Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علیرضا زاکانی به عنوان چهارمین نامزد ریاست جمهوری که از شبکه استانی ایلام و از طریق برنامه ایران سرای من با مردم استان ایلام سخن می گفت، اظهار داشت: دولت الکترونیک زمینه مبارزه با بروکراسی های اداری و مفاسد اقتصادی را در دستور کار خواهد داشت و تمرکز زدایی امکان دادن اختیارات را به استان ها فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: بنده ۲ دهه سابقه مبارزه با مفاسد اقتصادی را دارم و با مسوولان ارشد کشور برخورد کرده ام چرا که معتقدم باید ریشه فساد را از خاک بیرون کشید و به لطف خدا بارها افراد از بنده شکایت کرده اند و این دانه درشت ها به دنبال این بودند که حق شما مردم خورده شود.

وی با انتقاد از وضعیت توزیع اعتبارات یادآور شد: اعتباراتی که ما داریم چهار دسته است، اعتبارات ملی، ملی- استانی، اعتبارات وزارتخانه ها و اعتباراتی که به استان ها داده می شود،اعتباراتی که به استان ها داده می شود ۱۰ درصد است که شورای برنامه ریزی استان و شهرستان برای آن تصمیم می گیرد.

نامرد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: ما با اختیاراتی که به استان ها می دهیم از طریق اعتبارات است در حال حاضر ۹۰ درصد اعتبارات خارج از استان تصمیم گیری می شود.

زاکانی اضافه کرد: ۱۲ درصد ماده ۷۵ قانون محاسبات عمومی که متعلق به وزارتخانه ها است و از طریق وزارتخانه ها به استان ها داده می شود این ۱۲ درصد اعتبارات بودجه در اختیار استان قرار می گیرد و بعد متوجه می شویم که دستگاه این اعتبارات را در کجا هزینه کرده و ۷۸ درصد نیز ملی و ملی استانی شده است که از قبل برای آن‌ها تعیین تکلیف می شود که باید بشکند.

وی ادامه داد: ما در استان ها به دنبال یک باز آمایش مجدد هستیم و این بازآمایش در استان ها می تواند توانمندی های مختف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی استان ها را مشخص کند و ما ۴۵۱ شهرستان را محور حرکت و اداره کشور قرار دهیم و اختیارات ویژه برای اداره شهرستان ها و هزینه کرد و انتقال اعتبارات به آن شهرستان و اختیار ویژه برای بهره مندی از نخبگان شهرستان و به میدان آوردن آنها محیا کنیم.

نامزده سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: اگر این تمرکززدایی صورت بگیرد عملا امکانی فراهم می شود که ۴۵۰ نقطه کشور در این روش با هم مسابقه می دهند و در هر نقطه امکانی وجود دارد و براساس آن امکان و طبق اولویت های آن منطقه مد نظر قرار بگیرد و پرداخت حق و حقوق مردم در اولویت باشد.

زاکانی افزود: مناطقی وجود دارند که بر معادن و منابع نفتی نشسته اند ولی از این مواهب محروم هستند و این ظلم ها باید پایان داده شوند و ماده ۱۱۰ قانون مالیات های مستقیم امکانی را ایجاد می کند که مالیات در همان محل گرفته و هزینه شود

وی تاکید کرد: ما امکانی را ایجاد می کنیم که مالیات شرکت ها در همان منطقه و استان پرداخت می شود و بخشی از این مالیات در همان منطقه ی هزینه و به مردم سهم داده شود و در کوچه پس کوچه های دولت یا تهران معامله شود.

زاکانی یادآور شد: این تمرکز زدایی امکانی به ما می دهد که از قاعده هرم اجتماعی تحول بزرگی را رقم بزنیم و در همین بخش اقتصاد و مدیریت گام بزرگی را در جهت مفاسد اقتصادی و اداری و بروکراسی اداری است.

نانزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اولین نکته اینکه ما یک راهی را طی کردیم که اشتباه است چرا که دولت موجود فکر می کند که از طریق خارج می تواند مشکلات ما را حل کند.

زاکانی ادامه داد: تحریم یک استراتژی دقیق و انتخاب شده توسط آمریکا برای فشار بر نظام و مردم رشید ایران است، آدم نباید از دشمن خود انتظار خوبی داشته باشد و دشمن دشمنی می کند و ما باید عاقلانه راه درست را انتخاب کنیم.

