Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اعلام کرد که اولین پایانه تخصصی صادراتی محصولات کشاورزی در مریوان راه‌اندازی می‌شود که می‌تواند تحول عظیمی در بخش کشاورزی به وجود آورد تا محصولات ایرانی رقابت‌پذیری بیشتری در بازارهای بین‌المللی داشته باشد.

فرید سپری صبح روز شنبه (۲۲ خرداد ماه) در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران و اصحاب رسانه کردستان که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی برگزار شده بود اظهار کرد که ۷۲ پروژه در بخش آب و خاک، ۲۰ پروژه در بخش بهبود تولیدات دامی، پنج پروژه در بخش تولیدات گیاهی و سه پروژه هم در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی در هفته جهاد کشاورزی در استان به بهره برداری می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه با بهره برداری از این پروژه ها برای ۶۲ نفر اشتغال و برای ۱۶۹ نفر تثبیت شغل شده است، افزود که برای افتتاح این پروژه ها ۴۵۸ میلیارد و ۱۲۸ میلیون ریال سرمایه گذاری شده است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد که در سال گذشته ۷۱۰ پروژه با اشتغالزایی یک هزار و ۸۴ نفر و سرمایه‌گذاری چهار هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال و اعطای ۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه تولید سالانه محصولات بخش زراعی استان ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن، باغات ۴۰۰ هزار تن و طیور هم بیش از ۳۸۵ هزار تن است، عنوان کرد کرد که کردستان در تولید گوشت مرغ رتبه هشتم کشور، تولید گندم رتبه دوم تا چهارم، سیب زمینی رتبه پنجم و در تولید نخود هم رتبه چهارم را در کشور دارد.

سپری ادامه داد که از سال ۱۳۹۴ تاکنون سالانه ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای مجهز کردن اراضی کشاورزی به شیوه‌های آبیاری نوین در کردستان هزینه شده و هم اکنون میزان اراضی مجهز به این نوع آبیاری ۲ برابر میانگین کشوری است.

وی خاطرنشان کرد که طرح تبدیل ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم به آبی، توسعه ۵۰ هزار هکتاری باغات و تولید ۱۳ هزار تن گوشت قرمز سه طرح پیشران بخش کشاورزی کردستان بوده که با اتمام این پروژه‌ها بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان به تولید ناخالص داخلی استان افزوده خواهد شد و درآمد سرانه کردستانی‌ها به میانگین کشوری می‌رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سالانه ۴۴ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کردستان صورت می‌گیرد که ظرفیت اسمی بیش از ۶۰ میلیون قطعه در سال است.

وی اظهار کرد که سالانه ۹۵ هزار تن گوشت مرغ در کردستان تولید می‌شود که تنها ۵۰ درصد مصرف استان بوده  و مابقی به سایر شهرهای کشور فرستاده می‌شود.

سپری با اشاره به روانه کردن روزانه ١۶۰ تن گوشت مرغ با قیمت کمتر از قیمت مصوب به بازار کردستان افزود که هیچ کمبودی برای تامین مرغ وجود ندارد و حتی کردستان معین استان‌های دیگر است.

وی تصریح کرد که نیازمند بودن بسیاری از استان‌ها به کردستان یکی از افتخارات ماست و این موجب پایداری تولید در استان کردستان می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان عنوان کرد که از افتتاح کشتارگاه در کردستان به جد حمایت می‌شود و در صورت راه‌اندازی در اراضی درجه سوم، زمین‌ها با شرایط ویژه به آن‌ها واگذار می‌شود.

وی با اشاره به آمار صادرات ١۰ ماهه ابتدایی سال گذشته در بخش کشاورزی ادامه داد که ۸۶۶ هزار تن صادرات با ارزش ۳۰۶ میلیون دلار در مرزهای رسمی استان کردستان در بخش کشاورزی صورت گرفته است که ۵۲ درصد کل صادرات از دو مرز رسمی استان را تشکیل می‌دهد.

