Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC) روز پنجشنبه اعلام کرد جلسه اضطراری مشاوران خود را در ۱۸ ژوئن تشکیل می‌دهد تا گزارش‌های مربوط به التهاب قلب پس از دریافت دوز‌های واکسن فایز و مدرنا را در دریافت کنندگان بررسی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام CDC، در مجموع ۴۷۵ مورد میوکاردیت یا پریکاردیت در بیماران ۳۰ سال و کمتر ثبت شده است که از میان آن‌ها ۲۲۶  مورد را تاییذ کرده است.

گفته می‌شود اکثر مبتلایان بهبود یافته‌اند، اما ۴۱ نفر علائم مداوم داشتند، ۱۵ نفر هنوز در بیمارستان بستری و سه نفر در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

تام شیمابوکورو، معاون دفتر ایمنی CDC گفت در جلسه روز پنجشنبه، مواردی از التهاب قلب در جوانان که اخیرا با دوز‌های دوم واکسن mRNA واکسینه شده‌اند، بیش از حد انتظار بوده است.

داده‌های CDC صد و نود و شش مورد از میوکاردیت و پریکاردیت در میان افراد ۱۸ تا ۲۴ ساله را نشان می‌دهد. در میان نوجوانان ۱۶ تا ۱۷ ساله، ۷۹ مورد میوکاردیت و پریکاردیت تا ۳۱ ماه مه گزارش شده است.

میوکاردیت التهاب عضله قلب است که می‌تواند منجر به آریتمی قلبی و مرگ شود. به گفته محققان در سازمان ملی اختلالات نادر، میوکاردیت می‌تواند ناشی از عفونت باشد، اما به طور معمول میوکاردیت نتیجه واکنش ایمنی بدن در برابر آسیب اولیه قلب است. پریکاردیت غالبا با میوکاردیت جایگزین می‌شود و به التهاب پریکارد، کیسه نازک اطراف قلب اشاره دارد.

با جستجو در سیستم گزارش دهی رویداد‌های جانبی واکسن  ۹۰۰ مورد پریکاردیت و میوکاردیت گزارش شده در آمریکا، در میان تمام گروه‌های سنی پس از واکسیناسیون کووید-۱۹، بین ۱۴ دسامبر سال ۲۰۲۰ و ۴ ژوئن ۲۰۲۱ گزارش شده است. از ۹۰۰ مورد گزارش شده، ۵۹ مورد در گروه ۱۲ تا ۱۷ ساله رخ داده است، همه موارد به جز یک مورد به فایزر نسبت داده شده است.

در تاریخ ۱۰ مه، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) EUA را برای واکسن فایزر گسترش داد که شامل کودکان ۱۲-۱۵ ساله بود. در ۱۰ ژوئن، شرکت مدرنا از FDA خواست تا استفاده اضطراری از واکسن کووید خود را در نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ ساله گسترش دهد.

CDC قبلا گفته بود که طبق گفته گروه مشاوره آژانس، گزارش‌هایی مبنی بر اینکه برخی از نوجوانان و جوانان واکسینه شده دچار مشکلات قلبی شده‌اند، در حال بررسی است.

کمیته مشورتی CDC در مورد روش‌های ایمن سازی در بیانیه‌ای گفت گزارش میوکاردیت تا به امروز بیشتر در نوجوانان و بزرگسالان جوان و بیشتر در مردان نسبت به زنان و بیشتر در دوز دوم و معمولا در طی چهار روز پس از واکسیناسیون دیده می‌شود. به نظر می‌رسد که اکثر موارد خفیف بوده و پیگیری آن همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید 

بروز مشکلات قلبی در جوانان آمریکایی پس از تزریق واکسن فایزر و مدرنا

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس واکسن کرونا واکسن فایزر گزارش شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۵۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود، جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دستگیر شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، چندی قبل، زن جوانی هراسان به یکی از کلانتری‌های جنوب تهران رفت و هنگامی که مقابل افسر نگهبان قرار گرفت، گفت: یکی از ارازل و اوباش‌های محل به نام "بیژن" به خواستگاری دختر 17 ساله‌ام آمده بود اما به‌خاطر شرارت‌هایش و اعتیادی که الکل به دارد، جواب منفی دادیم اما او کینه به دل گرفت!

شاکی ادامه داد: روز حادثه، بیژن و 2 نفر از دوستانش که به‌خاطر مصرف مشروبات الکلی در حالت طبیعی نبودند به سمت خانه ما حمله کردند و پس از شکستن قفل درب با میله‌‌آهنی وارد خانه شدند و پس از ضرب و شتم اعضای خانواده‌ام، دخترم را به قصد آدم‌ربایی سمت خودروی خود بردند همچنین آنها قبل  از اینکه فرار کنند در جریان ارتکاب جرم، مرد همسایه‌ای که قصد داشت دخترم را نجات دهند از طبقه دوم راه‌پله‌های ساختمان به پایین پرتاب کردند!

پس از ثبت شکایت و تشکیل پرونده در دادسرای جنایی، تیمی از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی خیلی زود راهی صحنه جرم  شدند و با بازبینی دوربین‌های مداربسته، پلاک خودروی موردنظر را شناسایی کردند که در  ادامه نیز تردد ماشین آنها در حوالی شهرستان آمل ردیابی شد و همین سرنخ کافی بود تا متهمان در یک قدمی بازداشت قرار بگیرند.

اقدامات اطلاعاتی برای دستگیری 3 مرد جوان ادامه داشت اما هنگامی که آنها متوجه شدند از سوی پلیس تحت پلیس تعقیب هستند دختر جوان را رها کردند و به صورت جداگانه متواری شدند.

قتل هولناک مرد معتاد با ضربات چاقو در شرق تهران

 پس از بازگشتن دختر جوان به خانه‌اش تحقیقات جنایی ادامه پیدا کرد و مشخص شد خواستگار شرور در خانه پدرش واقع در محله قرچک مخفی شده که ساعتی بعد کارآگاهان راهی مخفیگاه موردنظر شدند و پس از تعقیب و مراقبت چند دقیقه‌ای او را طی یک عملیات ضربتی بازداشت کردند.

متهم پس از انتقال به اداره پلیس خیلی زود هدف تحقیق قرار گرفت و به جرم خود مبنی بر آدم‌ربایی دختر جوان با همدستی 2 نفر از دوستانش اعتراف و عنوان کرد به‌خاطر اینکه مشروبات الکلی مصرف کرده مرتکب جرم شده است.

به گزارش تسنیم، با دستور بازپرس جنایی، متهم برای روشن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی قرار گرفت و تحقیقات جهت دستگیری 2 ارازل و اوباش فراری دیگر ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جوان‌ترین بازیکن لیگ برتر، جایی دور از تهران!
  • جزئیات قتل وحشتناک نوه به دست مادربزرگ سنگدل
  • دستگیری عاملان قتل جوان ١٩ ساله در باقرآباد کرمان
  • مثانه بیش فعال دارید ؟ روش‌های سریع برای درمان را بدانید
  • ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در این شهر
  • ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
  • چه افرادی بیشتر در معرض خطر سرخک هستند؟
  • چه افرادی به مراقبت بیشتر در برابر سرخک نیاز دارند؟
  • شروع دومینوی التهاب در اسرائیل/فرودگاه بن گورین تعطیل شد!
  • طارمی فعلا تابعیت پرتغالی نمی‌گیرد