Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» لطف الله سیاه کلی درباره ضرورت تعیین سیاستی واحد در صنعت خودروسازی، گفت: برای رفع مشکلات این حوزه باید به سیاستی واحد برسیم به این معناکه در این راهکار نظر تولیدکننده، مصرف‌کننده، مجلس و دولت اعمال شود زیرا مادامیکه به سیاست مشخصی نرسیم قانون اجرایی نخواهد شد و مردم متضرر می‌شوند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با گلایه از عدم حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسات کمیسیون صنایع و معادن با دستورکار بررسی قیمت خودرو، افزود: پس از طرح این گلایه وزیر صمت قول داد، در نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس با موضوع قیمت‌گذاری خودرو و سایر مشکلات این حوزه حاضر شود تا راهکارهای موردنظر احصا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مشکلات موجود در صنعت خودرو را پیچیده ارزیابی کرد و ادامه داد: در جلسات مختلفی که در کمیسیون صنایع و معادن مجلس با حضور خودروسازان، قطعه‌سازان و.... با دستورکار بررسی مشکلات صنعت خودروسازی برگزار شد، نکات مناسبی مطرح شد و پیش بینی می‌شود، بتوانیم به سیاست واحدی رسیده و آن را اجرایی کنیم.

واردات یکی از راهکارهای ساماندهی صنعت خودرو

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تنظیم بازار را اصلی‌ترین محور مربوط به سیاست‌گذاری صنعت خودرو دانست و اضافه کرد: تعیین نقش شورای رقابت، فرمول قیمت‌گذاری خودروهای عمومی و خاص، توانایی مالی مصرف کننده، کیفیت و... از جمله سایر مواردی است که باید در سیاست‌گذاری مذکور تعیین تکلیف شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه واردات یکی دیگر از راهکارهای ساماندهی صنعت خودرو است، تصریح کرد: زمانی که محور سیاست‌گذاری تنظیم بازار باشد ممکن است واردات یکی از راهکارهای باشد.

سیاه‌کلی درباره توانایی شرکت‌های خودروسازی نسبت به تامین نیاز بازار، گفت: هرچند این شرکت‌ها ادعا می‌کنند در صورت حمایت می‌توانند تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه تولید کنند اما نیاز بازار بیش از این تعداد است.

منبع: نماینده

کلیدواژه: خودرو سیاه کلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی کمیسیون صنایع و معادن صنعت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۵۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رئیس‌جمهور به پاکستان موانع توسعه روابط را از بین می‌برد

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره سفر رئیس‌جمهور به پاکستان گفت: ایران و پاکستان دو قدرت مطرح منطقه و دو قدرت جهانی به حساب می‌آیند.

وی اظهار کرد: پاکستان ظرفیت‌های خوبی دارد که ایران می‌تواند از آن استفاده کند همچنین ایران یکسری ظرفیت‌هایی دارد که پاکستان می‌تواند استفاده کند لذا همکاری دو کشور یک فرصت هم‌افزا ایجاد می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: زمینه‌های مشترک زیادی بین ایران و پاکستان وجود دارد؛ علامه اقبال لاهوری در ایران شناخته شده‌تر و محبوب‌تر است تا در پاکستان همچنین حافظ و سعدی هم در پاکستان خیلی شناخته شده هستند.

وی گفت: در طول تاریخ معاصر با پاکستان تنش جدی نداشتیم، اما یکسری سوءتفاهماتی بوده که باید رفع شود. 

عباس‌زاده مشکینی تصریح کرد: تروریست‌ها از خاک پاکستان استفاده می‌کنند و به امنیت ما آسیب می‌زنند و شهروندان ما قربانی اقدامات تروریستی می‌شوند لذا پاکستان نباید از تروریست‌ها میزبانی کند کمااینکه ما اجازه نمی‌دهیم از خاکمان علیه پاکستان استفاده شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: سفر رئیس‌جمهور می‌تواند در رفع سوءتفاهمات در شکل‌گیری توافقات جدید و عملیاتی کمک کند و موانع توسعه روابط را بردارد، چون حیف است دو کشور از ظرفیت‌های خود استفاده نکنند و در این راستا ایران هم حسن‌نیت و هم جدیت دارد و امیدواریم پاکستان هم جدیت و حسن‌نیت داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • موافقت وزیر صمت با حذف سامانه یکپارچه خودرو
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • امروز ۴ اردیبهشت؛ قیمت ریال عربستان در بازار آزاد
  • سفر رئیس‌جمهور به پاکستان موانع توسعه روابط را از بین می‌برد
  • حسینی، نماینده مجلس: به جای تغییر در تیم اقتصادی دولت باید به دنبال بهبود سیاست‌ها بود/ اتفاقات بین‌المللی در قیمت ارز به شدت تاثیرگذار است
  • قالیباف: تا هفته آینده گزارش جمع‌بندی موضوع ارز را به صحن می‌آوریم
  • چگونه ترکیه از صنعت خودروسازی ایران پیشی گرفت و ما بی توجه به فرمان رهبری دنبال مدیریت دولتی خودروسازی هستیم
  • گوشت قرمز ۲۹۹ هزار تومانی وارد بازار شد؛ از کجا می‌توان گوشت ارزان خرید؟
  • راهکارهای برخورد با تخلفات فرهنگی در آموزش و پرورش بررسی شد
  • اصلاح سیاست‌های ارزی باعث کاهش التهابات بازار می‌شود