Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@19:33:57 GMT

یک میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه آستارا رهاسازی شد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۵۸۳۳

یک میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه آستارا رهاسازی شد

صادق خاصی پور روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: تا پایان هفته جاری میزان رهاسازی بچه ماهیان سفید در قالب دومین و سومین مرحله، به سه میلیون قطعه خواهد رسید.

وی افزود: بچه ماهی‌ ها در مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر آبزیان شهید انصاری رشت از ماهی‌ های مولد، تخم کشی شده و رشد آنها به یک تا یک و نیم گرم رسیده بود و باید به منظور زنده ماندن بیشتر بچه ماهی‌ ها رودخانه، آب کافی و مصب مناسب داشته و فاقد آلودگی سموم کشاورزی و پساب صنعتی و شهری باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد:  بیش از ۹۰ درصد ماهیان صید شده، حاصل تکثیر مصنوعی است و در سال گذشته چهار میلیون قطعه بچه ماهی سفید در رودخانه چلوند آستارا رها شده بود.

خاصی پور بیان کرد: رودخانه ‌های حاشیه خزر بستر ترمیم ذخایر دریایی، تولید مثل و تخم ریزی ماهی ‌های استخوانی است و آب مناسب آنها امکان رهاسازی میلیون ‌ها قطعه بچه ماهی را فراهم می‌ کند.

گیلان با سه مرکز تکثیر ماهی شهید انصاری رشت، شهید بهشتی سنگر و سیاهکل از استان‌ های مهم تکثیر آبزیان است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و ساحل دریای خزر قرار دارد و در سال گذشته در ۱۸ کیلومتر نوار ساحلی آن، حدود ۵۵۰ کیلوگرم ماهی استخوانی صید شده بود.

برچسب‌ها سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها آستارا بچه ماهی دریای خزر مقام معظم رهبری سازمان شیلات ایران کارآمدی دولت پروندهٔ خبری ۱۴۰۰؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها آستارا بچه ماهی سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها آستارا بچه ماهی دریای خزر مقام معظم رهبری سازمان شیلات ایران کارآمدی دولت بچه ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۵۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماهی که روی دو پا راه می‌رود!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 8 یکی از شگفتی‌های طبیعت ماهی است. که روی دو پای عجیب و شاخه مانندش راه می‌رود. این ماهی زره‌دار به سینه‌سرخ دریایی مشهور است. تصاویر این ماهی را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • ماهی که روی دو پا راه می‌رود!
  • هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها
  • قدردانی بانوان آستارایی از عوامل پلیس در اجرای طرح نور
  • رفع موانع ازدواج و فرزندآوری مقدمه جوان سازی و ازدیاد جمعیت
  • نخستین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شدند
  • نخستین گوساله‌ گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شد
  • تولد نخستین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی امسال در پارک ملی کرخه
  • اولین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه خوزستان متولد شدند
  • تشریح آخرین وضعیت تردد کامیون های ترانزیتی از مرز آستارا
  • معدوم سازی ۳۸۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در آستارا