Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان امروز (شنبه) در خصوص فعالیت‌های روسیه و چین با همدیگر بحث و تبادل نظر کردند.

بر اساس این گزارش، دفتر نخست وزیری انگلیس در بیانیه‌ای که در پی مذاکرات جانسون و مرکل در حاشیه نشست گروه هفت در شهر «کورن‌وال» (یکی از شهرستان‌های تشریفاتی در ناحیه جنوب غربی انگلیس) به انجام رسید، مدعی شد: شماری از مسائل بین المللی از جمله فعالیت‌های بی ثبات کننده روسیه و چین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظار می‌رود مسأله (روسیه و چین) یکی از نکات برجسته در برنامه نشست سران گروه هفت باشد که در آن انگلیس، آلمان، ایتالیا، کانادا، آمریکا، فرانسه و ژاپن حضور دارند.

در این بیانیه که از سوی نخست وزیری انگلیس منتشر شده، آمده است: جانسون و مرکل بر اهمیت همکاری انگلیس و آلمان به شکلی دو جانبه به منظور تقویت تجارت، امنیت و روابط دو جانبه توافق کردند.
روز گذشته نیز جانسون به عنوان اولین سخنران در نشست گروه هفت، این دیدار را «فرصت بزرگی برای مقابله با ویروس کووید-۱۹» خوانده بود.
او گفته بود: آینده عادلانه‌تر برای جهان ضروریست. ما باید اطمینان حاصل کنیم که با بهبودی این ویروس پیشرفت کرده و رو به جلو می‌رویم. اکنون نشست گروه ۷ فرصت بزرگی برای این کار است.

آنگلا مرکل نیز پس از ورود به این نشست گفته بود: امیدوارم رهبران گروه ۷ بتوانند نتایج خوبی بدست آورند و به تعهد مشترکی برای اهدای ۱ میلیارد دوز واکسن به کشور‌های فقیرتر برسند. این در حالی است که روزنامه ایندیپندنت گزارش داد سران کشور‌های عضو گروه ۷ با درخواست‌ها برای اختصاص میلیارد‌ها پوند به منظور پایان دادن به کمبود واکسن کرونا در کشور‌های فقیر مخالفت کرده اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بوریس جانسون آنگلا مرکل صدر اعظم روسیه و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۵۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد و باید از آن جلوگیری کرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، نخست وزیر انگلیس از افزایش بودجه نظامی این کشور در بحبوحه جنگ اوکراین خبر داد.

«ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد که دولت لندن در نظر دارد در بلندمدت ۱۰ میلیارد پوند برای حمایت از صنایع دفاعی این کشور هزینه کند.

نخست وزیر انگلیس در ادامه با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد و باید از آن جلوگیری کرد.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری انگلیس، این کشور در نظر دارد تا بسته ۶۱۷ میلیون دلاری جدیدی را به اوکراین اختصاص دهد. این بسته شامل بیش از ۴۰۰ دستگاه خودرو، ۶۰ قایق و تعدادی موشک دوربرد «سایه طوفان» که شمار دقیق آن اعلام نشده است، می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: روسیه توافق‌نامه‌های مالیاتی با «کشورهای غیردوست» را لغو کرد پوتین: برای آزادی کل جهان می جنگیم

دیگر خبرها

  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • گفتگو درباره کتاب «بازآرایی نهاد دین در برابر نهاد دولت»
  • رونمایی انگلیس از بزرگترین بسته کمک نظامی به کی‌یف
  • انگلیس از بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی به اوکراین رونمایی می‌کند
  • انگلیس، روسیه را به دور زدن تحریم‌های غرب متهم کرد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • بحث و گفتگو درباره کتاب «قرآن، هرمنوتیک و باطن در تشیع»
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و صربستان
  • پورابراهیمی: مجلس به دنبال اصلاح و تغییر سیاست‌های ارزی بانک مرکزی است
  • تصویب کمک ۷۷.۸ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و اسرائیل