Web Analytics Made Easy - Statcounter

رزیتا علیپور با شکست در مسابقات گزینشی المپیبک توکیو از دور مسابقات کنار رفت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روز دوم از مسابقات کاراته گزینشی المپیک توکیو از صبح امروز(شنبه - 22 خرداد ماه) در پاریس آغاز شد و رزیتا علیپور نماینده  کاراته کشورمان با شکست مقابل کاراته‌کایی از مراکش از دور مسابقات کنار رفت و در حسرت کسب سهمیه المپیک باقی ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رزیتا علیپور در مسابقات وزن 61- کیلوگرم کشورمان پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف کریستینا گارسیا فررا از اسپاینای رفت و به برتری 3 بر صفر دست یافت.

او در مرحله سوم رودروی بتسیام سادینی از مراکش قرار گرفت و با نتیجه 2 بر یک مغلوب حریف خود شد اما با توجه به صعود حریف خود به دیدار نهایی فرصت حضور در جدول شانس مجدد را کسب کرد.

علیپور در نخستین دیدار خود در جدول شانس مجدد به مصاف میشله فونسکا رومرو از پورتوریکو رفت و با عملکردی ضعیف مقابل حریف خود 4 بر صفر مغلوب شد و از دور مسابقات کنار رفت.

با حذف رزیتا علیپور، کار نمایندگان کومیته کشورمان در مسیر کسب سهمیه المپیک با کسب 4 سهمیه المپیک توکیو توسط بهمن عسگری، سجاد گنج‌زاده، حمیده عباسعلی و سارا بهمنیار به پایان رسید. از ساعاتی دیگر ابوالفضل شهرجردی در مرحله نهایی دوره‌ای مسابقات کاتا به مصاف رقبای خود خواهد رفت تا برای کسب سهمیه تلاش کند تا کاتای ایران نیز شانس حضور در المپیک توکیو را داشته باشد.

کاراته گزینشی المپیک| راهیابی شهرجردی به مرحله نهایی دوره‌ای/ کاتاروی کشورمان به سهمیه المپیک نزدیک شد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کاراته بانوان ایران کاراته کاراته ایران رزیتا علیپور کاراته بانوان ایران کاراته کاراته ایران رزیتا علیپور سهمیه المپیک رزیتا علیپور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۵۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار سهمیه المپیک برای پاروزنان ایران

علی آقا میرزایی با کسب مدال برنز مسابقات قایقرانی آبهای آرام آسیا ایران را صاحب چهارمین سهمیه بازیهای المپیک ۲۰۲۴ کرد.

به گزارش مشرق، در چهارمین و آخرین روز از مسابقات قایقرانی آبهای آرام قهرمانی آسیا و انتخابی قاره‌ای المپیک در توکیوی ژاپن، علی آقامیرزایی در فینال کایاک هزار متر مردان با وجود کسب نشان برنز با توجه به قوانین موجود به عنوان دومین قایقران آبهای آرام کشورمان صاحب سهمیه حضور در بازیهایی المپیک پاریس شد.

علی آقامیرزایی در فینال کایاک ۱۰۰۰ متر مردان در رقابت با حریفانی از سنگاپور، ازبکستان، ژاپن، چین، قزاقستان، عراق و کره رقابت کرد و با زمان ۳:۵۰.۲۸۲ دقیقه به عنوان قایق سوم از خط عبور کرد و با کسب مدال برنز مسابقات جواز حضور در المپیک پاریس را کسب کرد.

با توجه به کسب سهمیه قایق دونفره قزاقستان و طبق قوانین فدراسیون جهانی و اینکه اولویت سهمیه با قایق گروهی است و با توجه به اینکه قایق تکنفره قزاقستان دوم شده بود ، دومین سهمیه المپیکی ماده کایاک مردان به نفر سوم تعلق گرفت. به این ترتیب آقامیرزایی با وجود کسب مدال برنز صاحب سهمیه المپیک شد. در هر ماده دو قایق راهی بازیهای پاریس شدند.

علی آقامیرزایی با کسب این سهمیه برای دومین بار متوالی راهی بازیهازی المپیک می شود. پیش از این در تاریخ قایقرانی کشورمان محسن شادی در روئینگ دوبار در این رویداد حاضر بوده و آقا میرزایی دومین پاروزنی است که شانس شرکت در دو المپیک پی در پی را بدست آورده است.

صبح امروز محمد نبی رضایی قایقران جوان ماده کانو هم موفق شد صاحب سهمیه حضور در بازیهای المپیک فرانسه شود.

پیش از این در جریان آخرین روز از رقابت های قایقرانی روئینگ قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک که همزمان در کشور کره جنوبی در جریان است، فاطمه مجلل در روئینگ تک نفره زنان و تیم دو نفره زنان کشورمان در روئینگ متشکل از مهسا جاور و زینب نوروزی دو سهمیه با ارزش را برای ایران بدست آورده بودند.

با پایان یافتن این دو رویداد، قایقرانی کشورمان با چهار قایق در رقابت های المپیک ۲۰۲۴ پاریس فرانسه شرکت خواهد کرد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • مدام به کسب سهمیه المپیک فکر می کنم/ تجربه ندارم اما ناامید نیستم
  • بازتاب موفقیت شاگردان رنگرز در UWW؛ ایران اولین تیم کامل
  • درخشش کاراته‌کای سیرجانی در مسابقات قهرمانی کشور
  • بازتاب موفقیت شاگردان رنگرز در UWW؛ ایران اولین تیمِ کامل
  • کشتی فرنگی گزینشی المپیک در قاره آسیا| سهمیه ایران کامل شد
  • سهمیه‌های کشتی به ۱۱رسید؛ کشتی ایران با یک مسافر در استانبول
  • احتمال افزایش سهمیه‌های المپیک به بیش از ۳۵ نفر
  • ملی پوشان ووشو امشب راهی چین می‌شوند
  • چهار سهمیه المپیک برای پاروزنان ایران
  • نبی رضایی سهمیه کانوی المپیک را کسب کرد/ دومین سهمیه برای قایقران