وی تصریح کرد: ابتدا کاری که بنده می کنم این است که این نگاه کلی را تغییر می دهم به این صورت که ما در کشور یک ظرفیت های بیشماری داریم و به این ظرفیت ها باید تکیه کرد و ما به دنبال تغییر نگاه کلی هستیم که ما در داخل کشور ظرفیت های بسیاری داریم که باید بر آن تکیه کرد و پلی برای پیشرفت و رفع مشکلات مردم باشد .

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: با وجود تورم کمر معیشت مردم را شکسته است و رمقی برای مردم باقی نمانده است، مردم در فشار هستند و باید رویکرد را تغییر داد و یک طرح نو در افکند و این طرح نو این باشد که توانمندی های داخلی را مد نظر قرار دهیم و از همه پتانسیل های منطقه و جهان در جهت سرآمدی ایران عزیز استفاده کنیم.

زاکانی افزود: دولت بنده دولت اقدام و اصلاح است نه دولت شعار و حرف و با اقدام فکورانه و دقیق و اصلاح امور مسیری را انتخاب می کنیم که ظرفیت های داخلی به ظهور و بروز برسد.

این نامزد ریاست جمهوری یادآور شد: در داخل کشور به دنبال این هستیم با عقلانیت ، معنویت ، عدالت و خلاقیت زمینه تحقق افتخارات و کسب حداکثر میزان بالای استقلال برای کشور و آزادی را برای ملت به ارمغان بیاوریم.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی باید متضمن آزادی، استقلال، عدالت و معنویت باشد تا ایران پیشرفته را در منطقه و جهان سرآمد کنیم و ایران شرایطش را دارد.

زاکانی بیان کرد: این ظلم به جوانان، زنان، اقوام و آحاد ملت ایران است و به همه مردان و زنان، اقوام ، مذاهب، صنوف ، اقشار و اقلیت ها ظلم می شود چرا که کشور بر مدار عقلانیت و درست توسط دولت اداره نمی شود و پس شما می توانید تغییر دهید و این تغییر فقط به رویکرد کفایت نمی کند و این سنگ بنای اولیه است که باید درست شود

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: ما در این مسیر نیازمند این هستیم که همه ابعاد را در نظر بگیریم و کشور نباید یک بعدی اداره شود و باید متناسب سازی شود و برای متناسب سازی کشور ما چهار رویکرد تحولی را انتخاب کردیم، رویکرد اول رویکرد اقتصاد و مدیریت صحیح است چرا که جان همه به لبشان رسیده است مردم فشار بسیاری را تحمل می کنند و کمرشان دارد می شکند ولی  گوش شنوا و چشم بینایی وجود ندارد.

وی منتقدانه اذعان داشت: دولت بارها اعلام کرده است که همه چیز خوب است ولی یا نمی بینید و یا نمی خواهید ببینید یا کسی در خواب است یا خود را به خواب زده است که نمی توان  بیدارش کرد.

زاکانی یادآور شد: فوریت ما اقتصاد و مدیریت است و اساس بر جهش تولید است که برای ما اولویت اولویت است برای ما از یک فوریت بالا برخوردار است در کنار جهش تولید ما دنبال این هستیم که کشور را بر مدار شایستگی اداره کنیم و توجه به حکمرانی فضای مجازی و دولت الکترونیک داریم و به تمرکز زدایی هم توجه می کنیم 
عده ای در مرکز نشسته اند و فکر می کنند که همه ی کشور را می توانند اداره کنند و به جای همه فکر می کنند که این رویه غلط است.

وی تاکید کرد: مبارزه با مفاسد اقتصادی موضوع جدی است و مبارزه با لختی ها و سستی ها در بنده دولت یک امر جدی است و اگر ما خود دولت را اصلاح کنیم و چالاک کنیم و پاسخ گو کنیم و عناصر خدوم در دولت دست به دست هم دهیم و انقلابی را در دولت ایجاد کنیم و از مقابل تولید کنار رویم و در کنار تولید کنندگان قرار گیریم و با شفافیت حرکت کنیم .

