Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: میزان فوتی‌ها در قزوین در هفته اول و دوم خرداد ۳۳ مورد بود که در هفته سوم خرداد به ۱۸ نفر رسید و این امر تأثیرگذاری واکسیناسیون را نشان می‌دهد چراکه میزان فوت در افراد سن بالا در حال کاهش است.

پیمان نامدار در ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که امروز ۲۲ خرداد در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: در حال حاضر در استان قزوین با کاهش تعداد موارد بستری روبه‌رو هستیم اما موارد مثبت بستری در هفته گذشته شیب صعودی پیداکرده است و طی یک هفته ۱۲۰ بیمار تست مثبت داشتیم که نسبت به میزان بستری بیمارستان‌ها در هفته‌های گذشته رشد بیشتری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: در حال حاضر پذیرش روزانه بین ۴۰ تا ۵۰ بیمار در روز است؛ مجموع بستری‌ها از ابتدای کرونا تاکنون به ۲۵ هزار و ۵۳۶ نفر رسیده است و در حال حاضر ۲۲۸ بیمار کرونایی در قزوین بستری هستند و امیدواریم این عدد هرچه سریع‌تر به زیر ۲۰۰ و حتی زیر ۱۰۰ کاهش پیدا کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بازرسی‌های بهداشت محیط داشتیم که ۱۵ واحد پلمب و ۱۲ مورد به قوه قضاییه ارجاع شده است، همچنین ۳۱۱ بازدید از کارخانه‌های  صنعتی صورت گرفت است، همچنین طبق آمار جدید استان قزوین با ۸۰ درصد رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی وضعیت خوبی را در سطح کشور دارا است، درزمینه استفاده از ماسک روند کاهشی وجود دارد درحالی‌که عدم استفاده از ماسک در میتینگ سیاسی خطرناک است.

وی تأکید کرد: استفاده از ماسک در تجمع‌های تبلیغاتی الزامی است، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توان با خیال راحت در انتخابات شرکت کرد و نکات لازم به ستادهای انتخاباتی ارائه‌شده است.

نامدار گفت: میزان فوتی‌ها در هفته اول و دوم خرداد ۳۳ مورد بود که در هفته سوم خرداد به ۱۸ نفر رسید و این امر تأثیرگذاری واکسیناسیون را نشان می‌دهد چراکه میزان فوت در افراد سن بالا در حال کاهش است.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون در چهار فاز پیش‌بینی‌شده بود، افزود: در فاز نخست کادر درمان و افراد بسیار پرخطر، فاز دوم افراد سالمند بالای ۶۰ سال و افرادی که دارای یک بیماری زمینه‌ای بودند، فاز سوم افراد ساکن در مراکز تجمعی و مشاغل حساس و فاز چهارم عموم مردم است که تا به امروز استان قزوین ۸۱ هزار ۶۳۲ دریافت کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ضمن اشاره به اینکه بیش‌ترین حجم واکسیناسیون در شهرستان قزوین انجام‌شده است، اضافه کرد: قزوین از زیرساخت‌های لازم برای واکسیناسیون در سطح گسترده‌تر برخوردار است و در صورت دریافت واکسن، واکسیناسیون در مدت‌ زمان مشخص‌شده انجام می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت رنگ‌بندی استان قزوین خاطرنشان کرد: به‌جز شهرستان قزوین و تاکستان که نارنجی هستند بقیه شهرستان‌ها زرد هستند که امیدواریم ۲ شهرستان اعلام‌شده هم در آینده‌ای نزدیک وضعیت بهتری پیدا کنند، موارد مثبت سرپایی ۵۰ درصد کاهش پیداکرده است.

این مسئول اظهار کرد: تعداد بستری‌ها و فوت‌شده‌ها به‌شدت کاهش پیداکرده است، تاکنون ۲۴۶ هزار و ۷۰۲ تست در استان قزوین داشتیم و هم‌اکنون در آزمایشگاه‌ها، ظرفیت، تجهیزات و امکانات کافی وجود دارد، طرح شهید سلیمانی نیز با همکاری سپاه و هلال‌احمر باقوت ادامه دارد و هیچ‌کدام از فرآیندها کاهش پیدا نکرده است.

وی در پایان یادآور شد: گروه‌های سنی ارزیابی‌شده همچنان نشان می‌دهد که زنان خانه‌دار و بعدازآن کارگران، همچنان در صدر ابتلا به کرونا قرار دارد؛ همچنین بازنشسته‌ها، دانش آموزان و دانشجویان نیز در رده بعدی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی همه باهم علیه کرونا قزوين دانشگاه علوم پزشکی قزوین استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۶۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۵۰ درصدی فوتی‌ها در جاده‌های استان گلستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان، گفت: تاکنون بر اثر تصادفات جاده‌ای در ایام نوروز در استان گلستان ۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند که کاهش ۵۰ درصدی فوتی‌ها را نشان می‌دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سید مهدی مهیایی ظهر امروز در جلسه ستاد ملی خدمات یکپارچه جمعیت هلال‌احمر در طرح نوروزی 1403 با اشاره به کاهش تصادفات در استان، اظهار داشت: نقاط حادثه‌خیز استان گلستان تا پایان سال جاری به صفر خواهد رسید.

وی افزود: استان گلستان دومین استان از لحاظ نقاط حادثه‌خیز در کشور بوده که حدود 95 نقطه حادثه خیز در سطح استان داشتیم و این امر منجر شده بود آمار تصادفات و فوتی‌ها در سنوات گذشته بالا باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: در سال 1402 با همکاری وزارت راه و جلساتی که در نهاد ریاست جمهوری و معاونت اول رئیس جمهور برگزار شد، توانستیم 95 نقطه را به نصف کاهش دهیم، اهتمام استان برنامه بر این است تا پایان سال جاری دیگر نقاط باقیمانده را به صفر برسانیم.

مهیایی افزود: اقدامات خوبی که انجام شده از مجموع 16 هزار میلیارد تومان اعتبارات تملک و دارایی در دولت سیزدهم بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان آن در حوزه راه‌ها هزینه شده و این موضوع نشان‌دهنده توجه دولت سیزدهم به موضوع ایمنی راه ها است.

وی عنوان کرد: براساس آخرین آمار مقایسه‌ای در خصوص فوتی‌ها، سال گذشته در چنین روزی 14 فوتی تصادفات جاده‌ای در استان داشتیم، در روز متناظر امسال با وجود تصادف شب گذشته این آمار 7 فوتی بوده است که کاهش 50 درصدی فوتی‌ها در سطح جاده‌های استان داشتیم.

انتهای پیام/581/

دیگر خبرها

  • کاهش فوتی‌های سوانح رانندگی
  • شمس آذر 2-2 استقلال؛ کامبک قزوینی‌ها در نیمه دوم | بازی‌های ماندگار سال
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • ۲ فوتی با مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در طارم سفلی
  • کاهش ۵۰ درصدی فوتی‌ها در جاده‌های استان گلستان
  • حوادث هفته اول نوروز در کرج یک فوتی و ۶ مصدوم بر جا گذاشت
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • درمان اضطراب خطرات قلبی را نیز کاهش می دهد