Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در تداوم مرگ مشکوک نظامیان آمریکا در منطقه، دو نظامی آمریکا  یکی در کویت و دیگری در سوریه در یک بازه زمانی پنج روزه جان خود را از دست دادند.

به نوشته وبگاه «آرمی تایمز» مقام‌های نظامی کویت در بیانیه‌ای مدعی شدند که یک نظامی آمریکا روز پنجشنبه در پایگاه نظامی «بیوری» در کویت در یک حادثه غیر نظامی جان خود را از دست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نظامی آمریکایی در عملیات داعش در منطقه مسئولیت  نبرد را بر عهده داشت و نام و یگان مربوطه وی به دلایل مسائل امنیتی عنوان نشده است.

این در حالی است که یک نظامی دیگر آمریکا نیز به نام «کیسی هارت» 42 ساله به دلیل آنچه که جراحت در سوریه عنوان شده، سه شنبه گذشته در پایگاه «التنف» در کویت جان خود را از دست داد.

چندی قبل نیز یک نظامی ارشد نیروی هوایی آمریکا  به نام «جیسون کیافان» در کویت کشته شد. آمریکا در آن زمان نیز مدعی شد که این نظامی ارشد حین رانندگی بیرون از «پایگاه هوایی السالم» در کویت کشته شد.

ارتش آمریکا اخیرا تمرین‌های نظامی را در کویت انجام داد و نیروهای آمریکایی همراه با واحدهای زرهی کویت تمرین‌های مشترکی برگزار کردند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا کویت مرگ داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۵۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 «خالد قدومی» از تاثیرات روحیه بخش اقدام نظامی ایران بر جریان های ضد صهیونیستی منطقه می گوید / روایت عینی وحدت میدان ها

خالد قدومی، نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در ایران طی گفت وگو با قدس با بیان اینکه حمله پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی به پایگاه های نظامی رژیم صهیونیستی، افتخاری برای جهان اسلام است، گفت: تنها کشوری که در جهان اسلام توانسته با اقتدار و قدرت در مقابل کشورهای  استعمارگر به خصوص ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی ایستادگی نماید، جمهوری اسلامی است بطوریکه، اقدام نظامی ایران نه تنها برای مردم (ایران) مایه افتخار هست بلکه این اقدام چراغ روشنی برای مسیر مبارزه کشورهای اسلامی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی محسوب می شود.

لزوم وحدت میدان ها

وی با اشاره به سخنان رهبرمعظم انقلاب در مراسم نماز عید سعید فطر در تهران برای تنبیه رژیم صهیونیستی، افزود:  همانطوری که ایشان فرمودند؛ زمانیکه رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق  حمله کرده دقیقأ مصداق حمله نظامی به خاک ایران است، طبق وعده صادق رهبر معظم انقلاب اسلامی، نه تنها اسرائیل تنبیه شد بلکه صهیونیست ها توان اجازه کوچکترین اقدامی را در برابر مواضع تهران به خود نخواهند داد.

قدومی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی مهمترین اقدامی که باید کشورهای اسلامی با یکدیگر داشته باشند، وحدت و انسجام یک پارچه در برابر رژیم صهیونیستی می باشد، گفت: متاسفانه برخی از نظام های عربی  برای تحقق منافع شخصی خود با رژیم صهیونیستی تعاملاتی داشته اند اما در مقابل ملت ها و مردم کشورهای اسلامی همواره بصورت منسجم و یک صدا در برابر اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه ایستاده اند، امروز رمز وحدت مهمترین عامل بازدارنده دشمن در جهان اسلام می باشد.

نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در ایران با اشاره به حماسه تاریخی ایران در هدف قرار دادن مواضع رژیم صهیونیستی به خصوص  در پایگاه هوایی نواتیم در جنوب اسرائیل و در منطقه صحرای نقب، اظهار کرد: حمله‌ای تاریخی و بی‌سابقه در عمق سرزمین‌های اشغالی نشان داد که جمهوری اسلامی با هیچ دولت متخاصمی بر سر منافع ملی خود تعارف ندارد. با توجه به اینکه پایگاه هوایی نواتیم در نزدیکی شهر بئرالسبع واقع شده و بعنوان یکی از پایگاه های اصلی و راهبری اسرائیل محسوب می شود دومین پایگاه مهم رژیم صهیونیستی یعنی پایگاه نظامی رامون در نقب نیز مهمترین مکان تجمع نظامیان و جنگنده های نظامی اسرائیل است. در منطقه این دو پایگاه از اهمیت ویژه ای برای صهیونیست ها برخوردار بوده؛ انهدام این دوپایگاه راهبردی اسرائیل بزرگترین ضربه نظامی است که می تواند مدت ها اسرائیل را سردرگم نماید.

