Web Analytics Made Easy - Statcounter

«احسان مصطفوی»  امروز شنبه  در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا با این توضیح که واکسن مزبور بعد از تولید در انستیتو پاستور ایران با نام تجاری "پاستور کووک" شناخته خواهد شد افزود:‌ تعداد داوطلبان مرحله سوم تست انسانی این واکسن را ۲۴ هزار نفر است و تاکنون بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ داوطلب دوز دوم واکسن خود را دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، تعداد داوطلبان هر کدام از هشت شهر مطالعه را سه هزار نفر اعلام کرد و گفت: تزریق دوم همه داوطلبان شهرهای زنجان، همدان و اصفهان به پایان رسیده و این کار در شهرهای دیگر هم در حال انجام است.

مدیر پروژه فاز سوم تست بالینی واکسن کرونای مشترک ایران و کوبا بیان داشت: ۲ هفته بعد از تزریق دوز دوم واکسن به داوطلبان، مطالعه اثربخشی این واکسن آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: پیش بینی ما آن است که در بازه زمانی ۲ تا سه ماهه بعد از تزریق دوز دوم، داوطلبان مورد پیگیری برای مشخص شدن اثربخشی واکسن قرار گیرند. در این مدت، میزان پیشگیری از بیماری و جلوگیری از ابتلا به فرم های شدید در داوطلبانی که واکسن را دریافت کردند مورد بررسی قرار می گیرد تا اثربخشی واکسن دقیقا به دست آید.

مصطفوی با اشاره به اینکه تزریق دوز اول این واکسن به تمام داوطلبان انجام شد، بیان داشت: هشت شهر وارد فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کنژوگه شدند و به عبارتی ۲۴ هزار داوطلب بین ۱۸ تا ۸۰ سال در شهرهای اصفهان، زنجان، همدان، بندرعباس، کرمان، یزد، ساری و بابل وارد این طرح مطالعاتی شدند.

وی، در مورد بی خطری این واکسن اشاره کرد و گفت: پیگیری عوارض واکسن در شهرهایی که‌ داوطلبان واکسن را دریافت می کنند ۶ تا ۷ ماه ادامه خواهد داشت.  

مدیر پروژه فاز سوم تست بالینی واکسن کرونای مشترک ایران و کوبا افزود: بعد از انجام تحلیل های اولیه در مورد اثربخشی، نتایج به سازمان ها و کمیته های مرتبط ارسال خواهد شد. سازمان غذا و دارو با توجه به نتایج، مجوزهای لازم را برای استفاده عمومی صادر خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، کارآزمایی بالینی مرحله سوم واکسن کرونا «کنژوگه» محصول مشترک انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران ششم اردیبهشت سال جاری با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اصفهان آغاز شد.

۲۴ هزار داوطلب در شهرهای اصفهان، بابل، بندرعباس، زنجان، ساری، کرمان، همدان و یزد به ترتیب وارد این طرح مطالعاتی شدند و دوز اول واکسن خود را دریافت کردند و روند تزریق واکسن به صورت مطلوب در حال انجام است.

برچسب‌ها کرونا واکسن کنژوگه انستیتو پاستور ایران کوبا واکسن سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی انستیتو فینلای کوبا پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا واکسن کنژوگه انستیتو پاستور ایران کرونا واکسن کنژوگه انستیتو پاستور ایران کوبا واکسن سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی انستیتو فینلای کوبا تزریق دوز دوز دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۵۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ هزار دز واکسن نیوکاسل توزیع شد

بلوکی مقدم رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قاینات گفت: واکسیناسیون طیور بومی با هدف افزایش سطح ایمنی بر علیه بیماری نیوکاسل و کاهش احتمال ابتلا در پرندگان روستایی و بالتبع کاهش میزان انتقال آن به طیور صنعتی در مناطق شهری و روستایی به خصوص مناطق با تراکم واحد صنعتی صورت می‌گیرد.

او افزود: به همین منظور کارشناسان واحد طیور شبکه اقدام به توزیع ۶ هزار دز واکسن آشامیدنی طیور بومی کرده است.

بلوکی مقدم اظهار کرد: این میزان واکسن، جهت ایمنی ۶ هزار قطعه طیور بومی که از سوی شهروندان در شهر قاین و حومه پروش داده می‌شود توزیع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ۶ هزار دز واکسن نیوکاسل توزیع شد
  • برگزاری آیین شب‌های قدر در ۱۴۰۰ مسجد لرستان
  • برگزاری مراسم شب‌های قدر در ۱۴۰۰ مسجد لرستان
  • افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران نسبت به ۱۴۰۰
  • بهره برداری از پل‌های معلم و قراملک تبریز در خرداد ماه
  • تحویل سه هزار واحد مسکن مهر پردیس تا خرداد ماه
  • ۱۸۰ واحد مسکن ملی دماوند خرداد ماه تحویل متقاضیان می شود
  • ۱۸۰ واحد مسکن ملی دماوند خرداد تحویل متقاضیان می شود
  • دولت عربستان یک میلیارد دلار به شرکت خودروسازی لوسید تزریق کرد
  • تحقیقات دانشگاه آکسفورد در مورد سرطان ریه