Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-28@19:15:27 GMT

دستگیری کلاهبردار 50 میلیارد تومانی در قم

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۵۸۵۸

دستگیری کلاهبردار 50 میلیارد تومانی در قم

فرمانده انتظامی استان قم از دستگیری یک زن کلاهبردار حرفه‌ای در قم خبر داد و گفت: متهمه ۵۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود که توسط پلیس آگاهی این استان دستگیر شد.

به گزارش ایرنا، از روابط عمومی نیروی انتظامی قم سردار سید محمود میرفیضی در گفت و گویی اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر وقوع کلاهبرداری با موضوع سرمایه گذاری و مشارکت مالی توسط یک خانم فاقد شغل، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قم قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در تحقیق‌های اولیه مشخص شد نامبرده اعتماد چند تَن از طلافروشان را با انجام مانور متقلبانه و بیان القای پرداخت سود سرشار در جهت سرمایه گذاری، به‌خود جلب کرده است.

فرمانده انتظامی قم گفت: متهمه با دریافت طلای فروشندگان، طلای دریافتی را نزد افرادی که وجوهی را از آن‌ها دریافت می‌کرد به‌عنوان ضمانت قرار داده تا سود حاصله از وجوه دریافتی را به‌آن‌ها پرداخت کند.

سردار میرفیضی اضافه کرد: در ادامه محل سکونت این مجرم در قم شناسایی و کارآگاهان پلیس آگاهی با هماهنگی مقام قضایی استان جهت دستگیری نامبرده عازم محل موصوف شدند اما متهمه برای فرار از قانون منزل شخصی خود را ترک و به‌منزل پدری خود عزیمت کرده بود که بلافاصله کارآگاهان وارد عمل شده و منزل پدری او را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی قم گفت: طی بازرسی از منزل پدری اش او حضور نداشت اما شواهد و قرائن حاکی از این بود که حضورش در این منطقه قطعی است، بنابراین با هماهنگی مقام قضایی استان منازل اطراف نیز مورد بازرسی قرار گرفته و در یکی از پشت بام‌های همسایه در حالی که پشت کانال کولر مخفی شده بود، دستگیر شد.

سردار میرفیضی افزود: در تحقیق‌های تکمیلی مشخص شد از ۹ تَن از طلافروشان، رقمی بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است که در نهایت به‌همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شد.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۵۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار ۵۰۰ میلیارد ریالی سرمایه گذاری در بازار فارکس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا مازندران در تشریح این خبر اعلام کرد: در پی مراجعات هموطنان کل کشور به این پلیس مبنی بر سرمایه گذاری و دریافت سود به صورت سرمایه گذازی در بازار فارکس از یک فرد نامعلوم موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا مازندران قرار گرفت.

او افزود: شاکیان در اظهارات خود عنوان داشتند چند وقت پیش درشبکه اجتماعی تلگرام با شخصی که مدعی بود در زمینه سرمایه گذازی در بازار بازارفارکس فعالیت می‌کند و سود‌های کلانی در ازای سرمایه گذاری در این زمینه پرداخت می‌کند، آشنا شدیم ومدت کوتاهی با وی درارتباط بودیم و پس ازجلب اعتمادمان جمعآ به مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال جهت سرمایه گذاری در زمینه این بازار برای وی واریز کردیم و بعد از واریز وجوه و عدم پاسخ از وی متوجه شدیم مورد کلاهبرداری قرار گرفته ایم.

سرهنگ خورشاد ادامه داد: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیان و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته، مشخص شد متهم ساکن استان شمالی کشور بوده، در این خصوص با هماهنگی مقام قضائی نامبرده دستگیر و به پلیس فتا استان مازندران منتقل شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری گردیده لب به سخن گشود و به کلاهبرداری ازحساب ۶۰ نفر به مبلغ ۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال از هموطنان سراسر کشور تا این لحظه اعتراف کرد.

دیگر خبرها

  • دستگیری قاتل در شهرستان کوهدشت
  • دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در مرکز تهران 
  • دستگیری یک گروگان‌گیر در شاهرود
  • دستگیری کلاهبردار ۵۰۰ میلیاردریالی سرمایه‌گذاری در بازار فارکس
  • دستگیری کلاهبردار ۵۰۰ میلیارد ریالی سرمایه گذاری در بازار فارکس
  • دستگیری باند سارقان اماکن خصوصی در لنگرود
  • اختلافات خانوادگی در کرمانشاه به قتل انجامید
  • از کشف موتورسیکلت تا توقیف دام‌های قاچاق در فارس
  • دستگیری عامل ربایش دختر ۲۰ساله در تهران
  • گروگان‌ گیری در دولت‌ آباد تهران/ دستگیری ۳ متهم از اتباع