Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خطاب به رئیس جمهور گفت: در این جمع کسی حاضر نیست که عملکرد دولت را گردن بگیرد، شما از دفتر خارج شوید در صداوسیما در موضوع کرونا و دیگر موضوعات با شما مناظره کنم.

سومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ساعت ۱۷ امروز با موضوع دغدغه‌های مردم آغاز شد.

در سومین مناظره یک سوال مشترک از ۷ کاندیدا، پرسیده شد و کاندیدا‌ها ۷ دقیقه فرصت پاسخگویی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ دغدغه مردم که در مناظره سوم به آن‌ها پرداخته می‌شود به این شرح است:

۱ - گرانی و نرخ بالای تورم
۲- عدالت و کاهش فاصله طبقاتی
۳- رکود اقتصادی و کسادی کسب و کار
۴- شفافیت مقابله با فساد اقتصادی و رانت خواری
۵- ساماندهی یارانه‌های پنهان و آشکار
۶- بیکاری به ویژه اشتغال فارغ التحصیلان
۷ - تامین مسکن

امیرحسین قاضی زاده هاشمی اولین کاندیدایی که به این دغدغه پاسخ داد و گفت:

ما باید ببینیم توزیع منابع در کشور به چه ترتیب است و میزان درآمد‌ها و همچنین وضعیت اشتغال در چه وضعی است. ما شاهد افزایش نرخ بیکاری در سراسر کشور هستیم، از سویی اشتغال در بخش تولید در حال کاهش و در بخش خدمات کارمندی در حال افزایش است. همچنین ما شاهد یک عدم توازن در بخش آموزش و مسکن هستیم.

لازم است که این دغدغه‌ها ریشه یابی شود و روش اصلاح بیان شود. عدم توازن در بخش مسکن، آموزش و .. را شاهدیم. با اینکه افزایش تولید مسکن داشته ایم، اما محصور در چند استان بوده است که باعث مهاجرت و تغییر ترکیب جمعیتی کشور شده است. منابع کشور به صورت نادرست درحال توزیع هستند، و ساختار‌ها استضعاف گر هستند.

مردم این را از نحوه مدیریت ناکارآمد و کارنابلدی مسئولین می‌بینند که ما در پنجره طلایی هستیم، ولی دچار قفل و انسداد هستیم. کارنامه دولت‌ها هم در این زمینه روشن است و روند‌ها به صورت اساسی حل و فصل نشده است.

بی اعتمادی به دولت‌ها شکل گرفته است. در کرونا مردم به شدت گرفتار شدند، خانواد‌ای می‌شناسم که سرپرست خانوار فوت کرده و دو بچه یتیم به جای گذاشته است. مردم یک سال است که بین نان و جان مانده اند.

خطاب به مسئولان و آقای روحانی می‌گویم در این جمع کسی حاضر نیست که عملکرد دولت را گردن بگیرد، شما از دفتر خارج شوید در صداوسیما در موضوع کرونا و دیگر موضوعات با شما مناظره کنم. در ماجرای گرانی بنزین معلوم نشد چه کسی مقصر است. یکسری شورا‌ها درست شده عده‌ای پشت آن قائم می‌شوند و رهبری مجبور است وسط بیاید؛ در این موضوع کسی حاضر نشد استعفا دهد یا عذرخواهی کند.

مساله ما در داستان دولت گرانی، مسکن و برنامه‌های مختلف است، اما مساله اصلی نظام دیوان سالار کشور است که ۷۰ – ۸۰ سال است تغییر نکرده و باعث شده مردم روز به روز مستضعف‌تر شوند و در مقابل کسانی که به قدرت وصلند برخوردارتر شوند و سازوکار‌های اداره کشور است که باید تغییر کند. طرز تفکر مدیران، نوع نگاه آن‌ها در این زمینه مهم است. نحوه حاکمیت در کشور اعمال حاکمیت مردم است، اما روز به روز مردم را از میدان خارج کرده‌ایم.