وعده صادق

قدومی با اشاره به رمز عملیات وعده صادق در سرزمین های اشغالی گفت: زمانیکه فرماندهان ارشد نظامی ایران کلمه مقدس یارسول الله را بعنوان رمز عملیات اعلام کردند مردم فلسطین رمز آزادی  غزه را یک صدا اعلام کردند و این نشانه وحدت و همدلی است که جمهوری اسلامی ایران همواره در طی چهل و پنج سال اخیر نسبت به مردم فلسطین داشته است.

وی با اشاره به اینکه؛ این عملیات حق طبیعی و پاسخی شایسته به جنایت حمله به کنسولگری ایران در دمشق و ترور تعدادی از فرماندهان سپاه پاسداران است، افزود: ما ضمن تایید حق طبیعی دولت ها و ملت های منطقه برای دفاع از خود در برابر حملات صهیونیست ها،این اقدام را بهترین پاسخی می دانیم که نه تنها در منطقه بلکه در جهان ایران قدرتمند به رژیم صهیونیستی داده است. این اقدام و حمله موشکی برای دفاع از عزت و سربلندی مردم جمهوری اسلامی ایران می باشد.

ایران عمود مقاومت

نماینده جنبش حماس در ایران با انتقاد از عملکرد کشورهای غربی به ویژه مجامع بین المللی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در شهادت جمعی از مستشاران نظامی ایران به خصوص سردار شهید زاهدی در کنسولگری ایران در دمشق، گفت: متاسفانه هیچ نهاد و سازمان بین المللی حتی اتحادیه اروپا این اقدام را محکوم نکردند در حالی که پاسخ به این اقدام حق قانونی و طبیعی ایران بر اساس منشور 51 سازمان ملل متحد مسوب می شود.

وی تصریح کرد: تا به امروز کشورهای اسلامی نتوانسته اند در برابر جنایات رژیم صهیونیستی و هم پیمانان آن کاری انجام دهند، اقدامی ایران در برابر رژیم صهیونیستی انجام داد خط روشنی برای تمامی ملت های جهان می باشد و حتی مردم غزه این اقدام را بزرگترین دست آورد وپیروزی برای خود در برابر صهیونیست ها می دانند .

قدومی در پایان با اشاره به اینکه امروز رزمندگان مقاومت در فلسطین آرمان های انقلاب اسلامی ایران را بعنوان سرلوحه خود در برابر رژیم صهیونیستی می دانند، افزود: در طی دو دهه ای که نوار غزه در محاصره کامل رژیم صهیونیستی قرار داشت رزمندگان مقاومت توانسته با اتکا به توان های داخلی و الگو گرفتن از انقلاب اسلامی ایران بزرگترین حماسه را در طوفان الاقصی به رخ جهانیان بکشانند بطوریکه امروز پس از گذشت شش ماه از عملیات هفتم اکتبر ؛ نه تنها رژیم صهیونیستی هیچ دست آوردی درشهر غزه کسب نکرده بلکه در برخی از نواحی مجبور به عقب نشینی شده است.

سید حسین حسینی

دیگر خبرها

  • حملات موشکی حزب الله به مرکز رادار و ۳ پایگاه نظامی صهیونیست‌ها
  • جواب رد فیلیپین به آمریکا و دادگاه بین‌المللی کیفری
  • زخمی شدن 4 نظامی اسرائیلی در نزدیکی مرز لبنان
  • ایران با «وعده صادق» چه پیام‌های استراتژیکی به اسرائیل و آمریکا داد؟
  • بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه‌های ویران‌شده باوجود تداوم حمله‌ها
  •  «خالد قدومی» از تاثیرات روحیه بخش اقدام نظامی ایران بر جریان های ضد صهیونیستی منطقه می گوید / روایت عینی وحدت میدان ها
  • امیرعبداللهیان: از ۷۲ ساعت قبل از عملیات، به همسایگان و کشور‌های منطقه اطلاع دادیم
  • کویت خواستار پرهیز از تشدید تنش‌ها در منطقه شد
  • آسمان قطر و کویت برای آمریکا علیه ایران ممنوع اعلام شد
  • آسمان قطر و کویت برای استفاده آمریکا علیه ایران ممنوع شد؟