Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک سایت آمریکایی گزارشی از رنج زنان بیوه در موصل و ناگزیر شدنشان به کار بعد از کشته شدن هزاران مرد در جریان درگیری‌های آزادسازی منتشر و اشاره کرد، ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا مسؤول یک سوم قربانیان غیرنظامی این شهر است.

به گزارش ایسنا، صدای آمریکا در گزارشی داستان زنی به نام ام ایناس را به عنوان نمونه‌ای از تغییر عرف قدیمی موصل درباره کار زنان روایت کرده به طوریکه این زن مسن هر روز برای فروش لباس‌ و برخی اجناس دیگر به منظور تهیه لقمه نانی و پرداخت اجاره منزلش از زمان کشته شدن همسر و فرزندان ارشدش در نتیجه حمله هوایی نیروهای آمریکایی به این شهر مجبور است بیرون از منزل کار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، ام ایناس هر روز به بازار نبی یونس در شهر ویران شده موصل می‌رود تا اجناسش از جمله لباس‌ها را بفروشد. او می‌گوید: الان من در این سن و سال کار می‌کنم زمانی که بازار بد باشد در روز ۱۰ هزار دینار درمی‌آورم اما زمانی که بازار خوب باشد ۱۲ تا ۱۵ هزار دلار معادل ۱۰ دلار در روز درمی‌آورم؛ مبلغی بسیار اندک برای پرداخت اجاره و تامین خوراک. او زن مسنی است که منزلش را در اثر درگیرهای در شهر از دست داده است.

او می‌افزاید: من یک زن از بین هزاران زنی هستم که همسرانشان را در سال‌های اخیر از دست داده‌اند.

ارائه آمار دقیق آنها غیرممکن است اما طبق آمار آسوشیتدپرس، نبرد موصل حدود ۹۰۰۰ قربانی غیرنظامی داشت.

این گزارش تصریح می‌کند: ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا دست‌کم مسؤول یک سوم قربانیان غیرنظامی از جمله همسر ام ایناس و فرزندانش است در شرایطی که سخن گفت از یافتن شغل برای یک زن در این شهر و در این شرایط دشوار است.

سامی فیصل، فعال حقوق بشری نیز می‌گوید: به رغم آنکه ما دفتر زنان و کودکان را در اینجا داریم زن در جامعه نیاز به کمک دولت محلی و مرکزی دارد.

دولت عراق به نوبه خود گفته است: سازوکاری برای پرداخت غرامت به افرادی که عزیزان‌شان در جنگ از دست داده‌اند، وجود دارد و در سال ۲۰۱۹ حدود ۶۰۰۰ تن درخواست غرامت کرده بودند و در جریان کنفرانس حمایت از بازسازی موصل در کویت سه میلیارد دلار در نظر گرفته شد اما با این وجود همچنان بخش اعظم شهر ویران و خراب است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ائتلاف بین المللی موصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۶۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | حمله جنگنده‌های آمریکایی به سوریه

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش جام جم آنلاین، «اسپوتنیک»، صبح امروز (سه‌شنبه)، گزارش داد جنگنده‌های آمریکایی ساعت 1:49 بامداد به وقت محلی طی 10 حمله هوایی همزمان چند منطقه را در استان دیرالزور (شمال شرق سوریه) مورد حمله قرار داده‌اند.

براساس این گزارش، در این حمله، خیابان «رئاسه الجامعه» در مرکز شهر دیرالزور و همچنین محله «التمو» در شهر المیادین و منطقه‌ «السویعه» و روستای «الصالحیه» و خیابان «الهجانه» در شهر بوکمال مورد حمله قرار گرفته‌اند.

نیروهای امدادی سوریه بلافاصله بعد از دریافت گزارش حمله به محل انفجار اعزام شدند.

خبرنگار «اسپوتنیک» همچنین خبر داد سامانه‌های پدافند هوایی با این حمله مقابله کرده‌اند.

شبکه «المیادین» نیز به نقل از خبرنگار خود گزارش داد در پی این حمله تعدادی شهید و مجروح شده‌اند.

دیگر خبرها

  • پنتاگون: تعداد قربانیان غیرنظامی در غزه بسیار بالاست
  • تعداد قربانیان غیرنظامی در غزه بسیار بالاست
  • بیانیه ارتش سوریه درباره حمله هوایی آمریکا به دیرالزور
  • برنامه‌ای برای خودسازی آزدگان در اسارت
  • ببینید | حمله جنگنده‌های آمریکایی به سوریه
  • نهمین سالگرد آغاز جنگ علیه یمن؛ بیش از ۱۸ هزار نفر شهید و ۳۱ هزار نفر زخمی شدند
  • نهمین سالگرد آغاز جنگ علیه یمن؛ بیش از ۱۸ هزار شهید و ۳۱ هزار نفر زخمی شدند
  • ناراحتی آمریکا از واکنش اسرائیل به رای آن در شورای امنیت
  • جدیدترین آمار از جنگ ۹ ساله علیه یمن
  • جدیدترین آمار از جنگ ۹ ساله علیه یمن/ ۱۸ هزار شهید و ۳۱ هزار زخمی