ما پیش بینی کردیم که دولت را به مردم واگذار کنیم در این راستا اختیارات اجرایی به فرمانداران، بودجه‌های تجمیع شده برای فرمانداری‌ها و اختیار عزل و نصب مدیران برای مردم را پیش بینی کردیم به گونه‌ای که اگر یک سوم مردم از مدیری ناراحت باشند دولت موظف است او را عزل کند. از نظر ما همه شهرستان‌ها پایتختند و اختیارات هیات وزیران را دارند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: امیر حسین قاضی زاده هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۵۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر راه‌ و رئیس بانک مرکزی مسئول اجرای تعهدات دولت در عرضه زمین و تسهیلات مسکن هستند

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس در مورد واگذاری زمین و دادن تسهیلات به مردم برای  ساخت مسکن، گفن: دولت درمسئله تامین زمین دو میلیون و اندی زمین را تامین کرده و باید سریعتر 4 میلیون که در طول 4 سال تعهد داده است را  تامین کند. شاید در شهرهای بزرگ امکان تامین این زمین  برایش نباشد اما در شهرهای کوچک و روستاها براحتی می تواند این زمین را  تامین کند.

وی اظهار کرد: دولت حتی اگر نتواند تسهیلات بدهد باید زمین را واگذار کند. سختگیری هایی که شورای عالی شهرسازی و معماری و کمیسیون ماده 5 شورای توسعه برنامه  دارند که استانها برای ورود زمین انجام می دهند جالب نیست. باید اجازه دهند که محدودیات توسعه پیدا کند و مردمی که در این شرایط تورمی انتظار دارند نقدینگی خود را تبدیل به زمین و مسکن و خودرو بکنند اگر زمین به آنها واگذار شود می روند در زمین خود سرمایه گذاری می کنند و بنایی را شروع می کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:  وزارت راه و بنیاد مسکن و بانکها باید به تعهدات خود در واگذاری زمین برای ساخت مسکن عمل کنند و کار خود را سرعت دهند که بسیاری از مشکلات حوزه مسکن حل شود. باید وزیر راه و شهرسازی و رئیس بانک مرکزی به تکالیف خود در زمینه عرضه زمین و پرداخت تسهیلات ساخت مسکن عمل کنند. باید کار خود را در این زمینه ها سرعت دهند که بسیاری از مشکلات حوزه مسکن حل شود و با این اتفاق فشار روی بازار ارز و سکه هم برطرف می شود.

وی خاطر نشان کرد: در کنار واگذاری زمین باید این امکان را فراهم کنیم که مردم پیش خرید انشعابات برق و گاز و آب و تلفن را داشته باشند کسی شاید پول نداشته باشد که زمین کامل بگیرد وزارت راه باید بیاید بگوید اگر پول کامل نداری برای یک واحد مسکونی بیا یک دوم یا یک سوم را مشارکت کن و مابقی را بعد برای شما فراهم کنیم و این به مشارکت مردمی در طرح های مختلف  کمک می کند.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • پیش بینی دولتمرد حسن روحانی از وضعیت اقتصادی؛ سال سختی پیش‌رو است
  • کنایه ذوالنوری به قالیباف: اگر رئیس شوم، از بیرون به صورت اتوبوسی جمعیت ناآشنا به مجلس نمی‌آورم
  • وزیر راه‌ و رئیس بانک مرکزی مسئول اجرای تعهدات دولت در عرضه زمین و تسهیلات مسکن هستند
  • احیای حساب ۱۰۰ امام(ره) گامی بلند در محرومیت زدایی روستاها
  • عباس عبدی بررسی کرد؛ تفاوت سه سال اول دولت رئیسی با روحانی
  • درآمد خالص ملی سرانه در دولت روحانی ۳۰ درصد کم شد/ در دولت رئیسی ۱۴ درصد بهبود یافت
  • عباس عبدی: شاخص‌های ۳ سال اول دولت رئیسی عقب‌تر از ۳ سال اول دولت روحانی است
  • شاخص های ۳ سال اول دولت رئیسی عقب تر از ۳ سال اول دولت روحانی است /سندچشم انداز ۲۰ ساله ایران ناکام بود
  • مناظره داغ محمد مرندی با پیرز مورگان
  • مناظره داغ محمد مرندی با پیرس مورگان