Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس،  آخرین مرحله مسابقات کاراته گزینشی بازی‌های المپیک توکیو از روز گذشته (جمعه ۲۱ خرداد ماه) با حضور ۴۹۶ کاراته کا از ۹۸ کشور به میزبانی پاریس آغاز شد.

کاراته ایران چهار نماینده ( امیر مهدی‌زاده در وزن ۶۷- کیلوگرم مردان و رزیتا علیپور در وزن ۶۱- کیلوگرم بانوان بخش کومیته، فاطمه صادقی و ابوالفضل شهرجردی در بخش کاتا انفرادی بانوان و مردان) در این رقابتها حاضر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روز نخست این مسابقات، امیر مهدی‌زاده و فاطمه صادقی با عدم کسب امتیازات لازم به بازی‌های المپیک توکیو نرسیدند.

امروز (شنبه ۲۲ خرداد ماه) در روز دوم این پیکارها، رزیتا علیپور در بخش کومیته بانوان در دور اول استراحت داشت. در دور دوم با نتیجه سه برصفر کریستینا فرر از اسپانیا را شکست داد.

در دور سوم مقابل بیتسام سادینی از مراکش، دو بر یک باخت، اما با راهیابی این کاراته‌کا مراکشی به فینال، رزیتا علیپور وارد جدول رپه شارژ شد.

ولی در جدول رپه شارژ  و دور اول، جانسا میشله فونسکا از پورتوریکو، علیپور را ۴ بر صفر شکست داد تا این کاراته‌کا بانوی کشورمان از دور رقابت ها کنار برود و به بازی‌های المپیک توکیو راه نیاید.

از ساعتی دیگر هم ابوالفضل شهرجردی در مرحله نیمه‌نهایی کاتا انفرادی مردان به مصاف حریفان خود می‌رود.

بهمن عسگری و سجاد گنج‌زاده دو کاراته‌کا در بخش مردان و حمیده عباسعلی و سارا بهمنیار دو نماینده بانوان کشورمان در بازی‌های المپیک توکیو حاضر خواهند بود.

انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: بازی های المپیک توکیو رزیتا علیپور کاراته کا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۵۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌های علیرضا دبیر به ملی‌پوشان کشتی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علیرضا دبیر که با توجه به لغو پروازها، سفرش به قرقیزستان به تعویق افتاده است، در تماس تصویری، صحبت‌هایی را با ۳ آزادکار و ۲ فرنگی‌کار شرکت کننده در رقابت‌های گزینشی المپیک در قرقیزستان انجام داد.

بنابر روایت ایرنا، رئیس فدراسیون کشتی خطاب به نمایندگان کشورمان گفت: اگر به دنبال کسب مدال در المپیک هستید، پس کسب سهمیه باید برایتان راحت‌تر باشد. هرکدام شما یک سردار برای ایران و نماینده ۸۵ میلیون مردم عزیز کشورمان هستید و نگاه مردم به افتخارآفرینی شما در این مسابقات است. ما با دعای خیر مردم و تشویق آن‌ها روحیه می‌گیریم و شما هم باید با بالا بردن پرچم ایران اسلامی به مردم روحیه دهید و آن‌ها را خوشحال کنید.

دبیر گفت: تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتید، هیچ کشتی‌گیری به مانند شما تمرین و کار نکرده است. به داشته‌های خود اطمینان کنید و حریفان را نیز دست کم نگیرید. کادر فنی برای شما زحمات فراوانی کشیده است.

مسابقات کسب سهمیه المپیک در کشتی آزاد فردا (جمعه) برگزار می شود که احمد محمدنژاد جوان در وزن ۵۷ کیلوگرم، یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم و امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم نمایندگان کشورمان هستند.

مسابقات کشتی فرنگی گزینشی المپیک نیز روز یکشنبه برگزار خواهد شد و امین کاویانی نژاد در وزن ۷۷ کیلوگرم و علیرضا مهمدی در وزن ۸۷ کیلوگرم برای کشورمان به میدان می‌روند.

۲۵۸۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896793

دیگر خبرها

  • توصیه‌های علیرضا دبیر به ملی‌پوشان کشتی
  • در گزینشی المپیک حریفان را دست کم نگیرید
  • معرفی ملی‌پوشان آب‌های آرام ایران در انتخابی المپیک
  • کیفیت میزبانی همدان در تاریخ کاراته کشور بی‌سابقه است
  • به‌دنبال حضور در بازی‌های آسیایی و المپیک ۲۰۲۸ هستیم
  • رقابت‌های قاره‌ای گزینشی المپیک ۲۰۲۴ پاریس – قرقیزستان
  • نیما عالمیان ملی‌پوش تنیس روی میز در انتخابی المپیک شد
  • با مشعل المپیک پاریس روشن شد
  • درخشش یک ۳۸ ساله چشم موتا پائز را گرفت
  • درخشش بانوان تیرانداز در تفنگ ۱۰ متر مسابقات انتخابی المپیک