Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-19@09:08:14 GMT

جلیلی: دغدغه مردم این است چرا مشکلات حل نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۵۴۸۹

جلیلی: دغدغه مردم این است چرا مشکلات حل نمی‌شود

سومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ساعت ۱۷ امروز؛ شنبه بیست و دوم خرداد ۱۴۰۰ با موضوع دغدغه های مردم برگزار شد.

به گزارش ایسنا، سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در ابتدای مناظره سوم درباره برنامه های دولت خود برای رفع دغدغه های مردم اظهار کرد: در اینجا دغدغه های درستی مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دغدغه مردم این است که چرا این موضوعات حل نمی شود. چرا این مسائل و مشکلات که شناخته شده است، حل نمی شود، این دغدغه مردم است. متوسط نرخ تورم در دنیا ۲.۵ درصد است و بیش از۱۰۰کشور تورم را زیر ۵ درصد آوردند. چرا در ایران تورم حل نشده است. گفته می شود زمین، مصالح و نیروی انسانی داریم، اما چرا مشکل مسکن حل نمی شود؟

وی ادامه داد: سوال مردم این است چرا دولت ها عقب هستند. کشوری با این همه ظرفیت می تواند جهش پیدا کند ولی سوال این است چرا ابتدایی ترین مسائل را حل نمی کنید. دولت می گوید تورم را سه سال کنترل کردیم، ولی چرا نگرانی وجود دارد که تورم سال آینده چقدر می شود. سال بعد هم فنر تورم در می رود و گرانی می شود. مردم می گویند چرا مسائل دیگری به جای این دغدغه ها مطرح می شود؟

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه برای حل این دغدغه ها باید برنامه جدی داشت، گفت: کار رئیس جمهور با وزیر فرق می کند و او باید بر برنامه اداره کشور و مسائل و دغدغه های مردم اشراف داشته باشد. برنامه که یک شبه نوشته نمی شود. برنامه که با سفارش به اندیشکده نوشته نمی شود، رئیس جمهور باید بر مسائل کشور اشراف داشته باشد.

جلیلی با بیان اینکه رئیس جمهور از روزی که مسئولیت را بر عهده می گیرد چقدر زمان را مغتنم می شمارد، تصریح کرد: مردم می بینند چهار یا هشت سال می گذرد ولی اتفاقی نمی افتد. اگر کسی منصف باشد از آن ها عذرخواهی می کند در غیر این صورت طلبکار مردم می شود. رئیس جمهور، رئیس جمهور ایران با تمام ظرفیت هایش است. حل کردن یک یا دو مسئله که حداقل کار است. باید برنامه ای فراتر از این ها داشته باشیم. دغدغه مردم این است که آیا تعارفات کنار گذاشته می شود؟ آیا کار نمایشی انجام می شود یا واقعی؟ آیا مصلحت مردم توسط رئیس جمهور پیگیری می شود؟ مردم می خواهند آینده قابل اطمینانی داشته باشند که کارها مبتنی بر برنامه و جدی و با نتیجه پیگیری شود.

***

سعید جلیلی در فرصت ۴ دقیقه ای برای نقد اظهارات دیگر کاندیداها، با اشاره به اینکه ورود ثبات در سیاست ها و محیط اقتصادی کشور یکی از نکات حائز اهمیت است، گفت: تحریم ها واقعیتی است که وجود دارد و نمی توان منکر آن شد، ولی مهمتر از تحریم، بهانه تحریم هاست که ناکارآمدی را گردن تحریم ها می اندازند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور باید فهم صحیحی از مناسبات جهانی و ظرفیت های داخلی کشور داشته باشد. مشکل این است که حداقل فهم از مناسبات جهانی وجود ندارد و بر همین مبنا هم می خواهند نسخه بپیچند. جهش تولید منوط به جهش صادرات و جهش صادرات منوط به جهش تعاملات خارجی است که دوستان در این زمینه کارنامه بسیار ضعیفی دارند، چون تعاملات خارجی را با دو سه کشور خلاصه کرده اند و معلوم است که این جواب نمی دهد.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در همین مذاکرات موجود طرف با پر رویی تمام تر می گوید موضوعات فراوان دیگری هم داریم و اهرم تحریم را هم خواهیم داشت. در اینجا باید به مردم بگویید در این زمینه چه برنامه ای دارید. باید اهرم دشمن را از دستش خارج کرد نه اینکه بگوییم عده ای در داخل نگذاشتند. برای بی اثر کردن تحریم و پشیمان کردن دشمن از تحریم باید برنامه داشته باشیم. تعامل سازنده با جهان باید به گونه ای شکل گیرد که اقتصاد کشور معطل گفت وگو با دو، سه کشور نشود. وقتی در مذاکرات موفق بودند، تحریم ها ۱۵۰۰ مورد شد و دلار هم ۳۰ هزار تومان.

