Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-16@16:02:42 GMT

نشست کمیسیون مشترک برجام‌ آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۵۵۳۷

نشست کمیسیون مشترک برجام‌ آغاز شد

به گزارش ایسنا، رییس هیات ایران در این دور از مذاکرات به مانند دوره های قبلی بر عهده سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه است.

عراقچی امروز صبح وارد وین شد .

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۵۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در صدوبیست و هشتمین نشست شورای شهر اصفهان چه گذشت؟

در صد و بیست و هشتمین جلسه شورای شهر اصفهان پیرامون تکمیل پروژه‌های شهری در طول یک سال باقی مانده تا پایان کار ششمین دوره مدیریت شهری بحث و گفت‌وگو شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، محمد نورصالحی در نطق پیش از دستور صد و بیست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، به شروع جدی فعالیت‌ها در سال جاری اشاره و بیان کرد: مدیران دستگاه‌ها و ارگان‌هتی مختلف باید از همین روزهای ابتدایی سال همه مسئولیت‌هایشان را به صورت جدی دنبال کنند، زیرا امسال یک سال طلایی است و باید پروژه‌هایی که شروع شده هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: در این راستا تأمین ناوگان اتوبوسرانی و حمل‌و نقل عمومی، مترو، حلقه حفاظتی، مباحث زیست محیطی، نظافت و پاکیزگی شهر، پروژه‌های فرهنگی در  اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در این زمینه قرار است پیشرفت پروژه‌ها به صورت هفتگی رصد شود تا اطمینان پیدا کنیم که طبق زمان‌بندی و بر اساس اهداف و برنامه‌ها پیش می‌روند.

وی اظهار امیدواری کرد: مردم اصفهان هر هفته شاهد پیشرفت پروژه‌ها باشند و انتظارات آن‌ها در همه حوزه‌های مدیریت شهری برآورده شود.

دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود رو به تعطیلی است

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان نیز فرا رسیدن سالروز شهادت شهیدان آوینی و صیاد شیرازی و همچنین بزرگداشت روز ارتش جمهوری اسلامی را گرامی داشت و گفت: مردم ایران و اصفهان در راهپیمایی روز جهانی قدس و مراسم تشیع پیکر مطهر شهید زاهدی حضور پرشکوه و معناداری داشتند و از آنها تشکر می‌کنیم. مردم در این مدت قدردان تدین و اخلاص سردار زاهدی بودند و حضور حماسی آنها در مراسم تشییع این سردار مجاهد بسیار معنادار بود.

مجید نادرالاصلی با اشاره به انتقام سپاه پاسداران افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند که دوران بزن در رو تمام شده و این یک نماد ویژه بعد از ماجرای حمله به عین الاسد بود. شب گذشته سرزمین‌های اشغالی بسیار متلاطم بود و فرمانده سپاه پاسداران نیز اعلام کرد رژیم صهونیستی بداند هرجا منافع ایران تحت تهاجم قرار بگیرد، از مبدا ایران پاسخ خواهیم داد.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: از دوران خدمت مدیریت شهری و شورای شهر یک سال طلایی باقی مانده و انتظارات زیادی داریم؛ ما فقط نیمه خالی لیوان را نمی‌بینیم اما از مدیریت شهری در همه سطوح توقعات بالاتری داشتیم.

نادرالاصلی با تاکید بر اینکه هر زمان نیاز بوده که از دستاوردها حمایت کنیم، این کار را انجام داده‌ایم، افزود: کارهای زیادی زمین مانده و شاید مدیریت شهری انتظار دارد که این مسائل را در قالب سئوال مطرح کنیم، اما این را لازم نمی‌دانیم. سطح انتظارات ما بسیار بالاتر است و  ضرورت دارد که پروژه‌های شاخص و اعتراضات اعضای شورا، درآمدها و مولدسازی و مشارکت‌ها مدنظر قرار بگیرد تا بدانیم چند درصد از آنچه مورد نظر ما بوده، عملی شده است.

