Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@11:49:26 GMT

«دولت سلام» به دنبال اصلاح نوع اداره کشور است

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۵۴۳۵

«دولت سلام» به دنبال اصلاح نوع اداره کشور است

به گزارش خبرنگار مهر، سید امیر حسین قاضی‌زاده‌هاشمی بعد از ظهر شنبه در گفت‌وگو با شبکه اشراق زنجان با اشاره به اینکه شرایط امروز کشور به واسطه شیوع ویروس کرونا تغییر کرده است، گفت: همین تغییرات باعث شد تا اولویت را رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانسته و نتوانیم در بین مردم استان زنجان حضور پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه اعتقاد راسخ ما بر این است که باید از نزدیک در جریان امور قرار گرفت و برای این کار باید سفر استانی را در کارنامه خود داشت، افزود: ما وظیفه خود می‌دانیم که به عنوان کسی که نامزد ریاست‌جمهوری شده است، از نزدیک با مردم صحبت کرده و در جریان مشکلات آن‌ها قرار گیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زنجان در حوزه دین‌داری و ارادت به اهل‌بیت (ع) شهرت جهانی دارد

این نامزد ریاست‌جمهوری از زنجان به عنوان استانی که در حوزه دین‌داری و ارادت به اهل‌بیت (ع) شهرت جهانی دارد، یاد کرد و ادامه داد: با توجه به نوع زندگی که داشتم، از نزدیک در جریان مشکلاتی که شهرهای کوچک و کم‌برخوردار با آن مواجه هستند، بودم و بارها دیده‌ام که شهرهای کوچک در عرصه‌های مختلف به ویژه حوزه بهداشت و سلامت دست به گریبان هستند.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه در دولت سلام، افراد متدینی که سال‌ها کار و تلاش کرده‌اند، روی کار خواهند آمد و این خود یعنی ما به دنبال حل مشکلات اساسی کشور با این رویکرد هستیم، افزود: رنامه‌های دولت سلام بر این اساس استوار است که امروز ما به دنبال تغییر روندها و رویکردها هستیم. همچنین تلاش خواهیم کرد تغییر سیر امکانات به مرکز کشور تحقق یابد.

وی با تاکید بر اینکه دولت‌ها باید به گونه اقدام کنند که همه امکانات در مرکز شهرها متمرکز نشده و سایر شهرستان‌ها نیز بتوانند از امکانات استفاده کنند، اظهار کرد: ایجاد انگیزه برای هر ایرانی در راستای ماندگاری افراد در موطن خود، یکی از اقدامات دولت سلام برای زدودن تمرکززدایی از پایتخت و کلان‌شهرها خواهد بود.

این نامزد ریاست‌جمهوری با یادآوری اینکه شرایط امروز پایتخت به لحاظ برخورداری از همه زیرساخت‌ها باعث شده است حتی کلان‌شهرها نیز از این حیث در مراتب پایین‌تری قرار گیرند، عنوان کرد: امروز تلاش می‌کنیم با روی کار آمدن دولت سلام که با انتخاب مردم در روز ۲۸ خردادماه محقق خواهد شد، رویکردها را به نفع مردم تغییر دهیم.

قاضی‌زاده‌هاشمی در ادامه با اشاره به اینکه زنجان یکی از استان‌های مستعد کشور بوده و از ظرفیت‌های بسیار خوبی در بخش‌های مختلف برخوردار است، اضافه کرد: اگر به تاریخ استان زنجان در طول انقلاب اسلامی نگاه کنیم، خواهیم دید که زنجان در عرصه دفاع‌مقدس خوش درخشیده و این استان به دیار غواصان دریادل و خط‌شکن نام‌گذاری شده است.

این نامزد ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه مهم‌ترین مشکلی که امروز دولت سلام به دنبال اصلاح آن است، نوع اداره کشور است، گفت: مشکل امروز ما عزل و نصب مسئولان نیست، بلکه نوع اداره کشور است؛ چرا که بارها مشاهده کرده‌ایم که بعد از انتخابات، مدیرانی که باید برای مردم تصمیم‌گیری می‌کردند، خود هر تصمیمی که صلاح می‌دانستند، اتخاذ کرده‌اند.

در دولت سلام امور باید به خود مردم واگذار شود

قاضی‌زاده‌هاشمی با بیان اینکه معتقدیم در دولت سلام، امور باید به خود مردم واگذار شود، افزود: اگر این مهم تحقق یابد، آن وقت قادر خواهیم بود ادعا کنیم که مسئولان از طرف مردم تصمیم نمی‌گیرند، بلکه برای مردم تصمیم می‌گیرند و در این نوع مدل مدیریت است که مسئولان به مسائل استان‌ها اشرافیت داشته و درک درستی از مشکلات خواهند داشت.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه در دولت سلام هر مسئولی که یک‌سوم مردم استان نسبت به عملکرد آن رضایت نداشتند، عزل خواهد شد، یادآور شد: این بدان معنی است که یکی از رویکردهای اصلی دولت سلام، جلب رضایت مردم است و رضایت مردم نیز زمانی جلب می‌شود که مسئولان بتوانند تصمیماتی که به حل مشکلات آن‌ها منتج می‌شود، اتخاذ کنند.