سپری با بیان اینکه روزانه ۷۵۰ تن محصولات کشاورزی کردستان به خارج از کشور صادر می‌شود در پایان یادآور شد که اولین پایانه تخصصی صادراتی محصولات کشاورزی در مریوان راه‌اندازی می‌شود که می‌تواند تحول عظیمی در بخش کشاورزی به وجود آورد تا محصولات ایرانی رقابت‌پذیری بیشتری در بازارهای بین‌المللی داشته باشد.

خلیل فعله‌گری، معاون امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان در ادامه جلسه با اشاره به خسارات خشکسالی در سالجاری اظهار کرد که کلیه خسارات ناشی از خشکسالی در تمامی زیر مجموعه‌های بخش کشاورزی کردستان به ۶ هزار ۶۶۸ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی افزود که مکاتباتی با امضای استاندار برای پیگیری موضوع پرداخت تسهیلات به خسارت دیدگان خشکسالی انجام شده ولی تاکنون به نتیجه نرسیده است.

معاون امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد که پیشنهاد اعتبارات بلاعوض، تسهیلات کم بهره، اعتبار تملک دارایی برای یکسری پروژه‌ها و همچنین پیشنهاد امهال تسهیلات بانکی و عدم دریافت سود آن به ستاد بحران کشور داده شده ولی تاکنون تصمیم‌گیری در این خصوص نشده است.

وی عنوان کرد که که سرمازدگی ۳ تا ۱۲ فروردین در استان کردستان موجب خسارت ۵۶۱ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی شد.

فعله‌گری در پایان با اشاره به قانون مصوب سال ۱۴۰۰ در خصوص بخشودگی جرایم تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از سال ١۳۹۴ به بعد یادآور شد که تسهیلات ۹ هزار ۲۴۰ نفر خسارت‌دیده با بار مالی ۸۲ میلیارد تومان امهال شده و ۳ هزار و ۵۰۰ پرونده نیز در کارگروه شهرستان‌ها در دست بررسی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی جهاد كشاورزي كردستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان بخش کشاورزی پروژه ها هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۵۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم

مدیر امور شعب بانک کشاورزی کردستان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: میزان غرامت بیمه در بخش‌های دام، طیور، آبزیان و زراعت پرداخت شده است که بیشترین آن در بخش طیور بود.

حیدری با بیان اینکه در سال قبل با وجود محدودیت‌ها و با هدف کنترل تورم، بانک کشاورزی در زمینه پرداخت تسهیلات عملکرد خوبی داشت، گفت: در این مدت ۴۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش‌های مختلف پرداخت شد.

وی با اشاره به پرداخت هزارو ۳۲۷ فقره وام قرض الحسنه ازدواج نیز در سال گذشته گفت: در این زمینه ۹۷ درصد اعتبار ابلاغی پرداخت شد.

مدیر امور بانک کشاورزی کردستان افزود: در مدت یاد شده هزارو ۶۹۳ فقره وام قرض الحسنه فرزند آوری نیز پرداخت شد.

حیدری با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ارتقای مکانیزاسیون کشاورزی کردستان، گفت: سال گذشته ۴۶۶ فقره وام مکانیزاسیون به کشاورزان متقاضی پرداخت شد.

وی درباره پرداخت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی در سال گذشته گفت: پنج فقره وام نیز در این زمینه پرداخت شد که ۹۷ درصد اعتبار ابلاغی را شامل شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین
  • ثبت دو وقف جدید کردستان
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • ثبت۲ وقف جدید در کردستان
  • ایجاد تشکل‌های تخصصی صنایع‌دستی در کردستان/ هنرمندان صنعتگر حمایت می‌شوند
  • نشست کارگروه تخصصی پایداری خانواده و زیست عفیفانه
  • برخی رشته‌های تخصصی پزشکی در حال حذف شدن است
  • بهره برداری از فاز اول پایانه شرق تا پایان خرداد ۱۴۰۳