وی با بیان اینکه افرادی که نگاه ابزاری بر بانوان، جوانان و دیگر اقشار دارند، ادامه داد: تکیه دولت بر مردم است و با مشارکت مردم امکانی را ایجاد می کنیم که اولین کسی که نیازمند مردم باشد دولت است.

زاکانی گفت: نهادسازی می کنیم که مسوولان مقابل مردم پاسخ گو باشند و اعتراضات در مسائل اجتماعی یک امر پذیرفته شده است و آن را نهادینه می کنیم 
موضوع مسکن و اشتغال در برنامه جهش تولید حل خواهد شد و شما در سال اول یک تغییر را احساس خواهید کرد و در سال های بعد جهش های خوبی را ایجاد خواهیم کرد.

نامزده سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: بنده در دو دهه اخیر و قبل از آن در جنبش دانشجویی چندین بار کشور را سفر کرده ام و در این مدت بیش از ۴ بار همه مناطق کشور را سفر کرده ام و بر همه ی مشکلات مردم آشنا هستند.

زاکانی بیان کرد: ما سایت و درگاه اینترنتی را ایجاد کردیم و همه مشکلات مردم را در آن احصا کردیم و مردم عزیز می توانند این سایت را ببینند و اگر نپسندیدند می توانند آن را اصلاح کنند، ما برداشت نخبگانی هم از شهرستان ها انجام داده ایم و تغییر و تحول زمینه ی آماده ای دارد و این ما هستیم که می توانیم تغییر را رقم زنیم.

وی در خصوص استان ایلام هم اظهار داشت: امروز در خصوص استان ایلام هم مطالبی را مطرح می کنم ،سلام بر مردم همیشه پر افتخار ایلام وقتی ما صحبت از ایلام می کنیم صحبت از خاطرات دوران دفاع مقدس و حضور در خطه ای می کنیم که افتخار حضور در میان پنج استان در مقابل تجاوزات صدامی را در تاریخ خود دارد.

وی یادآور شد: مردم بزرگ و خون گرمی که باوجود همه ظرفیت ها در سختی به سر می برند و به همه ی بزرگان این استان درود می فرستیم به بزرگان طوایف و تیره هایی که در نهایت صفا و صمیمیت در حال زندگی هستند 

زاکانی گفت: آشنایی ما با ایلام در دوران دفاع مقدس آغاز شد و در دهلران، مهران و جای جای این استان و شناسایی که در جای جای این استان انجام می دادیم ارتباط عمیقی را با تیپ امیر المومنین داشتیم و همکاری جدی را با رزمندگان ایلام داشتیم

وی تاکید کرد: ایلام ظرفیت های بزرگی دارد و آشنایی با این ظرفیت ها ادامه پیدا کرد تا این که در سال های اخیر مهران دروازه ورودی برای حرکت اربعین قرار گرفت و مهمان نوازی و بزرگی و عظمت ایلامی ها و آنچه که از بزرگی و عظمت می تواند در مسیر رسیدن به سیدالشهدا در نظر بگیرید دیدیم 

وی افزود: استان ایلام در طول سال ۶ میلیون زائر را میزبانی می کند و استانی که از ظرفیت ها و منابع خاصی بهره می برد نباید در این وضعیت باشد، ولی آنچه در خصوص مشکلات و مسائل می بینیم شایسته مردم ایلام نیست هم مشکلات کم آبی و مواصلاتی و هم نیمه تمام بودن طرح های عمرانی و بیکاری گسترده و مشکلاتی که در شکاف بین خانواده شکل می گیرد و یک آسیب بزرگ اجتماعی را در جامعه ما ایجاد کرده است که این زیبنده ی این مردم عزیز نیست.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: ما به استان های مرزی یک نگاه ویژه و اساسی داریم و ایلام هم جزو سرآمدان آن است که هم توجه به توسعه زیرساخت ها و ارائه خدمت و فراتر از انجام خدمت در کانون کشور و توجه به مناطق محروم و استانهایی همچون ایلام که مورد بی دقتی قرار گرفته اند در دستور کار دولت ما خواهد بود.

وی به ظرفیت کشور عراق اشاره کرد و گفت: در کنار ایلام کشور عراق قرار گرفته است و با اندک توجهی به ایلام می تواونیم مراوده ی جدی را با استان های هم جوار در عراق برقرار کنیم و این قول را به عنوان یک رزمنده و به عنوان فردی که سال های سال در میان شما بوده ام می دهم که انجام دهم. 