زیرساخت ها باید برای تقویت ظرفیت های استان زنجان فراهم شود

قاضی‌زاده هاشمی همچنین با اشاره به مزیت‌های و ظرفیت‌های شهرستان‌های مختلف استان زنجان، خاطرنشان کرد: شهرستان‌های استان زنجان دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه معادن سرب و روی، گردشگری، کشاورزی، صنعت چوب و … دارد که باید زیرساخت‌ها جهت تقویت همه این ظرفیت‌ها فراهم شود.

وی با بیان اینکه محدودیت‌هایی برای مردم شهرستان‌های مختلف استان زنجان در حوزه کشاورزی ایجاد شده است که باید مدیریت شود، گفت: شهر زنجان مشکل آب دارد، هر چند سیستم فاضلاب تا حدی اجرا شده که امیدواریم در سایر شهرستان‌ها نیز اجرا شود.

این نامزد ریاست‌جمهوری گفت: سدهای بزرگی در استان زنجان است اما منابع آبی آن به درستی مدیریت نشده و استان زنجان مستعد سیل‌خیزی است که باید مرتفع شود.

قاضی زاده افزود: معادن زیادی در ابهر وجود دارد که باید توسعه یابد. خدابنده نیز دارای دشت‌های وسیعی است که گندم زیادی در این منطقه به صورت دیم تولید می‌شود اما مهاجرت در این شهرستان نیز زیاد است.

وی با بیان ینکه خرم‌دره را مستعد جنگل‌کاری دانست و در خصوص شهرستان طارم، گفت: شهرستان طارم می‌تواند در صنعت چوب و گردشگری رونق یابد. ماه‌نشان نیز شهرستانی است که دارای باارزش‌ترین صنایع معدنی است، به گونه‌ای که ۳۳ نوع ماده معدنی در این شهرستان وجود دارد. ایجرود نیز جزو شهرستان‌هایی است که جاذبه گردشگری داشته اما در اولویت استان نبوده است.

این نامزد ریاست‌جمهوری با اشاره به ظرفیت های گردشگری شهرستان سلطانیه، گفت: زیرساخت خوبی در حوزه گردشگری در این شهرستان وجود دارد. بخشی از دوران تمدنی ایران در شهرستان سلطانیه است اما متاسفانه از این میراث فرهنگی بزرگ به خوبی مراقبت نشده و نیاز به سرمایه‌گذاری جدی است.

قاضی‌زاده‌هاشمی با بیان اینکه استان زنجان در مسیر شبکه ریلی است، افزود: با این وجود، تراکم راه‌های ریلی استان کم است و تنها یک مسیر دارد که آن هم به صورت یک خطه است، بنابراین زیرساخت‌های ریلی باید تقویت شود.

کد خبر 5233098

منبع: مهر

کلیدواژه: انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی انتخابات 1400 ویروس کرونا سیدابراهیم رئیسی کرمانشاه مشارکت مردم در انتخابات بوشهر گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه اردبیل انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شورای شهر و روستا سعید جلیلی ایلام نامزد ریاست جمهوری قاضی زاده هاشمی دولت سلام استان زنجان شهرستان ها زیرساخت ها ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۵۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه های ذینفع از سنگ اندازی برای مصوب نشدن «لایحه اصلاح مالیات های مستقیم» دست بر نخواهند داشت

ایجاد جذابیت برای تولید و از جذابیت انداختن اقدامات سوداگرانه یکی از اقداماتی است که دولت ها با استفاده از ابزارهای تشویقی و تنبیهی می توانند در کشور انجام دهند. در همین ارتباط باید بگوییم که در شرایط فعلی، تولید در کشورمان نسبت به فعالیت های سوداگرانه با اقبال کمتری روبروست. زیرا تولید با مشکلات عدیده ای مواجه است، در حالی که فعالیت های مخرب و واسطه ای پرسود هستند.

به منظور حل مشکلی که در بالا به آن اشاره کردیم، دولت لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم را به مجلس فرستاده است. بر اساس این لایحه، مالیات عملکرد تولید از 25 به 15 درصد کاهش می یابد و مالیات بر دارایی و سرمایه افزایش پیدا می کند.

