Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سعید جلیلی، یکی از نامزد‌های انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، امروز در گفتگو با مردم گلستان که از سیمای این استان پخش شد، با بیان این مطلب گفت: این استان، ظرفیت ترانزیت و افزایش تبادلات با کشور‌های همسایه را دارد.

او با بیان اینکه گلستان علاوه بر سرمایه‌های معنوی، با سرمایه‌های مادی اش هم می‌درخشد، افزود: همجواری جنگل، کوه، دریا و دشت، تنوع اقلیمی شگفتی در این استان ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلیلی ادامه داد: گلستان در تولید گندم کشور جزء چهار استان کشور و گندم آن مرغوب‌ترین محصول در کشور است، مزارع کلزا در این استان جلوه‌ای زیبا از توانمندی‌های آن است.


تبدیل ظرفیت‌ها به فایده برای مردم


 جلیلی اضافه کرد: در کنار ظرفیت‌های کشاورزی، باید صنایع تبدیلی و تکمیلی ایجاد شود تا ارزش افزوده محصولات در همان استان باقی بماند.


این نامزد ریاست جمهوری در ادامه گفت: تعاونی‌های اقتصاد جنگل و چوب باید شکل بگیرد، اما این به معنی نادیده گرفتن محیط زیست و تخریب جنگل نیست، با برنامه علمی می‌توانیم بدون لطمه از آن بهره برد.


 جلیلی افزود: ایجاد سامانه نظارت جامع بر اراضی به منظور ساماندهی بهره برداری ها، واگذاری ها، تغییر کاربری‌ها و مبارزه با زمین خواری با مشارکت مردم ضروری است.

او  با بیان اینکه ظرفیت گردشگری باید برای مردم گلستان فایده و رفاه داشته باشد، افزود: باید آزادسازی و مردمی سازی سواحل در دستور کار قرار بگیرد.


دولت سایه، سایه مردم بر دولت است

این نامزد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در آستانه یک انتخاب قرار داریم، ادامه داد: در چهار سال آینده نباید نگاه فقط به اداره کشور و روزمرگی باشد.

 جلیلی گفت: ما در هشت سال گذشته در دولت سایه، مسائل کشور را دنبال کردیم و جمع بندی آن این است که کشور باید جهش پیدا کند و این ممکن است و برنامه، باور و اراده می‌خواهد.

او افزود: برنامه باید تک تک روستاها، شهر‌ها و استان‌ها را در بر بگیرد و مردم از آن نفع ببرند.

جلیلی  با بیان اینکه باید فرصت‌ها را شناسایی کنیم، افزود: بهترین گزینه برای معرفی فرصتها، مردم هستند، چون که به همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها واقفند.

او گفت: لازمه این جهش آن است که هر روستا یک سلول برای کشور شود چراکه جهش کشور بدون جهش روستاها، شهر‌ها و استان‌ها ممکن نیست.

جلیلی افزود: جوانان هر شهر، روستا و استان باید خودشان پیشگام شوند، سند پیشرفت منطقه خود را بنویسند و از دولت مطالبه کنند.

او با بیان اینکه دولت سایه، سایه مردم بر دولت است، افزود: اگر کار ناقصی انجام شد، اگر ظرفیتی مغفول ماند و اگر خطایی سر زد، مردم باید گوشزد و اگر کار خوبی شد مردم باید ستایش کنند.

 جلیلی تاکید کرد: لازمه حماسه در عرصه اقتصاد، کار واقعی است و نه کار نمایشی، نباید اجازه دهیم افراد پر ادعا و بی کارنامه جای سختکوشان بی ادعا را بگیرند.

منبع: صدا و سیما 

انتهای پیام/ق 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سید جلیلی انتخابات ریاست جمهوری انتخابات 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۶۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیمان‌ سپاری ارزی، به کاهش صادرات منجر شد

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از اتاق ایران؛ نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، گفت: وقت آن رسیده است که تجارت ایران بعد از 150 سال واردات‌محوری، به سمت صادرات‌محوری حرکت کند.

قدیر قیافه در گفت‌و‌گو با «اتاق ایران آنلاین»، افزود: متاسفانه واقعیت‌ها نشان می‌دهند، جاده تجارت ما برای واردکنندگان کالا و خدمات 8 بانده و بدون هیچ مانعی است. اما جاده صادرات ما پر از سنگ‌لاخ و موانع متعدد و ایستگاه‌های کنترل‌کننده است.

او ادامه داد: تا زمانی که اهمیت صادرات در کشور مشخص نشود و حاکمیت و دست‌اندرکاران آن را به رسمیت نشناسند ما نمی‌توانیم انتظار افزایش سهم صادرات و مثبت شدن تراز تجاری را داشته باشیم.

نایب‌رئیس اتاق ایران، تاکید کرد: یکی از دلایل مهم منفی شدن تراز تجاری، بخشنامه‌های خلق‌الساعه، اقدامات غیرکارشناسانه و ندانم‌کاری‌هایی است که در مسیر صادرکنندگان محدودیت ایجاد کرد. یعنی این اقدامات و سیاست‌گذاری‌ها نه تنها به توسعه این بخش کمکی نکرد بلکه صنایع را دچار کاهش تولید و به دنبال آن منفی شدن تولید ناخالص داخلی کرد.  

قیافه، با اشاره به اصرار دولت بر اجرای سیاست پیمان‌سپاری ارزی، افزود: محدودیت اصلی صادرکنندگان مربوط به بازگرداندن ارز صادراتی با نرخ ترجیحی مورد نظر دولت است. این در واقع رانتی است که به برخی واردکنندگان سواستفاده کننده از شرایط موجود اعطا می‌شود. با این روش در حقیقت دولت پول را از جیب صادرکننده برداشته و در جیب واردکننده می‌گذارد.

او تاکید کرد: بدون تغییر این سیاست‌ها نمی‌توان به بهبود تراز تجاری در سال جاری امیدوار بود.

دیگر خبرها

  • بایدن درباره تحریم نفت ایران تصمیم جدید گرفت؟
  • رویترز: بایدن تحریم‌های نفتی ایران را تشدید نمی‌کند
  • یورونیوز: آمریکا نمی‌تواند تحریم‌های نفتی ایران را تشدید کند
  • فرشاد مومنی: دولت از انجام تعهدات خود طفره می‌رود
  • فرشاد مومنی: دولت از انجام تعهدات خود طفره می رود
  • متخصصان وزارت نفت تحریم‌ها در زمینه تولید و صادرات نفت را بلااثر کردند/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم
  • هیچ دولتی در کاخ سفید قادر به بستن شیر نفت ایران نیست
  • وزارت نفت اثر تحریم‌ها در تولید و صادرات نفت را کم کرد/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم
  • ۱۰ کشور مقصد صادرات محصولات گلخانه‌ای گلستان
  • پیمان‌ سپاری ارزی، به کاهش صادرات منجر شد