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: قول می دهم که با همه وجود خود را وقف رفع محرومیت و مشکالتی که در استان های محروم وجود دارد نمایم و در سال اول و دوم دولت بنده تلاش خواهیم کرد که چهره ی بسیار خوبی را در استان های محرومی همچون ایلام نظاره گرد باشیم و دعا می کنم که باز هم توفیق یابیم که به استان ایلام حضور یابیم و در کسوت ریاست جمهوری بتوانیم خادمی شما را ادامه دهیم .

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ ایلام علیرضا زاکانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ ایلام علیرضا زاکانی انتخابات ۱۴۰۰ ایلام علیرضا زاکانی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مفاسد اقتصادی استان ایلام استان ها استان ها یادآور شد ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۵۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: همه ظرفیت‌ها برای مقابله با قاچاق به کار گرفته شود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری‌ آنا، جلسه ستاد اقتصادی دولت صبح امروز سه‌شنبه به ریاست سیدابراهیم رئیسی و به منظور بررسی آخرین وضعیت پیشگیری و مقابله با قاچاق برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دبیر ستاد مبارزه با قاچاق ضمن ارائه گزارشی از وضعیت قاچاق کالا و سوخت از مبادی ورودی رسمی و غیررسمی، به دیگر ابعاد این پدیده از جمله حجم بالای گردش مالی قاچاق، استفاده از بستر‌های قانونی برای دور زدن قانون، مسیر‌های قاچاق کالا و سوخت از خارج به داخل و از داخل به خارج و همچنین نقش پشتیبانان مسیر و روند قاچاق پرداخت.

رئیس جمهور پس از استماع این گزارش و نظر اعضای ستاد اقتصادی دولت در سخنانی با بیان اینکه مبارزه و مقابله با قاچاق، کمک به تولید و اشتغال در کشور است بر برنامه‌ریزی هماهنگ همه دستگاه‌های اجرایی نسبت به شناسایی و مسدودسازی بستر‌های قاچاق و همچنین هماهنگی کامل با ستاد مقابله با قاچاق برای مقابله بی‌امان با این معضل اقتصادی تاکید کرد.

رئیسی با اشاره به آثار سوء ضد تولیدی قاچاق، تبیین ابعاد خسارت‌های قاچاق به زیرساخت اقتصادی کشور را برای مدیران و همه استانداران ضروری دانست و تصریح کرد: مبارزه با قاچاق امری فرادستگاهی است و همه مدیران دولتی موظفند بدون هرگونه تاخیر با بهره‌گیری از قانون موجود و به کارگیری همه ظرفیت‌ها، مقابله قاطع با قاچاق را جزو اولویت‌های کاری خود قرار دهند.

رئیس جمهور در این جلسه بر اجرای دقیق و کامل قانون تازه به تصویب رسیده ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری، ملوانی و ته‌لنجی) با همکاری همه دستگاه‌های مسئول و اعمال نظارت جدی بر نوع و میزان کالا‌های وارداتی و ثبت اطلاعات آن در سامانه‌های گمرکات کشور تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش‌شرط‌های مردمی‌سازی اقتصاد ایران
  • ۵ وزیر دولت در صفِ اول «اصلاح کابینه» از نگاه محمودزاده /رئیسی با این وزرای ضعیف و ناکارآمد نمی تواند کاری از پیش ببرد
  • تکمیل بیش‌از ۷۰ هزار طرح نیمه تمام در اولویت کاری دولت
  • توجه به تعاونی‌ها و مبارزه با انحصارگرایی در مازندران؛ راهکار اجرایی شدن شعار سال
  • مسئولان به جای صندلی «مداخله‌جویی» روی صندلی «حکمرانی» بنشینند
  • علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟ /دولت اشکالات را نمی پذیرد چون توانایی اصلاح ندارد
  • ضرورت اجرای دقیق قانون تازه تصویب ساماندهی تجارت مرزی
  • مدیران دولتی مقابله با قاچاق را در اولویت قرار دهند
  • رئیسی: همه ظرفیت‌ها برای مقابله با قاچاق به کار گرفته شود
  • تلاش دولت سیزدهم به مهار تورم و توسعه روابط بین‌الملل منجر شد