دولت پیشنهاداتی در خصوص جذب سرمایه های خرد مردمی نیز مطرح کرده است. ایجاد مشوق در این زمینه از جمله کارهایی است که در دستور کار قرار دارد. به زعم بسیاری، تصویب این لایحه در مجلس و اجرای آن می تواند زمینه ساز جذب سرمایه های داخلی و خارجی باشد.

 آلبرت بغزیان، کارشناس اقتصادی در خصوص لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم که توسط دولت به مجلس ارائه شده است، تصریح کرد: اصلاح قانون مالیات های مستقیم می تواند مفید باشد. به این ترتیب، می توانیم انگیزه افراد را برای سرمایه گذاری افزایش دهیم. در این روند اصلاحی به سمتی می رویم که بیشترین مالیات را از سرمایه ها و دارایی های راکد بگیریم و مالیات تولید را به حداقل برسانیم.

گروه های ذینفع  تلاش خود را برای سنگ اندازی انجام خواهند داد

وی ادامه داد: این روند معقولی است که فعالیت های سوداگرانه و واسطه گری مشمول مالیات بیشتری شوند و تولید کمترین مالیات را بپردازد. در این صورت است که اقتصاد را به سمت و سوی درستی سوق می دهیم.

این کارشناس اقتصادی توضیح داد: در وهله اول این موضوع مهم است که هر چه سریع تر لایحه در مجلس مورد بررسی قرار بگیرد و مصوب شود. البته احتمالاً گروه های ذینفع بیکار نمی نشینند و تلاش خود را برای سنگ اندازی انجام خواهند داد. در مرحله بعدی، باید دقت کنیم که در عمل این قانون به درستی اجرا شود و بتواند انگیزه های لازم را برای افزایش سرمایه گذاری های مولد ایجاد کند. تشخیص دقیق درآمد افراد و مالیات ستانی عادلانه و هوشمند می تواند کمک فراوانی به اقتصاد کشور بکند.

بغزیان گفت: سرمایه های خرد در کشور وجود دارد که در کانال های غیررسمی به کار می افتند، جذب این سرمایه ها به بخش های مولد مفید خواهد بود. ایجاد مشوق های سرمایه گذاری که در لایحه پیش بینی شده است، می تواند به جذب این سرمایه ها از بین مردم کمک کند.

مهم ترین لایحه دولت در راستای تحقق شعار سال و جهش تولید 

وی در خصوص پیشنهاد لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم مبنی بر اخذ مالیات از سرمایه های غیرمولد خاطرنشان کرد: مسلماً این روش می تواند کارساز باشد. به این ترتیب، برای تولید جذابیت ایجاد می کنیم. وقتی افراد متوجه شوند که برای سرمایه های راکدشان باید مالیات بیشتری بپردازند، به فکر می افتند که از آن دارایی و سرمایه استفاده کنند و آن را در چرخه اقتصاد کشور به کار بیندازند.

این کارشناس اقتصادی گفت: به هر روشی بتوانیم به کاهش مالیات بخش تولید و افزایش مالیات بخش های غیرمولد بپردازیم، به نفع کشور است. از این طریق می توانیم برای تولید جذابیت ایجاد کنیم. در حال حاضر، رکود سرمایه سود بیشتری برای افراد دارد و تولید صرفه اقتصادی ندارد. باید سیاست ها را طوری تغییر دهیم که این روند معکوس شود.

بغزیان خاطرنشان کرد: تولید نیاز به سرمایه دارد و سرمایه ها متاسفانه در حال حاضر در بخش های غیرمولد به کار انداخته می شوند. با توجه به پیشنهادات مهم و کلیدی که در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در زمینه کاهش 40 درصدی مالیات بخش تولید و رسیدن مالیات تولید به 15 درصد مطرح شده است، این لایحه را می توان مهم ترین لایحه دولت در راستای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم بدانیم.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • ۵ وزیر دولت در صفِ اول «اصلاح کابینه» از نگاه محمودزاده /رئیسی با این وزرای ضعیف و ناکارآمد نمی تواند کاری از پیش ببرد
  • رشد اقتصادی نشان دهنده امید ملت ایران به آینده است
  • وزیر ارتباطات: هفت هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • کشف برنج و آرد خارج از شبکه در نهاوند
  • دولت با حمایت از ساخت مردمی مسکن به دنبال تحقق شعار سال
  • رهبر انقلاب با قدرت و حکمت امروز در حال اداره کشور است
  • علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟ /دولت اشکالات را نمی پذیرد چون توانایی اصلاح ندارد
  • گروه های ذینفع از سنگ اندازی برای مصوب نشدن لایحه اصلاح «قانون مالیات های مستقیم» دست بر نخواهند داشت
  • گروه های ذینفع از سنگ اندازی برای مصوب نشدن «لایحه اصلاح مالیات های مستقیم» دست بر نخواهند داشت
  • تحقق شعار سال و کاهش 40 درصدی مالیات بخش تولید با لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم