Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-16@11:40:23 GMT

مهرعلیزاده بازهم دروغ گفت!

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۶۰۸۶

مهرعلیزاده بازهم دروغ گفت!

مهرعلیزاده، در حالی در سومین مناظره مدعی شد کمتر از ۱۰ درصد مردم صدا و سیما را دنبال می‌کنند که آمار‌ها رقم خلاف آن را نشان می‌دهد تا جایی که حتی بی بی سی فارسی هم در بدبینانه‌ترین حالت میزان بینندگان تلویزیون را ۴۱ درصد عنوان کرده است!

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، طبق آمار رسمی مرکز افکار سنجی ایسپا، ۸۴ درصد مردم، طبق آمار مرکز آمار کشور ۹۱ درصد مردم و آمار صدا و سیما هم ۸۱ درصد مردم، برنامه‌های مختلف صدا و سیما را دنبال می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 در زمینه پیگیری اخبار از تلویزیون نیز آمار‌ها عدد ۶۶ درصدی را نشان می‌دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: صدا و سیما انتخابات 1400 مهرعلیزاده 1400 درصد مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۶۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاجری: طبیعی است که رسانه‌های اسرائیلی عملیات وعده صادق را ناموفق نشان بدهند/ عملکرد غلط صدا و سیما باعث شده مردم اخبار فضای رسانه‌ای غیر رسمی را بخوانند/ الآن چاره‌ای جز این نیست که نیروهای مسلح چهره‌های رسانه‌ای و رسانه‌های معتبر داخلی را توجیه کنند

یک فعال رسانه‌ای اصولگرا با تأکید بر اینکه هر روزنامه‌نگار حرفه‌ای باید اقتضائات روزنامه‌نگاری در شرایط بحران را بداند، گفت: در این مقطع انتقادی که به نیروهای مسلح وارد هست این است که با رسانه‌های رسمی و چهره‌های رسانه‌ای معتبر کشور هیچ ارتباطی نداشتند و آنها را توجیه نکردند نسبت به اتفاقاتی که می‌خواهند بیفتد. شاید بخشی از آشفتگی که شما در فضای رسانه‌ای می‌بینید، منبعث از همین اتفاق است.

محمد مهاجری در گفت‌وگو با خبرنگار جماران در خصوص اینکه رسانه‌های داخلی در شرایط فعلی باید چطور عمل کنند، اظهار داشت: رسانه‌های ما آنقدر بلوغ سیاسی دارند که در شرایط حساس و شبه جنگی بتوانند هم وظیفه اطلاع‌رسانی خودشان را انجام بدهند، هم احیانا به تخریب فضای افکار عمومی مشغول نشوند و هم اینکه جامعه را در برابر هجمه‌های رسانه‌ای بیگانگان حراست و صیانت کنند.

این فعال رسانه‌ای اصولگرا افزود: در اتفاقاتی که یکی دو روز گذشته افتاد، به هر حال طبیعی است که اسرائیلی‌ها از طریق رسانه‌های وابسته به خودشان اقدام کنند تا بتوانند عملیات وعده صادق را ناموفق نشان بدهند و پدافند هوایی خودشان را کاملا مسلط معرفی کنند. بلوف زدن در جنگ طبیعی است و شاید درست هم باشد؛ یعنی مسئولین نظامی کشور ما هم باید همین کار را انجام بدهند.

وی تأکید کرد: اینکه ما حرف اسرائیلی‌ها، یعنی مقامات و رسانه‌های اسرائیلی، را تلقی به قبول کنیم و چیزی که از طرف مقامات رسمی کشور خودمان منتشر می‌شود را به طور کلی بایکوت کنیم و غیر موفق بدانیم، به نظرم صرف نظر از اینکه در شرایط نظامی این کار درست هست یا نیست، یا اینکه در شرایط جنگی این کار منطق دارد یا ندارد، مهمترش این است که حتی با اصول حرفه‌ای رسانه‌های ما هم انطباق ندارد.

مهاجری گفت: اگر ما در شرایط حساس و شبه جنگی قرار داریم، هر روزنامه‌نگار حرفه‌ای باید اقتضائات روزنامه‌نگاری در شرایط بحران را بداند. یعنی علاوه بر اینکه به جامعه امیدبخشی می‌کند، در مورد خبرهای یأس‌آور حتما دروازه‌بانی کند. انتقادها همه به جای خودش محفوظ است و هرکسی ممکن است انتقادی به نیروهای مسلح داشته باشد. انتقاد از نیروی مسلح قبل از این چند روز می‌شد انجام شود و قبل از این چند روز هم می‌شود.

