتیجه آن را دیده‌ایم.

وی با بیان اینکه من مخالف کسی نیستم خطاب به دیگر نامزدها تصریح کرد: شما بروید در پادگان در دادگاه و در مراکز فرهنگی و اجازه بدهید یک نفر بیاید که کار را می‌فهمد و سالم است.

این نامزد انتخاباتی دولت خود را دولت زندگی معرفی کرد و گفت: زندگی به معنای معیشت مردم، زندگی آبرومندانه، شرافتمندانه و برازنده ایرانی و همراه با شادابی است.

وی اظهار داشت: مردم خوشحالی، امید، افتخار، اعتماد و عزت می‌خواهند و دیگر جنگ، زور و تحکم را نمی‌خواهد و باید اجازه بدهیم مردم زندگی کنند و از فرصت زندگی کردن بهره‌مند شوند چرا که کشور قانون دارد، قانونی که پدران ما به آن رای داده‌اند و ما نیز به آن احترام می‌گذاریم و باید اجازه دهید که همان قانون باشد و مردم بر اساس آن زندگی کنند، مداخله را پایان دهید و هرروز فشار نیاورید.

مهرعلیزاده یادآور شد: در حال حاضر در هر خانواده چند فرزند تحصیل‌کرده بیکار وجود دارد و پدر خانواده امروز به خاطر بی‌برنامگی برنامه‌ریزان شرمنده است، باید اجازه بدهید کسی که کار را می‌فهمد و از جنس مردم است و دنبال حکم و قانون و زد و بند نیست، وارد شود.

وی در ادامه معرفی  خود اظهار داشت: این فرد مثل خودمان است و در یک خانواده متوسط و حتی پایین‌تر بزرگ‌شده است و فقر و زندگی عادی را می‌فهمد و می‌خواهد برای ما کار کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه برنامه‌های منظمی را برای اداره کشور در سه جلد کتاب تدوین کرده‌ام، افزود: این برنامه‌ها برای اضافه شدن یارانه است و باید حداقل پنج دهک پایین‌تر به‌گونه‌ای از این یارانه بهره‌مند شوند که حداقل به یک خانواده چهارنفره برای زندگی کمک شود تا از خط فقر نجات یابد.

وی دیگر برنامه‌های خود را درباره اشتغال، مسکن، بازنشستگان دانست و گفت: باید از حیف‌ومیل و قاچاق و رانت جلوگیری شود و من با قاطعیت و شجاعت و با اتکا به مردم خواهم ایستاد تا این رویه‌های غلط به پایان برسد.

به گزارش ایرنا، انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهری، روستایی و عشایری همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر چهارمحال وبختیاری انتخابات ریاست جمهوری محسن مهرعلیزاده پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر چهارمحال وبختیاری انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر چهارمحال وبختیاری انتخابات ریاست جمهوری محسن مهرعلیزاده نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد یک خانواده برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۵۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی عادی و آرام مردم استان اردبیل زیر پرچم امن و مقتدر ایران اسلامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل؛ امیر سرتیپ رحیم زادهفرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیا گفت: پس از اتمامِ ماموریت، کُریدور‌ها به طور کامل باز شده و هم اکنون در شرایط بسیار خوب و با امنیت کامل، پرواز‌ها در آسمان در حال انجام است. در شهر‌ها هم مردم مثل همیشه، زیرِ سایه امنیت و اقتدارِ پرچم مقدس جمهوری اسلامی به سر میبرند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حمله ایران به اسرائیل تاریخ ساز شد و باعث فخر و مباهات ما ایرانیان است
  • تسلیت سید حسن خمینی به محسن مهرعلیزاده
  • عملیات «وعده صادق» نقطه عطفی در تاریخ مبارزه با رژیم اشغالگر قدس
  • امیدآفرینی در جامعه با عملیات وعده صادق
  • راز شگفت انگیز محبوبیت مهوش هنرمند در محله مولوی / لات ها شجاع اما ساده / روایتی تلخ، اما طنزآمیز از زندگی و رنج‌های مردم جنوب شهر تهران
  • ۲۶ فروردین یوم الله جدید در تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی است
  • زندگی عادی و آرام مردم استان اردبیل زیر پرچم امن و مقتدر ایران اسلامی
  • تغییر تاریخ برگزاری مسابقات جهانی تکواندو به میزبانی کیش
  • فهرست جدید از ۳۰ فیلم پرفروش تاریخ سینما
  • مرور گذشته و حال در آستانه روز جهانی «دروازه بان»؛ ۱۰ گلر برتر تمام ادوار برزیل کدام چهره‌ها هستند؟