Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:39:12 GMT

فرماندار پردیس: با متخلفان انتخاباتی برخورد می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۵۱۹۵

فرماندار پردیس: با متخلفان انتخاباتی برخورد می‌کنیم

«عبدالعظیم رضایی» روز شنبه در حاشیه برگزاری نشست توجیهی و آموزشی نامزدهای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی به خبرنگاران گفت: در این نشست مطالب را با داوطلبان صمیمانه و صادقانه در میان گذاشتیم و موکدانه از آنها خواستیم که تنها در چارچوب قانون انتخابات تبلیغات داشته باشند.

وی ادامه داد: به کسانی که قانون انتخابات را رعایت می کنند، اطمینان دادیم که متخلفان انتخاباتی رصد می شوند و تخلفات محسوس و نامحسوس آنها توسط نیروهای ناظر و انتظامی ثبت و با همه موارد برخورد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار پردیس گفت: رصدها از مدتی قبل آغاز شده و گروه‌های نظارتی در شورای تامین و ستاد پیشگیری بر نقاطی که در دوره های قبل آسیب رسانی و آلودگی بیشتری از نوع انتخاباتی داشتند، تمرکز ویژه ای دارند.

رضایی با بیان اینکه روز ۲۸ خرداد در سطح شهرستان ۱۲۳ شعبه اخذ رای مستقر خواهد شد، اظهار داشت: در هر شعبه اخذ رای ۴ صندوق با توجه به انتخابات پیش رو مستقر می شوند و به تمامی عوامل اجرایی برای برگزاری انتخابات  آموزش‌های لازم داده شده است.

وی با اشاره به ۲۵ فرآیند انتخابات پیش رو، توضیح داد:  ۲۳ فرآیند در انتخابات پیش رو الکترونیکی است و تنها دو فرآیند اخذ رای و شمارش آرا دستی انجام می شود و تمام پیش بینی های لازم در حوزه IT  انجام شده است.

فرماندار پردیس گفت: رعایت دستور العمل های بهداشتی در موضوع سلامت یکی از اولویت های ما است، اقلام بهداشتی و ضد عفونی کننده تامین شده و برخی از حوزه های پر تردد  برای رعایت فاصله اجتماعی خط کشی شده است و کارشناسان شبکه بهداشت و درمان ناظر بر روند اجرای دستور العمل های بهداشتی در حوزه های اخذ رای هستند.

رضایی با اشاره به قطع برق در روز ۲۸ خرداد، اظهار داشت: پیش بینی های لازم انجام شده و در این روز مهم قطع برق نخواهیم داشت و اگر احیانا به هر دلیلی مشکل پیش بیاید با ادارات خدمات رسان هماهنگ شده و پیش بینی برای تامین برق داریم.

وی افزود: به منظور رعایت بهداشت فردی به شهروندان توصیه می شود خودکار به همراه داشته باشند و از استامپ و اثر انگشت نیز در حوزه های اخذ رای برای رعایت دستو رالعمل های بهداشتی، استفاده نمی شود.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت انتخاباتی عبدالعظیم رضایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت انتخاباتی عبدالعظیم رضایی انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت انتخاباتی عبدالعظیم رضایی اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۵۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله دوم انتخابات مجلس در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی درباره  دور دوم انتخابات مجلس گفت: دور دوم انتخابات در ۲۱ اردیبهشت ماه جاری و در ۲۲ حوزه برگزار می‌شود. از این ۲۲ حوزه در ۸ حوزه که شامل تهران هم می‌شود انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد.

وزیر کشور در خصوص آموزش‌های مورد نظر به مردم برای برگزاری انتخابات الکترونیکی، گفت: آموزش‌های لازم در این خصوص به مردم از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی، داده خواهد شد. ضمن آنکه در دوره قبل که در چند حوزه انتخابات را الکترونیکی برگزار کردیم بسیار موفقیت آمیز بود.

وی در خصوص تبلیغات داوطلبان اظهار کرد: تبلیغات نمایندگان از یک هفته قبل از روز شروع اخذ رای ( ۲۱ اردیبهشت ) انجام خواهد شد.

وحیدی همچنین درباره اجرای طرح نور عفاف و حجاب با بیان اینکه عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی مذهی و سنتی ماست، گفت: غالب بانوان عفاف و حجاب را رعایت می کنند و خود را متعهد می دانند. تعداد اندکی هستند که رعایت نمی کنند که عده قابل توجهی با اندک تذکری رعایت می کنند، در میان آنها افرادی که در برابر قانون مقاومت می کنند، انگشت شمار هستند.

وی افزود: فراجا در چارچوب های قانونی خود را موظف به رعایت قوانین می داند. به فراجا گفته شده که بین کسی که اغفال و اهمال دارد با کسی که ساختار شکنی می کند فرق بگذارند، اساس این است که با تذکر اصلاح شوند.

وحیدی ادامه داد: اجرای طرح نور جزو وظایف ذاتی فراجا به عنوان ضابط قضایی است این کار به عنوان ضابط قوه است و اگر مشکلی باشد باید به قوه قضاییه ارجاع شود.

دیگر خبرها

  • راهبرد انتخاباتی شورای وحدت در مرحله دوم انتخابات: از بانوان حمایت می‌کنیم
  • وزیر کشور: فراجا نیرو‌های خود را در برخورد با بی حجابی توجیه کرده
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره گشت ارشاد، حجاب و توجیه نیروهای فراجا
  • وزیر کشور: اساس طرح نور اصلاح با تذکر است / مأموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند
  • اساس طرح نور اصلاح با تذکر است/ ماموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند
  • صدور کیفرخواست برای تعدادی از متخلفان انتخابات
  • لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات
  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان
  • کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود