Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@22:37:04 GMT

«دولت سلام» به دنبال اصلاح نوع اداره کشور است

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۵۵۱۴

«دولت سلام» به دنبال اصلاح نوع اداره کشور است

به گزارش خبرنگار مهر، سید امیر حسین قاضی‌زاده‌هاشمی بعد از ظهر شنبه در گفت‌وگو با شبکه اشراق زنجان با اشاره به اینکه شرایط امروز کشور به واسطه شیوع ویروس کرونا تغییر کرده است، گفت: همین تغییرات باعث شد تا اولویت را رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانسته و نتوانیم در بین مردم استان زنجان حضور پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه اعتقاد راسخ ما بر این است که باید از نزدیک در جریان امور قرار گرفت و برای این کار باید سفر استانی را در کارنامه خود داشت، افزود: ما وظیفه خود می‌دانیم که به عنوان کسی که نامزد ریاست‌جمهوری شده است، از نزدیک با مردم صحبت کرده و در جریان مشکلات آن‌ها قرار گیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زنجان در حوزه دین‌داری و ارادت به اهل‌بیت (ع) شهرت جهانی دارد

این نامزد ریاست‌جمهوری از زنجان به عنوان استانی که در حوزه دین‌داری و ارادت به اهل‌بیت (ع) شهرت جهانی دارد، یاد کرد و ادامه داد: با توجه به نوع زندگی که داشتم، از نزدیک در جریان مشکلاتی که شهرهای کوچک و کم‌برخوردار با آن مواجه هستند، بودم و بارها دیده‌ام که شهرهای کوچک در عرصه‌های مختلف به ویژه حوزه بهداشت و سلامت دست به گریبان هستند.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه در دولت سلام، افراد متدینی که سال‌ها کار و تلاش کرده‌اند، روی کار خواهند آمد و این خود یعنی ما به دنبال حل مشکلات اساسی کشور با این رویکرد هستیم، افزود: برنامه‌های دولت سلام بر این اساس استوار است که امروز ما به دنبال تغییر روندها و رویکردها هستیم. همچنین تلاش خواهیم کرد تغییر سیر امکانات به مرکز کشور تحقق یابد.

وی با تاکید بر اینکه دولت‌ها باید به گونه اقدام کنند که همه امکانات در مرکز شهرها متمرکز نشده و سایر شهرستان‌ها نیز بتوانند از امکانات استفاده کنند، اظهار کرد: ایجاد انگیزه برای هر ایرانی در راستای ماندگاری افراد در موطن خود، یکی از اقدامات دولت سلام برای زدودن تمرکززدایی از پایتخت و کلان‌شهرها خواهد بود.

این نامزد ریاست‌جمهوری با یادآوری اینکه شرایط امروز پایتخت به لحاظ برخورداری از همه زیرساخت‌ها باعث شده است حتی کلان‌شهرها نیز از این حیث در مراتب پایین‌تری قرار گیرند، عنوان کرد: امروز تلاش می‌کنیم با روی کار آمدن دولت سلام که با انتخاب مردم در روز ۲۸ خردادماه محقق خواهد شد، رویکردها را به نفع مردم تغییر دهیم.

قاضی‌زاده‌هاشمی در ادامه با اشاره به اینکه زنجان یکی از استان‌های مستعد کشور بوده و از ظرفیت‌های بسیار خوبی در بخش‌های مختلف برخوردار است، اضافه کرد: اگر به تاریخ استان زنجان در طول انقلاب اسلامی نگاه کنیم، خواهیم دید که زنجان در عرصه دفاع‌مقدس خوش درخشیده و این استان به دیار غواصان دریادل و خط‌شکن نام‌گذاری شده است.

این نامزد ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه مهم‌ترین مشکلی که امروز دولت سلام به دنبال اصلاح آن است، نوع اداره کشور است، گفت: مشکل امروز ما عزل و نصب مسئولان نیست، بلکه نوع اداره کشور است؛ چرا که بارها مشاهده کرده‌ایم که بعد از انتخابات، مدیرانی که باید برای مردم تصمیم‌گیری می‌کردند، خود هر تصمیمی که صلاح می‌دانستند، اتخاذ کرده‌اند.

در دولت سلام امور باید به خود مردم واگذار شود

قاضی‌زاده‌هاشمی با بیان اینکه معتقدیم در دولت سلام، امور باید به خود مردم واگذار شود، افزود: اگر این مهم تحقق یابد، آن وقت قادر خواهیم بود ادعا کنیم که مسئولان از طرف مردم تصمیم نمی‌گیرند، بلکه برای مردم تصمیم می‌گیرند و در این نوع مدل مدیریت است که مسئولان به مسائل استان‌ها اشرافیت داشته و درک درستی از مشکلات خواهند داشت.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه در دولت سلام هر مسئولی که یک‌سوم مردم استان نسبت به عملکرد آن رضایت نداشتند، عزل خواهد شد، یادآور شد: این بدان معنی است که یکی از رویکردهای اصلی دولت سلام، جلب رضایت مردم است و رضایت مردم نیز زمانی جلب می‌شود که مسئولان بتوانند تصمیماتی که به حل مشکلات آن‌ها منتج می‌شود، اتخاذ کنند.

زیرساخت ها باید برای تقویت ظرفیت های استان زنجان فراهم شود

قاضی‌زاده هاشمی همچنین با اشاره به مزیت‌های و ظرفیت‌های شهرستان‌های مختلف استان زنجان، خاطرنشان کرد: شهرستان‌های استان زنجان دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه معادن سرب و روی، گردشگری، کشاورزی، صنعت چوب و … دارد که باید زیرساخت‌ها جهت تقویت همه این ظرفیت‌ها فراهم شود.

وی با بیان اینکه محدودیت‌هایی برای مردم شهرستان‌های مختلف استان زنجان در حوزه کشاورزی ایجاد شده است که باید مدیریت شود، گفت: شهر زنجان مشکل آب دارد، هر چند سیستم فاضلاب تا حدی اجرا شده که امیدواریم در سایر شهرستان‌ها نیز اجرا شود.

این نامزد ریاست‌جمهوری گفت: سدهای بزرگی در استان زنجان است اما منابع آبی آن به درستی مدیریت نشده و استان زنجان مستعد سیل‌خیزی است که باید مرتفع شود.

قاضی زاده افزود: معادن زیادی در ابهر وجود دارد که باید توسعه یابد. خدابنده نیز دارای دشت‌های وسیعی است که گندم زیادی در این منطقه به صورت دیم تولید می‌شود اما مهاجرت در این شهرستان نیز زیاد است.

وی با بیان ینکه خرم‌دره را مستعد جنگل‌کاری دانست و در خصوص شهرستان طارم، گفت: شهرستان طارم می‌تواند در صنعت چوب و گردشگری رونق یابد. ماه‌نشان نیز شهرستانی است که دارای باارزش‌ترین صنایع معدنی است، به گونه‌ای که ۳۳ نوع ماده معدنی در این شهرستان وجود دارد. ایجرود نیز جزو شهرستان‌هایی است که جاذبه گردشگری داشته اما در اولویت استان نبوده است.

این نامزد ریاست‌جمهوری با اشاره به ظرفیت های گردشگری شهرستان سلطانیه، گفت: زیرساخت خوبی در حوزه گردشگری در این شهرستان وجود دارد. بخشی از دوران تمدنی ایران در شهرستان سلطانیه است اما متاسفانه از این میراث فرهنگی بزرگ به خوبی مراقبت نشده و نیاز به سرمایه‌گذاری جدی است.

قاضی‌زاده‌هاشمی با بیان اینکه استان زنجان در مسیر شبکه ریلی است، افزود: با این وجود، تراکم راه‌های ریلی استان کم است و تنها یک مسیر دارد که آن هم به صورت یک خطه است، بنابراین زیرساخت‌های ریلی باید تقویت شود.