وی گفت: پیش از این قول داده شده بود خط دوی مترو در سال جاری تکمیل شود، کارهای زیادی پیش‌رو داریم و فکر می‌کنیم در این فضا بیشتر به گفتاردرمانی دچار شده‌ایم.

عضو شورای شهر اصفهان با بیان اینکه پروژه‌های مناطق کم‌برخوردار امروز به پروژه‌های محله محور تبدیل شده، اما آنچه نیست که می‌خواستیم، افزود: از مدیریت شهری توقع داریم که در زمینه مناطق کم‌برخودار، شاخص‌هایی را بهبود ببخشند، البته در این خصوص جلسات متعهدی برگزار شده اما خروجی آن آنچه نبوده که انتظار داشتیم.

نادرالاصلی در بخش دیگری از این جلسه از احتمال تعطیلی دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود ابراز نگرانی کرد و گفت: دبیرخانه فرهنگی زاینده رود رو به تعطیلی است و همچنین شاهد وضعیت آب و هوا و آلودگی و تضییع حق اصفهان هستیم، در ماه‌های اخیر خیلی تلاش کردیم اما خروجی لازم به دست نیامد.

وی با بیان اینکه شورا پیگیر پروژه گذر صنایع بود، اما در این مورد حاصلی به دست‌ نیامده است، افزود: بودجه این پروژه با توجه به اظهارات مدیر منطقه 3 تأمین شده، اما در این حوزه مصرف نشده است.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بازگشایی زاینده‌رود یادآور شد: آب رودخانه باز شد اما اتفاق خاصی برای اصفهان رخ نداد و در این زمینه نیازمند یک پویش قدرتمند هستیم. ما برای کشاورزان کاری نکرده‌ایم و به نظرم می‌شد که آب را بیش از این باز نگه داشت و مقدار آن را بیشتر کرد. آب جاری شده نه سفره‌های زیرزمینی را سیراب کرده و نه کشاورزان از آن راضی شدند.

تعداد خطوط بی‌آر‌تی اصفهان 2 برابر شده

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در بخش دیگری از این جلسه، از حمله موشکی سپاه پاسداران به رژیم صهیونیستی در انتقام حادثه تروریستی کنسولگری جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد و گفت: این عملیات با فرمان میام معظم رهبری انجام شد و به همه کسانی که در طراحی و اجرای حضور داشتند، خسته نباشید گفته و از آنان تشکر می‌کنیم.

رسول میرباقری افزود: امسال آخرین سال فعالیت ششمین دوره مدیریت شهری اصفهان است و باید از آن استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به در پیش بودن هفته نکوداشت اصفهان و رویدادهای فرهنگی این ایام گفت: طراحی  و تقویت طرح جامع گلستان شهدا و موزه دفاع مقدس، بردن کلاس‌های شهر به مدارس، آوردن برنامه‌های فرهنگی به مترو و اتوبوس، جشنواره‌های استعدادیابی و ارتقا بافت تاریخی در میدان امام علی (ع) از مهم‌ترین اقدامات این حوزه است و در این حوزه باید مردم حضور پررنگ‌تری داشته باشند.

وی با بیان اینکه در ششمین دوره شورای شهر خطوط بی آر تی دو برابر شده است، افزود: تکمیل پروژه کمربندی و حلقه چهارم با قدرت در حال پیگیری است و علاوه بر آن در حوزه خدمات شهری و محیط زیست اتفاقات خوبی را داشتیم و در این زمینه بیش از 35 هکتار به فضای سبز شهر اصفهان اضافه شده که قابل توجه است.

به گفته این مقام مسئول افتتاح چند تصفیه‌خانه در شهر اصفهان، توسعه فضای سبز، مهندسی معکوس ماشین‌های مکانیزه فرانسوی، کلنگ زنی محل پسماندهای ساختمانی از دیگر پروژه‌های مهم انجام شده در حوزه مدیریت شهری اصفهان است.

میرباقری به پروژه خط دو مترو نیز اشاره کرده و گفت: در این حوزه کارهای بزرگی به دور از چشم مردم انجام می‌شود و این اقدامات در راستای تقویت حمل و نقل عمومی شهر صورت می‌گیرد. علاوه بر این در سال جاری ثلث حلقه چهارم قابل استفاده خواهد شد و این نیز یکی دیگر  اقدامات مهم عمرانی در شهر اصفهان است. همچنین تقاطع غیرهمسطح روشن دشت، احداث پل فاخر، باغ مشاهیر، پردیس شمس‌آباد و سودان از پروژه‌هایی است که امسال به خوبی دنبال خواهد شد و امیدواریم در حوزه‌های مختلف آنگونه که زیبنده شهروندان اصفهانی است اقدامات انجام شود.

در جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟پرونده زباله‌گردی در پایتخت روی میز شورای شهر تهران

پروژه‌های اصفهان مطرح شوند

در بخش‌های دیگری از این جلسه محمدرضا فلاح؛ عضو شورای شهر اصفهان ضمن قدردانی از اقدامات شرکت توسعه سیاحتی سپاهان گفت: نشاط، سرگرمی و تفریح از مهم‌ترین مباحث حوزه مدیریت شهری به شمار می‌رود که توسط این شرکت مورد توجه قرار گرفته و تا به امروز  در زمینه توسعه فضاهای تفریحی و سرگرمی اقدامات خوبی انجام داده است و در این راستا می‌توان از پروژه ملی کوه نور صفه به عنوان یکی از شاخص‌ترین آنها نام برد.

وی افزود: از روابط عمومی شهرداری می‌خواهیم پروژه‌های مطرح اصفهان را با تبلیغات مناسب مطرح کند.

بیت‌المال را هدر ندهید

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با اشاره به انتقام ایران از رژیم جعلی صهیونیستی گفت: منتظر محو کامل رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار هستیم.

حجت الاسلام منوچهر مهروی‌پور با بیان اینکه حفظ بیت المال وظیفه همه ماست، افزود: مدتی پیش در خیابان شهید بهشتی ایستگاه بی‌آر‌تی ساخته شد اما بعد از مدتی این ایستگاه را تخریب کردند و باید به این موضوعات رسیدگی شود.

وی گفت: تکمیل حلقه چهارم مورد تأکید شورای اسلامی شهر بوده است که در بخش پل شهید سلیمانی تا شش راه بلاتکلیفی وجود دارد و خواستار تسریع در انجام آن هستیم.

توجه ویژه به خدمات نرم‌افزار اصفهان من

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان نیز گفت: این روزها برخی افراد در حالی انتشار موضوعات تخریبی علیه اقدامات شورای شهر هستند و در این راستا پیشنهاد می‌کنیم اقدامات شورا به صورت مستند و دقیق انتشار پیدا کند تا قضاوت‌ها درست باشد.

ابوالفضل قربانی با بیان اینه باید نرم افزار اصفهان من مورد توجه ویژه‌ای قرار بگیرد، افزود: در این راستا برخی پروژه‌های عمرانی را مورد تأکید قرار می‌دهند در حالی که این نرم افزار نیز امکانات بسیاری در اختیار شهروندان قرار می‌دهد که خدمات آن کمتر از پروژه‌های عمرانی نیست، بنابراین به عنوان یک دستاورد خوب باید رونمایی و تکمیل و بهتر معرفی شود.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نگاه اقتصادی به نرم افزارها موضوع مهمی است و شهرداری باید آن را مورد توجه قرار دهد.

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • آغاز سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در میدان‌های نفت و گاز
  • آغاز سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در میادین نفت و گاز با سهم ۴۵درصدی در توسعه یک میدان
  • جزئیات نشست کمیسیون امنیت ملی با حضور امیرعبداللهیان
  • برگزاری نهمین نشست کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی پارالمپیک
  • انتصاب یک عضو جدید برای کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی پارالمپیک
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها قطعی می‌شود؟+جزئیات
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد
  • رای مثبت کمیسیون اجتماعی مجلس به تعطیلی پنجشنبه‌ها
  • در صدوبیست و هشتمین نشست شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • نشست مشترک سرکنسول روسیه در اصفهان با استاندار یزد