جلیلی تأکید کرد: در روابط خارجی باید تهدید و فرصت را با هم دید و تهدید را به حداقل رساند و از فرصت ها نهایت استفاده را کرد. اکنون از هزار میلیارد دلار درآمد کشورهای همسایه، سهم ما چقدر است؟ ما برای تحریم بانکی ۱۱ طرح داریم که می شود در همین شرایط آن ها را اجرا کرد، اما بانک مرکزی باید بگوید چه کرده است. شما نه تنها در مذاکرات نتیجه نگرفتید بلکه فرصت های جهانی را به خاطر مذاکره با دو، سه کشور نادیده گرفتید.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری دغدغه مردم رئیس جمهور حل نمی شود دغدغه ها تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۵۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استانداردسازی راه‌ها در بلوچستان با سرعت پیگیری شود

وزیر کشور، گفت: توجه به راه‌های استان به ویژه منطقه بلوچستان برای توسعه سواحل مکران بسیار مهم است، زیرا راه زیربنای توسعه است و باید برای ارتقای راه‌ها و استانداردسازی آنها با سرعت بیشتری حرکت کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کنارک، احمد وحیدی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران سیستان و بلوچستان در فرمانداری شهرستان کنارک، اظهار داشت: مسائل و مشکلات سیل‌زدگان از لحظات اولیه توسط مسئولان به ویژه استاندار و فرمانداران در حال پیگیری است و مشکلات براساس اولویت پیگیری و برطرف خواهد شد، دولت با تمام قوا در کنار مردم است و از هیچ کوششی برای حل مشکلات مردم دریغ نخواهد کرد.

وزیر کشور افزود: در بحث برق، اقدامات لازم در حال انجام است، به‌ زودی تمام مشکلات مردم سیلزده حل می شود البته در ابتدا باید آب مصرفی مردم به صورت سالم و بهداشتی تامین شود تا شاهد مشکلات دیگری در این مناطق نباشیم.

وی گفت: اقدامات اساسی برای تامین زیرساخت ها و رفع مشکلات مردم انجام شود تا مردم به راحتی و آسوده خاطر زندگی کنند و ترس و هراسی در هنگام بارندگی نداشته باشند.

وزیر کشور با بیان اینکه بیش از 50 درصد جمعیت استان در روستاها زندگی می کنند، لذا باید سرعت بیشتر در اجرای طرح‌های حوزه راه، برق، آب، تلفن، اینترنت و آبخیزداری باشد، تصریح کرد: مشکلات آبگرفتگی خانه‌ها در شهر کنارک نیز باید پیگیری شود و طرح‌های نیمه تمام فاضلاب شهری و هدایت آب‌های سطحی به نتیجه برسد تا همیشه در زمان بارندگی مردم با مشکل مواجه نشوند.

وحیدی با اشاره به اینکه که آب پشت سدها برای اشتغال و تولید کاربرد دارد، ادامه داد: گرگروها (فرسایش خندقی خاک) برخی روستاها را با مشکل جدی تخریب مواجه کرده که امیدواریم با انجام طرح های آبخیزداری و مهار آب‌ها بتوانیم گرگروها را ساماندهی کنیم.

وی در پایان از تلاش همه دست‌اندرکاران و قشرهای مختلف مردم و مسئولان برای رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیت‌الله اعرافی: به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در بانکداری توجه جدی شود
  • منظور: اقتصاد ایران در اوج تحریم‌ها رشد ۶ درصدی را تجربه کرد
  • لزوم توجه جدی به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در بانکداری
  • بازی مجدد اتحادیه اروپا با مهره سوخته تحریم‌ها علیه ایران
  • استان سمنان تشنه است/ ضرورت اهتمام مسوولان در رفع مشکلات مردم
  • استانداردسازی راه‌ها در بلوچستان با سرعت پیگیری شود
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • افزایش تعاونی‌ها به حل مشکلات استان‌ها کمک می‌کند
  • برون‌رفت از مشکلات کشاورزی در گرو توسعه عملیات گلخانه‌ای
  • تهیه برنامه مدون در حوزه بهبود فضای کسب و کار البرز