کد خبر 5233098

منبع: مهر

کلیدواژه: انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی انتخابات 1400 ویروس کرونا سیدابراهیم رئیسی کرمانشاه مشارکت مردم در انتخابات بوشهر گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه اردبیل انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شورای شهر و روستا سعید جلیلی ایلام نامزد ریاست جمهوری قاضی زاده هاشمی دولت سلام استان زنجان شهرستان ها زیرساخت ها ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۵۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ رستمی گفت: علاقمندان می‌توانند بعد از ظهر امروز از ساعت ۱۵ تا ۱۶ و فردا از ساعت ۱۵ تا ۱۸ از موزه تاریخ طبیعی زنجان بازدید کنند.

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان ضمن دعوت از عموم مردم جهت بازدید از موزه تاریخ طبیعی، افزود: موزه تاریخ طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان در ابتدای جاده تبریز، پارک جنگلی ارم واقع شده و نمونه تاکسیدرمی گونه‌های مختلف جانوری کشور در آنجا نگهداری می‌شود.

موزه تاریخ طبیعی زنجان که از لحاظ ساختمان و طبقه بندی نمونه‌های جانوری و گیاهی و نوع گونه‌های جمع آوری شده یکی از موزه‌های طبیعی در خور توجه در سطح کشور است و با اقداماتی که انجام گرفته در این مرکز بیش از ۵۸ نمونه از پستانداران، ۱۰۳ نمونه از پرندگان، ۲۶ نمونه از خزندگان، ۱۷ نمونه انواع ماهیان و ۱۲۰ نمونه از حشرات مختلف جمع آوری و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده شده است.

در این موزه، نمونه‌های نادر گیاهی، جانوری و کانی استان زنجان جمع آوری و به صورت نمایشگاهی که نمایانگر اکو سیستم متنوع استان است، طراحی و ارایه شده است.

از گونه‌های موجود در موزه تاریخ طبیعی زنجان می‌توان به ۱۵ گونه گیاهی، ۳۸ گونه فسیل بی مهرگان، بیش از ۳۰ گونه فسیل گیاهان، ۷۶ گونه سنگ و کانی، ۱۹ گونه اسکلت و بالغ بر ۵۵ گونه از سایر بندپایان اشاره کرد.

در موزه تاریخ طبیعی زنجان غرفه‌هایی که نمایانگر اکوسیستم‌های متنوع استان است طراحی و به صورت بسیار زیبایی مجسم شده و همچنین نمودی از غار‌های آهکی و تشکیلات استالاگیت و استالاگمیت استان به نمایش گذاشته شده است.

موزه تاریخ طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان به منظور حفظ و در معرض نمایش گذاشتن گونه‌های جانوری و گیاهی، سنگواره‌ها و نمونه‌هایی از برخی کانی‌ها و سنگ‌های معدنی موجود در استان، در سال ۱۳۷۳ افتتاح شد.

دوم اردیبهشت ماه به عنوان روز جهانی زمین پاک و سه تا ۹ اردیبهشت ماه به عنوان هفته زمین پاک نامگذاری شده است.

شعار هفته زمین پاک در سال ۱۴۰۳ " مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین" است.

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی زنجان
  • اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب ایلام
  • نهضت ملی مسکن از برنامه‌های شاخص راه و شهرسازی خلیل آباد است
  • «مردم سلام» طرحی برای استفاده از نظرات شهروندان در اداره شهر است
  • تأکید وزیر کشور برای زمینه سازی مشارکت مردم در سرمایه گذاری
  • برخورد با مراکز غیرمجاز سقط جنین به‌صورت جدی دنبال می‌شود
  • رشد ۳۶ درصدی جابه‌ جایی مسافر جاده‌ ای زنجان در سال ۱۴۰۲
  • حمله روزنامه دولت به کریمی قدوسی: همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند
  • انتقاد تند روزنامه دولت از کریمی قدوسی : همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند
  • پلیس به دنبال پرونده‌سازی برای موضوعات هنجاری و ارزشی نیست/ طرح نور هوشمند می‌شود