وی تصریح کرد: در این مقطع انتقادی که به نیروهای مسلح وارد هست این است که با رسانه‌های رسمی و چهره‌های رسانه‌ای معتبر کشور هیچ ارتباطی نداشتند و آنها را توجیه نکردند نسبت به اتفاقاتی که می‌خواهند بیفتد. شاید بخشی از آشفتگی که شما در فضای رسانه‌ای می‌بینید، منبعث از همین اتفاق است.

این فعال رسانه‌ای اصولگرا ادامه داد: یک بخشی هم اطلاع‌رسانی رسمی که در صدا و سیما و رسانه‌های دولتی و حاکمیتی وجود دارد، متأسفانه به دلیل عملکرد غلط و بدی که قبلا داشته‌اند، مرکزیت خودشان را از دست داده‌اند؛ و همین باعث شده مردم اخبار و اطلاعاتی که بیرون از این فضای رسانه‌ای رسمی منتشر می‌شود را بخوانند و حتی شاید هم باور کنند.

وی اظهار داشت: الآن رسانه‌های معتبر داخلی، به خصوص رسانه‌های مستقل و به طور اخص چهره‌های رسانه‌ای معتبری که حرف‌شان خواننده و مخاطب دارد، مراقبت کنند که ضمن رعایت اصول کامل حرفه‌ای، انتقادهای خودشان را هم به جای خودش محفوظ نگه دارند اما حواس‌شان باشد که در شرایط حساس روزنامه‌نگاری هم اقتضائات خاص خودش را دارد.

مهاجری همچنین در پاسخ به سؤالی در خصوص راهکار خنثی‌سازی تحرکات فیک‌نیوزها و رسانه‌های غیررسمی گفت: نهادهای نظامی ما می‌توانند و ظاهرا چاره‌ای هم جز این نیست که از طریق ارتباط خیلی سریع با چهره‌های شاخص رسانه‌ای و رسانه‌های معتبر داخلی، آنها را نسبت به اتفاقات موجود توجیه کنند؛ به پرسش‌ها و ابهامات آنها پاسخ بدهند.

وی افزود: من به عنوان یک روزنامه‌نگار وقتی نسبت به یک چیزی ابهام دارم و یا اطلاعات ندارم، طبیعی است که نمی‌توانم در مقابل شبهه‌افکنی‌ها و ابهام‌آفرینی‌های رسانه‌های خارجی مقابله کنم. بنابراین لازم است که این ارتباط با نیروهای مسلح انجام شود. چون می‌تواند یک مقداری روزنامه‌نگاران را دارای اطلاعات و دانسته‌های جدید کند. انتشار همین دانسته‌ها توسط روزنامه‌نگاران مستقلی که حرف آنها شنیده می‌شود و در فضای سیاسی و رسانه‌ای کشور اعتبار دارد، خود به خود می‌تواند جلوی بسیاری از القائات رژیم صهیونیستی را بگیرد.

دیگر خبرها

  • آمار جدید مخاطبان سریال‌ها و برنامه‌ها/ اعدادی که شبیه معجزه است
  • لحظه اعلام فوت رضا رشیدپور توسط علی اوجی! + فیلم
  • پخش «بازی اختاپوس» از شبکه یک
  • مهاجری: طبیعی است که رسانه‌های اسرائیلی عملیات وعده صادق را ناموفق نشان بدهند/ عملکرد غلط صدا و سیما باعث شده مردم اخبار فضای رسانه‌ای غیر رسمی را بخوانند/ الآن چاره‌ای جز این نیست که نیروهای مسلح چهره‌های رسانه‌ای و رسانه‌های معتبر داخلی را توجیه کنند
  • «بازی اختاپوس» امشب در تلویزیون
  • حماسه غیرت ایرانی
  • طلای جهانی بازهم رکورد زد
  • آغاز دروغ صهیونیست‌ها درباره آمار اصابت موشک‌های ایران
  • پخش برنامه قدرت اسلحه سازی ایران در تلویزیون + روز و ساعت پخش
  • آمار‌ها نشان دهنده پویایی و حرکت رو به جلو اقتصاد استان است